Gå til innhold

Hvordan kan man fjerne et tidligere "rykte"?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat

For en stund siden ble jeg diagnostisert med en diagnose, som nå er fjernet, Nå som nesten "alle" vet om min tidligere diagnose, hva kan jeg gjøre for at de skal få vite at jeg ikke har den lenger? 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo begynne med å fortelle det til de som vet,og si at du ønsker at de sprer det videre om de vil/i en passende anledning 

Anonymkode: 8ba4e...65c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker

Oppfatter folk deg som en person med Asperger?

Behandler de deg som en med Asperger?

Hva er konsekvensen av å ha Asperger?

Mener ikke å være ufin, men jeg kjenner noen som muligens har det, og derfor søker jeg kunnskap.

Endret av Tom Bäcker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 28.1.2018 den 13.54, Tom Bäcker skrev:

Oppfatter folk deg som en person med Asperger?

Mange har sagt at de ikke har merket særlig mye til de tingene, og at jeg ikke er som "de andre" med asperger.

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo begynne med å fortelle det til de som vet,og si at du ønsker at de sprer det videre om de vil/i en passende anledning 

Anonymkode: 8ba4e...65c

Det var en god ide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man aldri skal kunne trenge å bevise noe for noen, de som skal vite vet forhåpentligvis dette allerede at diagnosen var feil, og i bunn og grunn burde det holde! 

MEN jeg kan forstå at det er kjipt om du føler at dette er noe du er redd for å bli dømt for av alle andre og det er aldri kult å føle at man blir hun jenta med.... eller at folk sier sånn om deg. 

Enten om det blir sagt eller ei  

Mennesker generelt kan være fæle, for diagnoser er sjeldent noe en selv kan noe for og ingen burde bli dømt for en diagnose. 

Jeg tenker om det er viktig for deg så legg ut ett innlegg på Facebook for eksempel hvor du helt ærlig forteller at dette er vanskelig og kjipt for deg og at det beste du kan gjøre for deg selv er å være ærlig rundt det rett å slett for at du føler deg dumt og/eller redd for det. 

Uansett hva du gjør håper jeg du finner ut av det og minn deg selv på at den siste idioten enda ikke er født. Masse lykke til :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
7 minutter siden, Madsen668 skrev:

Jeg tenker at man aldri skal kunne trenge å bevise noe for noen, de som skal vite vet forhåpentligvis dette allerede at diagnosen var feil, og i bunn og grunn burde det holde! 

MEN jeg kan forstå at det er kjipt om du føler at dette er noe du er redd for å bli dømt for av alle andre og det er aldri kult å føle at man blir hun jenta med.... eller at folk sier sånn om deg. 

Enten om det blir sagt eller ei  

Mennesker generelt kan være fæle, for diagnoser er sjeldent noe en selv kan noe for og ingen burde bli dømt for en diagnose. 

Jeg tenker om det er viktig for deg så legg ut ett innlegg på Facebook for eksempel hvor du helt ærlig forteller at dette er vanskelig og kjipt for deg og at det beste du kan gjøre for deg selv er å være ærlig rundt det rett å slett for at du føler deg dumt og/eller redd for det. 

Uansett hva du gjør håper jeg du finner ut av det og minn deg selv på at den siste idioten enda ikke er født. Masse lykke til :) 

Det var en god ide. Jeg tenker å publisere det på facebook når jeg får den diagnostiske vurderingen helt ferdig. Tenker å ta screen av psykologens vurdering og publisere det. Da vil det bli spredt rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

De glemme nok fort at du hadde en diagnose og du kan  jo bare si det som det er. De ga deg feil  diagnose og det er rettet  opp. 

Endret av Solstråletårer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen, dessverre er det ikke bare fjerne et dårlig rykte av deg, verken i familien eller beskjente.

folk er fæle!

Anonymkode: 381a0...ee5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status på face «Wee, detter så rart å ha trodd i så mange år at jeg har hatt en sykdom det nå viser seg jeg ikke har allikevel etter grundig utredning. Gjennomgått mye vondt pga det, men guuuu så deilig følelse å endelig bli sett» eller noe slikt😂

Anonymkode: 7f2db...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det var en god ide. Jeg tenker å publisere det på facebook når jeg får den diagnostiske vurderingen helt ferdig. Tenker å ta screen av psykologens vurdering og publisere det. Da vil det bli spredt rundt

IKKE legg ut det fra psykologen. Ville heller ikke nevnt det med omsorgssvikt osv - da blir du bare den personen med ny diagnose (jadda, vet at det ikke er noen diagnose, men på folkemunne.....)

Hvis du absolutt må legge ut noe om det, så gjør det kort og enkelt. Ikke utbrodere, ikke skrive noe om andre tilstander, kun at du har fått konstatert at diagnosen som var satt i barndommen var feil.

Og så hadde jeg ikke gått i noen diskusjon eller debatt eller nærmere forklaring i kommentarfeltet under.

Anonymkode: 7666d...364

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - dette bør du diskutere med psykologen din før gjør noe som helst. Spør hva psykologen mener om at du tenker å offentliggjøre noe om din helse, vedkommende kjenner deg mye bedre enn brukerne på et diskusjonsforum.

Anonymkode: 7666d...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

IKKE legg ut det fra psykologen. Ville heller ikke nevnt det med omsorgssvikt osv - da blir du bare den personen med ny diagnose (jadda, vet at det ikke er noen diagnose, men på folkemunne.....)

Hvis du absolutt må legge ut noe om det, så gjør det kort og enkelt. Ikke utbrodere, ikke skrive noe om andre tilstander, kun at du har fått konstatert at diagnosen som var satt i barndommen var feil.

Og så hadde jeg ikke gått i noen diskusjon eller debatt eller nærmere forklaring i kommentarfeltet under.

Anonymkode: 7666d...364

Tror mange vet at jeg hadde en dramatisk start på livet ettersom jeg bor i fosterhjem, men hadde ikke tenkt å skrive det på Facebook. Det kommer senere når jeg skal gi ut selvbiografi. 

Men takk melding. Skal ta med meg rådet og snakke med psykologen om det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...