Gå til innhold

To jenter gikk når jeg satt meg ved siden av dem i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å føle meg litt rar akkurat nå. I dag skulle jeg på trening med en venn og møtte han på trikken. Det var en type sete der vi satt ut mot korridoren og tre kunne sitte. En type plass der det er lett å røyse seg og gå. Så han satt med ett sete mellom han og henne, og jeg, naturligvis, satt meg i mellom dem. Nærmest han så klart, slik at jeg ikke kom for nær henne. Etter ti sekunder gikk hun og bestemte seg for å stå isteden.

På vei hjem skjedde noe lignende. Når jeg skulle bort til bussholdeplassen, dette er naturligvis den samme bussen jeg tok til trikken, som jeg ikke nevnte. Satt det ei jente til venstre på en av benkene som er satt opp for de som venter på bussen. Det var mange folk der og to andre satt der allerede. Slik at det kun var plass til en til. Innved henne så klart. I starten bestemte jeg meg for å ikke sitte ned på den plassen. Fordi jeg tenkte det var bedre å stå. Men til slutt gadd jeg ikke å stå lenger og satt meg. Det samme skjedde denne gangen som den første. Hun røyste seg og gikk.

Jeg skal innrømme at jeg ikke er en kjekk romeo, men jeg dusjer faktisk hver dag og jeg hadde dusjet før jeg gikk fra trening. Har ikke blitt fortalt at jeg lukter. Har et skjegg derimot, som kanskje kan virke skremmende. Er 25 år.

Hva er hovedgrunnen til at unge jenter går? Er det lukt? Eller er det at personen er ekkel. Har aldri opplevd at andre gjør det, eldre mennesker eller gutter og menn.

Anonymkode: de6f8...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange kvinner opplever at enkelte menn forfølger dem og forsøker stå veldig nærmt inntil dem. Mulig de trodde du var en slik en

Anonymkode: 0acc1...ce6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare det at folk liker å være alene. Det er typisk Ola Dunk. Folk vil holde seg for seg selv i sin lille boble. Er ikke verre enn det.

Endret av Mr. Kilmister
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mange kvinner opplever at enkelte menn forfølger dem og forsøker stå veldig nærmt inntil dem. Mulig de trodde du var en slik en

Anonymkode: 0acc1...ce6

Umulig. Jeg ga ikke slike signaler overhode.

Anonymkode: de6f8...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de trodde du satte deg der for å prøve å snakke med de ? 

Altså, hvis du ikke lukter vondt så er det den eneste forklaringen jeg kan komme på. Har selv opplevd menn som har startet en samtale med meg og blitt sinte når jeg ikke er interessert. 

Anonymkode: b9724...c20

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Umulig. Jeg ga ikke slike signaler overhode.

Anonymkode: de6f8...1f5

Kvinner lærer seg å være hypervigilant når det gjelder signaler fra menn. De er rett og slett nødt til å dømme hardt for å unngå menn som vil skade dem, og det fører som regel til at normale, snille menn blir dømt også. Du trenger ikke aktivt sende signaler, om du passer en stereotype som skader kvinner er det nok

Anonymkode: 0acc1...ce6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje de trodde du satte deg der for å prøve å snakke med de ? 

Altså, hvis du ikke lukter vondt så er det den eneste forklaringen jeg kan komme på. Har selv opplevd menn som har startet en samtale med meg og blitt sinte når jeg ikke er interessert. 

Anonymkode: b9724...c20

Når det gjaldt den første personen er det umulig at hun tenkte det. Fordi jeg var i samtale med kameraten min. Hun nr 2 skal jeg innrømme jeg syness var ganske pen, men jeg hadde ikke tenkt å prate med henne. Det kan jo hende at hun plukket opp det, men herre Gud da må hun være god. For det var ikke årsaken til at jeg satt meg der og jeg satt meg nærmere de andre enn henne. Jeg snakker aødfi med jenter på gaten pg har ikke tenkt å begynne med det heller.

Anonymkode: de6f8...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner lærer seg å være hypervigilant når det gjelder signaler fra menn. De er rett og slett nødt til å dømme hardt for å unngå menn som vil skade dem, og det fører som regel til at normale, snille menn blir dømt også. Du trenger ikke aktivt sende signaler, om du passer en stereotype som skader kvinner er det nok

Anonymkode: 0acc1...ce6

Så tanken er alltså, om de tror en mann er interessert og liker dem. Da er de i fare? I alle fall når mannen er en de ikke liker? Merkelig tanke.

Anonymkode: de6f8...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukt (svettelukt, røykelukt eller annet), ubehagelig fremtreden og snakke høyt og hoie rundt kan være årsaker til at man flytter seg. Dersom du satt deg på benken helt inntil hun som reiste seg er det heller ikke så rart at hun gikk bort. Når du i utgangspunktet ikke ville sette deg der lå det kanskje noe i akkurat det. Nordmenn liker ikke at fremmede mennesker sitter tett opp til dem. 

Anonymkode: b7d45...930

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Så tanken er alltså, om de tror en mann er interessert og liker dem. Da er de i fare? I alle fall når mannen er en de ikke liker? Merkelig tanke.

Anonymkode: de6f8...1f5

Nei, tanken er at om en mann som ønsker skade noen fatter interesse er de i fare. De kan ikke vite at du er harmløs, så de er nødt å anta at du er farlig. Og ved å dømme kvinner som grupper som du gjør bekrefter du stereotypene 

Anonymkode: 0acc1...ce6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, tanken er at om en mann som ønsker skade noen fatter interesse er de i fare. De kan ikke vite at du er harmløs, så de er nødt å anta at du er farlig. Og ved å dømme kvinner som grupper som du gjør bekrefter du stereotypene 

Anonymkode: 0acc1...ce6

For noe tull.

Anonymkode: de6f8...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lukt (svettelukt, røykelukt eller annet), ubehagelig fremtreden og snakke høyt og hoie rundt kan være årsaker til at man flytter seg. Dersom du satt deg på benken helt inntil hun som reiste seg er det heller ikke så rart at hun gikk bort. Når du i utgangspunktet ikke ville sette deg der lå det kanskje noe i akkurat det. Nordmenn liker ikke at fremmede mennesker sitter tett opp til dem. 

Anonymkode: b7d45...930

Kan ikke si at jeg hoiet, men vi pratet nok litt høyt. Jeg forstår det andre du sier.

Anonymkode: de6f8...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen setter seg helt inntil meg reiser jeg meg opp og står og. Vil ikke sitte å omtrent kose med fremmede.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

For noe tull.

Anonymkode: de6f8...1f5

Ikke når kvinner er spesielt utsatt for voldtekt. Om en kvinne blir voldtekt tipper jeg du hadde sagt hun burde kle seg bedre eller være forsiktig med å bli full eller gå alene. Kvinner unngår menn de annser som en trussel, og de anser deg som en trussel og unngår deg. 

Anonymkode: 0acc1...ce6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke når kvinner er spesielt utsatt for voldtekt. Om en kvinne blir voldtekt tipper jeg du hadde sagt hun burde kle seg bedre eller være forsiktig med å bli full eller gå alene. Kvinner unngår menn de annser som en trussel, og de anser deg som en trussel og unngår deg. 

Anonymkode: 0acc1...ce6

Hahahaha. Ja, ja.

Anonymkode: de6f8...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hahahaha. Ja, ja.

Anonymkode: de6f8...1f5

Forstår stadig bedre hvorfor kvinner unngår deg, det gjør de rett i

Anonymkode: 0acc1...ce6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seter på offentlig kommunikasjon er smale som fy, så uansett om du satte deg nærmest kameraten din ville du bli sittende veldig tett på jenta. Noen takler dette helt fint, andre gjør det ikke. Samme med den andre situasjonen: Det trenger ikke være noe annet enn at hun ikke liker å ha fremmede så tett innpå seg, dette trenger faktisk ikke ha noe med deg å gjøre i det hele tatt. Du kan bare tilfeldigvis ha satt deg ved siden av to personer som har litt ekstra store intimsoner. 

Anonymkode: 6e167...bb6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...