Gå til innhold

Aldri føl meg så dolket i ryggen før!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 5 år siden flyttet jeg til en annen kommune for å starte mitt første år på VGS, jeg kjente en person fra den kommunen igjennom spill og vi ble ganske gode venner med en gang. 
Etter en mnds tid da min vennekrets ble større og jeg kom i god kontakt med veldig mange fra denne plassen fikk jeg høre at jeg burde holde meg unna han første kompisen min. For han var både det ene og det andre, og jeg forstod for at det var ingen som hadde så veldig mye til overs for denne fyren (fult av usanne rykter). 
Men jeg bestemte meg fortsatt for og være venn med denne person. Og det er av en grunn, den grunn at jeg selv i 10år ble mobbet og ikke hadde en eneste venn. 
Dette resulterte i at jeg også ble veldig utestengt, og folk distanserte seg veldig fra meg. Jeg hadde fortsatt 4-5 gode venner fra plassen, så jeg bestemte meg heller for og ha få gode venner enn fult av venner. 
Tiden gikk og jeg tok han med på fester, stod opp for han når folk ble frekke i kjeften. Og behandlet han som alle andre. 
Men det skulle vise seg at han stakk kniven hardt i ryggen min... For et halvt år siden spurte han om han kunne få låne en spillmaskin samt 15-20spill, dette var helt greit for min del, da jeg nesten ikke brukte den selv. 

Så til hendelsen, jeg og kjæresten sitter sammen dagen før nyttårsaften og vi blir spurt av broren om at vi kanskje har lyst l å komme dit for å feire nyttår. Dette sa vi gladelig ja til.. Noen timer senere sender denne kompisen melding å spør hva jeg og min kjæreste skal på nyttårsaften, vi forteller hva vi skal og stiller spørsmålet videre til han. Og da forteller han at han blir sittende for seg selv å drikke.. Det er da jeg får veldig vondt i hjerte mitt å spør kjæresten min om vi kanskje ikke bare skal droppe broren for å feire nyttår med min kompis som blir sittende for seg selv. 
Dette ville hun gjerne bli med på.. 

Vi reiser dit på nyttår, og med en gang vi kommer inn døren merker begge to hvor dårlig stemning det er. Jeg sier til kjæresten min at vi prøver noen timer for å se hvordan det går. Og om kanskje stemningen blir bedre, klokken bikker midnatt og vi begge vil egentlig finne oss en taxi og enten reise hjem eller reise bort til broren hennes. Da hadde min kompis bli kjempe full og det virket veldig som om han ville bikket hvert minutt. 

Så jeg legger fram til han at vi har skaffet oss sjåfør som bare skal kjøre oss hjem (egentlig til broren, dette for at broren til kjæresten min absolutt ikke har lyst til å se min kompis av egne årsaker) Det blir litt diskusjon frem og tilbake før vi endelig kommer oss ut av huset. Og når vi er på vei mot bilen så har kjæresten min klart å glemme snusen sin inne.. 
Jeg går inn for å hente snusen til min kjæreste mens jeg ber henne vente i gangen.. for å gjøre historien kortere endte det opp med at jeg måtte legge han i bakken foran min kjæreste som stod der med frykt i øynene. Vi kom oss ut, men ikke med snusen.. 


Nå til poenget, der han dolket meg i ryggen.. 
Etter denne hendelsen ser jeg at spillmaskinen min ligger ute for salg på nette. og han fikk solgt den relativt fort.. Han svarer ikke mer og er helt forduftet. Dette var 5år jeg ofret av livet mitt for en person, der jeg ble utestengt, baksnakket osv. Bare for at han ikke skulle være alene, selv etter jeg har blitt mobbet i 10år.  

Beklager langt innlegg, vet ikke hva jeg spør om. må bare få ut frustrasjon.. Eller var det jeg som oppførte meg dritt på nyttår? 

Anonymkode: 9f4aa...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren! Håper du anmeldte han for salg av spill og maskin. Hva skjedde egentlig da dere skulle hente snusen? 

Anonymkode: 3a01f...b6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fy søren! Håper du anmeldte han for salg av spill og maskin. Hva skjedde egentlig da dere skulle hente snusen? 

Anonymkode: 3a01f...b6e

Anmeldte han ikke da jeg vet han har slitt med politiet i barndommen, og jeg orket rett og slett ikke. 

Da jeg skulle gå inn å hente snusen ser jeg at han sitter på den i sofaen. Jeg spør han pent om han kan kaste den til meg, da sier han surt nei og at jeg skal komme meg ut av huset.. Sier deretter at jeg bare skal hente snusen så stikker jeg med en gang. Da fikk jeg fortalt at om jeg kom nærmere skulle han banke meg.. Jeg gikk så nærmere for og prøve å hente snusen, da kaster han en ølboks på meg. går veldig fort mot meg å dytter meg ut i gangen der kjæresten min står, for å roe han ned tok jeg bare hånda fra baksiden av hodet og dro nesten bakover, sånn at han ikke klarte å stå oppreiset, fikk så satt meg oppå han og roet han ned.   Han er 2 meter og svært stor (fett), så dette var eneste muligheten jeg hadde for å i det hele tatt klare å legge han ned. 

Fikk da min kjæreste til å åpne ytterdøren så jeg lett kunne komme meg ut, snusen fikk vi ikke med oss.

Anonymkode: 9f4aa...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett og slett vært dumsnill her. Han har vært "involvert med politiet" i barndommen, og du har hørt diverse negativt fra andre. Du mente at det hele veien var alle andres feil? Selvsagt er det ikke det. Det er klart mennesker kan bli urettferdig behandlet, men han er fellesnevneren i sitt eget liv. Det er klart han er en problematisk person. 

På nyttårsaften ville det naturlige vært å spørre broren din om du kunne ta med deg kameraten din, ikke droppe hele festen for å dra hjem til ham alene. Og din stakkars kjæreste ville vel helst hatt en ordentlig feiring hun også.

Da endte det som det gjorde, og du kan for så vidt glemme ham. 

Anonymkode: 17bef...bd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke gjort noe galt her. Det er trist når noen har det så vanskelig som kameraten din, men man skal ikke ofre seg selv for å stille opp for andre. Han trenger hjelp.

Anonymkode: de836...31b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett og slett vært dumsnill her. Han har vært "involvert med politiet" i barndommen, og du har hørt diverse negativt fra andre. Du mente at det hele veien var alle andres feil? Selvsagt er det ikke det. Det er klart mennesker kan bli urettferdig behandlet, men han er fellesnevneren i sitt eget liv. Det er klart han er en problematisk person. 

På nyttårsaften ville det naturlige vært å spørre broren din om du kunne ta med deg kameraten din, ikke droppe hele festen for å dra hjem til ham alene. Og din stakkars kjæreste ville vel helst hatt en ordentlig feiring hun også.

Da endte det som det gjorde, og du kan for så vidt glemme ham. 

Anonymkode: 17bef...bd1

Det med at han han har vært innblandet i politiet i barndommen var noe jeg fikk vite etter et par år, og dette var ikke store saker, han har også vært innblandet i barneværnet, samt han har et barn. Da har ikke jeg hjerte til å lage mer problemer for denne personen. 
Jeg har ikke ment at det har vært alle andre sine feil (her kommer rykte, og jeg vet han aldri vil se at jeg snakker om han her), han har helt siden barndommen blitt satt et rykte på om at han er et incest barn, dette på grunn av at han har en liten form for CP, dette ryktet som ble startet da han ikke var gamlere en 9-10år vokste seg så stort i den lille bygda at alle trodde på det. Og jeg som faktisk tok meg tid til å høre den riktige sannhet vet at det ikke stemmer. Så det er ikke alltid lurt å følge alle andre sin vei, ta deg tid til å lytte, åpne øynene dine. Så ser du at alt ikke er som det første du hører. 

Jeg spurte ikke broren for jeg vet hva som hadde hendt om han i det hele tatt hadde fått lov til å komme inn døren, og han hadde aldri kommet til å sagt ja. . Og nei det var ikke synd på kjæresten min, for valget var opp til henne, og hun sa også at hun ville dit, vi kommuniserer såpass at jeg vet når hun mener ting og ikke. 

Anonymkode: 9f4aa...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vennskapet være over fordi det ble en dårlig nyttårsaften? Han har det tydeligvis vanskelig. Ofte er det enklere å støte vekk sine venner enn å stå i det.

Det er vel også enklere å kutte ut en kompis enn å stå i det. Du har alltid støttet han. Du er en ekte venn. Er begeret fullt? Eller har du nå sett en ny, dårlig side hos han? 

Ingen tvil om at det er dårlig gjort at han solgte spillene dine! At han har gått under jorda tyder på dårlig samvittighet.. Personlig ville jeg blitt skikkelig sur men hvis det var en god venn ville jeg nok lagt det bak meg, evt fått tilbake en slags kompensasjon.

Jeg ville uansett oppsøkt han og prøvd å finne ut hva som foregår og hva han tenker videre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Blackbird skrev:

Må vennskapet være over fordi det ble en dårlig nyttårsaften? Han har det tydeligvis vanskelig. Ofte er det enklere å støte vekk sine venner enn å stå i det.

Det er vel også enklere å kutte ut en kompis enn å stå i det. Du har alltid støttet han. Du er en ekte venn. Er begeret fullt? Eller har du nå sett en ny, dårlig side hos han? 

Ingen tvil om at det er dårlig gjort at han solgte spillene dine! At han har gått under jorda tyder på dårlig samvittighet.. Personlig ville jeg blitt skikkelig sur men hvis det var en god venn ville jeg nok lagt det bak meg, evt fått tilbake en slags kompensasjon.

Jeg ville uansett oppsøkt han og prøvd å finne ut hva som foregår og hva han tenker videre. 

Å Gud, nei nei nei. Dårlig råd!

TS bør IKKE forsøke å bevare vennskapet med denne personen. Vedkommende er allerede villig til å stjele fra TS, utsette TS for vold, og ødelegge det om skal være hyggelige merkedager, med surt og dårlig humør. TS kan risikere å miste mye mer enn en snusboks og noen fjerne venner, om han fortsetter å «tilgi» og omgås denne fyren. Han sliter åpenlyst big time, og TS bør ikke bli dratt med ned i dragsuget. 

Anonymkode: 83819...676

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 15.24, Blackbird skrev:

Må vennskapet være over fordi det ble en dårlig nyttårsaften? Han har det tydeligvis vanskelig. Ofte er det enklere å støte vekk sine venner enn å stå i det.

Det er vel også enklere å kutte ut en kompis enn å stå i det. Du har alltid støttet han. Du er en ekte venn. Er begeret fullt? Eller har du nå sett en ny, dårlig side hos han? 

Ingen tvil om at det er dårlig gjort at han solgte spillene dine! At han har gått under jorda tyder på dårlig samvittighet.. Personlig ville jeg blitt skikkelig sur men hvis det var en god venn ville jeg nok lagt det bak meg, evt fått tilbake en slags kompensasjon.

Jeg ville uansett oppsøkt han og prøvd å finne ut hva som foregår og hva han tenker videre. 

Vennskapet er over for min del, han vet hvor mye dritt jeg har måttet stå igjennom for hans del.. Som nevnt tidligere ble jeg også mobbet i 10år før jeg flyttet. Jeg valgte å stå ved hans sin side igjennom 5år, selv om dette resulterte i at jeg også ble hengt ut, samt dritt slenging i 5år til. 

Hadde dette vært første episode i vårt vennskap der han har gjort noe mot vennskapet hadde jeg tilgitt. Men når det begynner å bli sporadisk av småting han gjør, der han lyver, ikke møter opp til avtaler, samt ignorer meg. Så jeg ser på dette vennskapet som dødt. 
Jeg har nå fått kontakt med han, og han sier beklager for det han har gjort, og er villig til å erstatte spillmaskinen, samt spillene. Men det endrer ingen ting, jeg har gitt så mye i så mange år.. bare for å bli behandlet på den måten jeg ble. 
Hilsen TS 

Anonymkode: 9f4aa...616

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2018 den 7.03, AnonymBruker skrev:

Å Gud, nei nei nei. Dårlig råd!

TS bør IKKE forsøke å bevare vennskapet med denne personen. Vedkommende er allerede villig til å stjele fra TS, utsette TS for vold, og ødelegge det om skal være hyggelige merkedager, med surt og dårlig humør. TS kan risikere å miste mye mer enn en snusboks og noen fjerne venner, om han fortsetter å «tilgi» og omgås denne fyren. Han sliter åpenlyst big time, og TS bør ikke bli dratt med ned i dragsuget. 

Anonymkode: 83819...676

Du har rett i det du sier, min kjæreste vil ikke ha noe mer å gjøre med denne fyren. Hun har sagt at valget er helt opp til meg om jeg vil fortsette å være venn, men jeg er på hennes siden nå. Og har sagt til kompisen min at det er best vi avslutter vennskapet. 

Anonymkode: 9f4aa...616

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, selv om det viste seg at dennef yren har store problemer har du ikke "kastet bort" tid på han, du har derimot vist deg som den fantastiske personen du er - en som er der for de som ikke har noen. Du har ikke gjort noe her som du trenger skjemems over, tvert imot.

De vennene som forsvant som følge av dine valg er kanskje ikke mennesker du egentlig ville savnet, bortsett fra om du forsøkte "prakke han på dem" selvsagt, da kan jeg skjønne at de lukket døren. Ofte er det slik at man kan akseptere at en venn har en kompis man ikke liker av ulik årsak, men om denne til stadighet skal inkludere denne kompisen blir det vanskelig.

Så for meg virker det som om lørdommen i historien din er todelt, ikke forsøk inkludere noen andre ikke vil inkludere der de mener de har grunner for deg selv om du er uenig - respekter dem og de respekterer deg. For det andre - du har et stort hjerte for de som trenger det, selv om takken er liten, det er fin egenskap. Videre lytt til kjæresten og de som tidligere har sagt at denne fyren er bråk og hold deg unna. Hvis han tar kontakt be om pengene for spillmaskinen og oppfordre til å søke hjelp for sinnemestring osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Det med at han han har vært innblandet i politiet i barndommen var noe jeg fikk vite etter et par år, og dette var ikke store saker, han har også vært innblandet i barneværnet, samt han har et barn. Da har ikke jeg hjerte til å lage mer problemer for denne personen. 
Jeg har ikke ment at det har vært alle andre sine feil (her kommer rykte, og jeg vet han aldri vil se at jeg snakker om han her), han har helt siden barndommen blitt satt et rykte på om at han er et incest barn, dette på grunn av at han har en liten form for CP, dette ryktet som ble startet da han ikke var gamlere en 9-10år vokste seg så stort i den lille bygda at alle trodde på det. Og jeg som faktisk tok meg tid til å høre den riktige sannhet vet at det ikke stemmer. Så det er ikke alltid lurt å følge alle andre sin vei, ta deg tid til å lytte, åpne øynene dine. Så ser du at alt ikke er som det første du hører. 

Jeg spurte ikke broren for jeg vet hva som hadde hendt om han i det hele tatt hadde fått lov til å komme inn døren, og han hadde aldri kommet til å sagt ja. . Og nei det var ikke synd på kjæresten min, for valget var opp til henne, og hun sa også at hun ville dit, vi kommuniserer såpass at jeg vet når hun mener ting og ikke. 

Anonymkode: 9f4aa...616

Du unnskylder jo kameraten din her. Da har du deg selv å takke for denne situasjonen, hvis du hele veien insisterer på å være så forbasket "tolerant" at alle kan utnytte deg. 

Anonymkode: 17bef...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du unnskylder jo kameraten din her. Da har du deg selv å takke for denne situasjonen, hvis du hele veien insisterer på å være så forbasket "tolerant" at alle kan utnytte deg. 

Anonymkode: 17bef...bd1

 

Vet ikke hvordan jeg unnskylder personen her, han har fortsatt gjort det han har gjort, men det betyr ikke at han fortjener alle disse ryktene på seg... 

20 minutter siden, Carrot skrev:

Hei TS, selv om det viste seg at dennef yren har store problemer har du ikke "kastet bort" tid på han, du har derimot vist deg som den fantastiske personen du er - en som er der for de som ikke har noen. Du har ikke gjort noe her som du trenger skjemems over, tvert imot.

De vennene som forsvant som følge av dine valg er kanskje ikke mennesker du egentlig ville savnet, bortsett fra om du forsøkte "prakke han på dem" selvsagt, da kan jeg skjønne at de lukket døren. Ofte er det slik at man kan akseptere at en venn har en kompis man ikke liker av ulik årsak, men om denne til stadighet skal inkludere denne kompisen blir det vanskelig.

Så for meg virker det som om lørdommen i historien din er todelt, ikke forsøk inkludere noen andre ikke vil inkludere der de mener de har grunner for deg selv om du er uenig - respekter dem og de respekterer deg. For det andre - du har et stort hjerte for de som trenger det, selv om takken er liten, det er fin egenskap. Videre lytt til kjæresten og de som tidligere har sagt at denne fyren er bråk og hold deg unna. Hvis han tar kontakt be om pengene for spillmaskinen og oppfordre til å søke hjelp for sinnemestring osv.

Takk for fine ord :)
Jeg gir alle en lik sjanse, og han var en venn i 5år.. Helt til han viste seg å være falsk, og jeg betydde ingenting.. 

 

Anonymkode: 9f4aa...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vet ikke hvordan jeg unnskylder personen her, han har fortsatt gjort det han har gjort, men det betyr ikke at han fortjener alle disse ryktene på seg... 

Takk for fine ord :)
Jeg gir alle en lik sjanse, og han var en venn i 5år.. Helt til han viste seg å være falsk, og jeg betydde ingenting.. 

 

Anonymkode: 9f4aa...616

Er det mulig at rykrene kanskje ikke bare var ryktrer med tanke på hvordan deres forhold nå er mener jeg? Kanskej de som snakker dritt om han har erfart den dårlige siden av ham eller at de som snakker er venner av de som har opplevd den siden du nå selv har sett om du skjønner? Jeg sier IKKE at det alltid er en grunn for rykter osv, og ofte er det fortiden som ikke slipper taket selv om man som menneske har forandret seg og lært osv - og jeg sier IKKE at man til enhver tid skal holdes ansvarlig for det som var og at dette skal begrense en som menneske, men jeg sier at ut fra det du besrkiver har han kanskje et problem som han bør ta tak i som er med på å gi han dette ryktet du henviser til (uten at du har sagt noe veldig konkret om disse ryktene)

Han viste seg ikke være falsk men dum, og etter at han var dum gjorde han noe dummere - men har han løyet til deg? Eller på noen måte opptrått falsk? Slik jeg leser det du skriver har han blitt full, hissig, ufin, det utviklet seg dårlig - du kom deg ut, han reagerte med å selge noe som var ditt. Teit og utrolig umodent, når han da i tillegg ikke er tilgjengelig vitner det om at han sliter. Og ja, slik sett er han falsk, men jeg regner med du ser hvor jeg vil? Det er ikke DEG der er noe "galt" med her - du betyr akkurat like mye i dag som før dette skjedde. Det er hans reaksjon, hans handlemønster, hans adferdsproblemer - hans! ikke deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carrot skrev:

Er det mulig at rykrene kanskje ikke bare var ryktrer med tanke på hvordan deres forhold nå er mener jeg? Kanskej de som snakker dritt om han har erfart den dårlige siden av ham eller at de som snakker er venner av de som har opplevd den siden du nå selv har sett om du skjønner? Jeg sier IKKE at det alltid er en grunn for rykter osv, og ofte er det fortiden som ikke slipper taket selv om man som menneske har forandret seg og lært osv - og jeg sier IKKE at man til enhver tid skal holdes ansvarlig for det som var og at dette skal begrense en som menneske, men jeg sier at ut fra det du besrkiver har han kanskje et problem som han bør ta tak i som er med på å gi han dette ryktet du henviser til (uten at du har sagt noe veldig konkret om disse ryktene)

Han viste seg ikke være falsk men dum, og etter at han var dum gjorde han noe dummere - men har han løyet til deg? Eller på noen måte opptrått falsk? Slik jeg leser det du skriver har han blitt full, hissig, ufin, det utviklet seg dårlig - du kom deg ut, han reagerte med å selge noe som var ditt. Teit og utrolig umodent, når han da i tillegg ikke er tilgjengelig vitner det om at han sliter. Og ja, slik sett er han falsk, men jeg regner med du ser hvor jeg vil? Det er ikke DEG der er noe "galt" med her - du betyr akkurat like mye i dag som før dette skjedde. Det er hans reaksjon, hans handlemønster, hans adferdsproblemer - hans! ikke deg.

Om ryktene er sann eller ikke om at han er et incest barn, det kan jeg dessverre ikke svare deg på. Det er uansett ikke noe han kan gjøre så mye med, og derfor dumt at han blir plaget så mye pga dette. 
Men eller så virker det som om de andre ryktene stemmer godt, men uansett så har ikke jeg noe rett ovenfor han å henge meg på disse ryktene. Derfor jeg valgte å fortsette vennskapet, selv hvor mye dritt jeg fikk for det. 

Han har ofte løyet til meg når det kommer til ting han gjør, eller har gjort.. Det kan være at jeg har gjort en ting, så forteller jeg han det..Da tar det ikke lange tiden før han har oppdiktet en veldig lik historie, bare med en mer internsang avslutning. Han lyver om at han reiser dit og dit, selv om jeg fint ser at han bare sitter hjemme.: Er veldig mange småløgner som jeg ikke har orket å tatt tak i, som jeg bare har latt passere. Kanskje litt med tanke på hans bakgrunn.. 

Jeg ser at det er hans adferd som har ødelagt mellom oss to, men det gjør så vondt å vite at etter 5år så er jeg bare luft for han.... uansett hvor mye jeg har ofret for han... 

Anonymkode: 9f4aa...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så TS det du kjenner på er skyldfølelse for at du har latt det utvikle seg til den slutten mener du mtp løynene osv som du ikke har "tatt tak i" eller hva er det egentlig som plager deg siden du skriver at du vet det er han som er ansvarlig osv?

Du har rett i at "incestbarn" ikke er noe han kan endre - og det er en stygg ting å bli mobbet for. Jeg ser den, men dersom de andre tingene det snakkes om for eksempel er denne hangen til løyn og dette er slik han er var det å fortsette som venn et valg du tok og jeg ser at det kan få deg til å føle deg dum i ettertid, men det kan ikke han ta ansvar for nå etterpå..

Det som har skjedd har skjedd, usikker på om du kan bruke gamle løyner som grunn for å si at han har ødelagt alt nå. Jeg personlig syns det blir helt feil men mulig andre mener det er helt ok. Jeg ville nok sagt at fortid får ligge men denne siste hendelsen er noe annet. Han var full når dere endte i brytekamp - han var ganske sikkert edru når han solgte tingene dine. Det ene kan kanskje tilgis men jeg ville ikke tilgitt det andre. Det er ikke greit å selge andres ting, ikke på noe plan.

Jeg ville erkjent at ja, jeg har vært dumsnill, jeg har tillatt at dette fikk utvikle seg og det kan jeg lære av men jeg setter sluttstrek her og så ville jeg forsøkt gå videre uten å gruble så mye på det. Fokuser på kjæresten, de vennene du har osv - la denne karen her tilhøre fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Carrot skrev:

Så TS det du kjenner på er skyldfølelse for at du har latt det utvikle seg til den slutten mener du mtp løynene osv som du ikke har "tatt tak i" eller hva er det egentlig som plager deg siden du skriver at du vet det er han som er ansvarlig osv?

Du har rett i at "incestbarn" ikke er noe han kan endre - og det er en stygg ting å bli mobbet for. Jeg ser den, men dersom de andre tingene det snakkes om for eksempel er denne hangen til løyn og dette er slik han er var det å fortsette som venn et valg du tok og jeg ser at det kan få deg til å føle deg dum i ettertid, men det kan ikke han ta ansvar for nå etterpå..

Det som har skjedd har skjedd, usikker på om du kan bruke gamle løyner som grunn for å si at han har ødelagt alt nå. Jeg personlig syns det blir helt feil men mulig andre mener det er helt ok. Jeg ville nok sagt at fortid får ligge men denne siste hendelsen er noe annet. Han var full når dere endte i brytekamp - han var ganske sikkert edru når han solgte tingene dine. Det ene kan kanskje tilgis men jeg ville ikke tilgitt det andre. Det er ikke greit å selge andres ting, ikke på noe plan.

Jeg ville erkjent at ja, jeg har vært dumsnill, jeg har tillatt at dette fikk utvikle seg og det kan jeg lære av men jeg setter sluttstrek her og så ville jeg forsøkt gå videre uten å gruble så mye på det. Fokuser på kjæresten, de vennene du har osv - la denne karen her tilhøre fortiden.

Løgnene får være fortid, å det har plagd meg til tider at han kan spyle ut med så mye forskjellige løgner. Jeg har også tatt dette opp med han tidligere også, men det resulterte i bare mer og mer løgner fra hans side. 
Jeg bruker ikke gamle løgner til å grunnlege med at han har ødelagt alt, men den siste hendelsen som hendte nå har fått meg til å tenke over vennskapet vårt.. Betydde det like mye for han som det betydde for min del. osv.... 

Det med at han var et incestbarn og en pøbelunge som liten var de eneste ryktene som var på denne personen, så det med alle løgnene var noe jeg selv oppdaget mer og mer etter årene gikk. 
Jeg har snakket med han i ettertid, og selv om han kan vise anger så vet jeg ikke om det er troverdig, og jeg har fortalt han at jeg ikke ønsker han i livet mer.. 

 

Anonymkode: 9f4aa...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det mer bak her enn det du forteller? Grunnen til at jeg undrer er at det startet i en tone og utviklet seg i en annen..

Anonymkode: 782c8...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2018 den 15.24, Blackbird skrev:

Må vennskapet være over fordi det ble en dårlig nyttårsaften? Han har det tydeligvis vanskelig. Ofte er det enklere å støte vekk sine venner enn å stå i det.

Det er vel også enklere å kutte ut en kompis enn å stå i det. Du har alltid støttet han. Du er en ekte venn. Er begeret fullt? Eller har du nå sett en ny, dårlig side hos han? 

Ingen tvil om at det er dårlig gjort at han solgte spillene dine! At han har gått under jorda tyder på dårlig samvittighet.. Personlig ville jeg blitt skikkelig sur men hvis det var en god venn ville jeg nok lagt det bak meg, evt fått tilbake en slags kompensasjon.

Jeg ville uansett oppsøkt han og prøvd å finne ut hva som foregår og hva han tenker videre. 

Spillkonsoll og spill, dvs flere tusen kroner i verdi, i tillegg til at han behandler kompisen dårlig. Hva i alle dager er det som får mennesker til å forsvare den drittsekkoppførselen? Tror du virkelig han lærer noe som helst av at man ser gjennom fingrene med noe sånt? Blir helt matt av mennesker som skal forstå seg ihjæl på andre, resultatet er et råttent samfunn der alt er lov og alt tilgis.

Anonymkode: 992f3...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...