AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #1 Skrevet 25. januar 2018 Hei. Jeg har endel veldig synlige arr på armene etter selvskading. Min mor har et stort ønske om at jeg dekker over dem med en tatovering. Det er ikke noe jeg ønsker selv. Jeg synes det er en grei påminnelse å kunne se arrene mine. Det stopper meg fra å selvskade igjen og på en rar måte er jeg "stolt" over dem. De er et synlig bevis på noe jeg hadde et sterkt behov for å gjøre før, i over 15 år, men som jeg jobber med å ikke gjøre igjen. Så lenge det er arr er det ikke nye sår, og det vil jeg tro jeg har grunn til å være stolt over. Hva tenker dere om dette? Burde jeg dekke dem bare for at andre ikke skal synes det er ubehagelig å se dem? Er jeg helt på bærtur med mine holdninger ang dette? Anonymkode: 4d1e2...5cf 1
bobleplast_ Skrevet 25. januar 2018 #2 Skrevet 25. januar 2018 Gjør hva faen du vil. Men dekk til arrene hvis du er i barneselskap eller skal i kirken. Med mindre du går rundt og viser folk arrene dine, typ "hei, se på arrene jeg har på armene mine, se på dem!!" så er det ingen som bryr seg. Og hvis de så bryr seg – hva så? Selvskading er faktisk mye vanligere enn det mange tror. 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #3 Skrevet 25. januar 2018 IKKE ta tatovering om du ikke vil det selv. Anonymkode: 6755b...a0b 7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. januar 2018 #4 Skrevet 25. januar 2018 Er ikke noe vits om du ikke har sluttet. Hadde heller brukt laser for å fjerne dem.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #5 Skrevet 25. januar 2018 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Er ikke noe vits om du ikke har sluttet. Hadde heller brukt laser for å fjerne dem. Men når det ikke plager med, hvorfor skal jeg da ta hensyn til andre? Anonymkode: 4d1e2...5cf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #6 Skrevet 25. januar 2018 Du dekker det til om det er det du ønsker selv. Du tar i hvert fall ikke tattovering fordi moren din ønsker du skal ta det.. Da får hun heller spørre om du kan ta på en langermet genser om dere skal i selskap, ikke noe permanent på kroppen din fordi hun skammer seg.. Anonymkode: 41957...4dd 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 25. januar 2018 #7 Skrevet 25. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men når det ikke plager med, hvorfor skal jeg da ta hensyn til andre? Anonymkode: 4d1e2...5cf Vet ikke, jeg kom bare med forslag.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #8 Skrevet 25. januar 2018 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Vet ikke, jeg kom bare med forslag. Ja og det takker jeg for, men lurte egentlig mer på det jeg spør om i innlegget: Er jeg helt på bærtur med mine holdninger ang dette? Anonymkode: 4d1e2...5cf
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #9 Skrevet 25. januar 2018 Jeg syns ikke du skal tatovere deg hvis du ikke selv har lyst til det. Hvis du vil gå med dem synlig må du være forberedt på spørsmål. Mange syns nok det er ubehagelig å se, meg selv inkludert, og noen vil også se på det som en trigger. Jeg syns det er ubehagelig å se sånne arr fordi det minner meg om broren min som forsøkte å ta livet sitt for mange år siden. Jeg sier ikke du skal ta hensyn til hva andre måtte tenke og mene, men det er i alle fall mine tanker rundt det Anonymkode: b8d08...685 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #10 Skrevet 25. januar 2018 Kan ikke akkurat si at jeg er stolt av mine, men det er bare.. armen min? En arm, ikke noe mer enn det. Samme med operasjonsarr, det er huden min. Anonymkode: 595dd...83e 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #11 Skrevet 25. januar 2018 Selvfølgelig skal du ikke ta en tatovering fordi din mor vil det, og hvis det ikke plager deg skal du heller ikke dekke de til. Det er dine armer, din kropp, din historie og ditt liv - du gjør akkurat som du vil! Anonymkode: 227d6...80e 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #12 Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, bobleplast_ skrev: Gjør hva faen du vil. Men dekk til arrene hvis du er i barneselskap eller skal i kirken. Med mindre du går rundt og viser folk arrene dine, typ "hei, se på arrene jeg har på armene mine, se på dem!!" så er det ingen som bryr seg. Og hvis de så bryr seg – hva så? Selvskading er faktisk mye vanligere enn det mange tror. Hvorfor banner du? Anonymkode: c3f6c...62c
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #13 Skrevet 25. januar 2018 Synes du skal bære arrene dine uten å skjemmes. De er deg og hører til en sterk historie. Jeg var selvskader i unge år, men bærer arrene mine med hodet hevet. Er det noen som spør, sier jeg bare at jeg har klatret i trær Anonymkode: c3f6c...62c 5
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #14 Skrevet 25. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor banner du? Anonymkode: c3f6c...62c Jeg forstår at dette er et sensitivt emne for flere. Jeg har aldri flagget arrene mine men jeg har heller ikke noe behov for å bevisst skjule dem i sosiale settinger. Anonymkode: 4d1e2...5cf 1
Gjest making.a.mess Skrevet 25. januar 2018 #15 Skrevet 25. januar 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og det takker jeg for, men lurte egentlig mer på det jeg spør om i innlegget: Er jeg helt på bærtur med mine holdninger ang dette? Anonymkode: 4d1e2...5cf Ja det synyes jeg. Ved å vise dem for all verden kunne du like godt hatt på en tskjorte hvor det står:« jeg liker å skjære i kroppen min med kniv og vil gjerne vise det.» Få mennesker har lyst til å forholde seg til dette, så la dem slippe. Det er ikke en sunn ting å gjøre, og det gjør folk ukomfortable. Dessuten viser det at du er psykisk ustabil. Vil du virkelig vifte med et slikt flagg?? En ting er hva dine nærmeste vet, men alle andre trenger ikke denne infoen og den gjør deg heller ingen tjenester. Folk som har tattiser og er stolt over dem tar forøvrig på seg langermet i høytidelige anledninger og på jobbintevjuer fordi det er det som blir mest riktig. Beklager harde ord men noen må si dem.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #16 Skrevet 25. januar 2018 8 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Ja det synyes jeg. Ved å vise dem for all verden kunne du like godt hatt på en tskjorte hvor det står:« jeg liker å skjære i kroppen min med kniv og vil gjerne vise det.» Få mennesker har lyst til å forholde seg til dette, så la dem slippe. Det er ikke en sunn ting å gjøre, og det gjør folk ukomfortable. Dessuten viser det at du er psykisk ustabil. Vil du virkelig vifte med et slikt flagg?? En ting er hva dine nærmeste vet, men alle andre trenger ikke denne infoen og den gjør deg heller ingen tjenester. Folk som har tattiser og er stolt over dem tar forøvrig på seg langermet i høytidelige anledninger og på jobbintevjuer fordi det er det som blir mest riktig. Beklager harde ord men noen må si dem. Er du seriøs nå? Okei damer, kun gå i store klær som skjuler kroppen din, ellers kan du like gjerne skrive «jeg elsker å vise meg frem» i panna😂 må jo skjønne at det er ukomfortabelt for andre🙄 Anonymkode: 595dd...83e 6
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #17 Skrevet 25. januar 2018 Så lenge du føler deg komfortabel, ser jeg i de aller fleste tilfeller ingen grunn til å dekke dem til. Ferske sår er en selvfølge at man dekker, for det er litt ekkelt å se. Som selvskader kan man møte triggere overalt, og må lære seg å håndtere dette. For mange er det å bli komfortabel med arrene en del av prosessen for å bli frisk, og det er fint å bryte noen tabuer. En stor del av befolkningen har på et eller annet tidspunkt skadet seg selv. I noen situasjoner synes jeg likevel det er best å dekke til arr. Mine er så lite synlige at jeg ikke bryr meg, men som lærerstudent ville jeg antakelig dekket dem til i klasserommet. Dette handler for meg om at man skal være et forbilde, og framstå som en trygg og stabil voksenperson, og jeg ønsker ikke å vise at selvskading kan være en måte å håndtere vonde følelser. Anonymkode: 42b76...18b 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #18 Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, bobleplast_ skrev: Gjør hva faen du vil. Men dekk til arrene hvis du er i barneselskap eller skal i kirken. Med mindre du går rundt og viser folk arrene dine, typ "hei, se på arrene jeg har på armene mine, se på dem!!" så er det ingen som bryr seg. Og hvis de så bryr seg – hva så? Selvskading er faktisk mye vanligere enn det mange tror. Hvorfor det? Anonymkode: b41d0...b44
Gjest making.a.mess Skrevet 25. januar 2018 #19 Skrevet 25. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du seriøs nå? Okei damer, kun gå i store klær som skjuler kroppen din, ellers kan du like gjerne skrive «jeg elsker å vise meg frem» i panna😂 må jo skjønne at det er ukomfortabelt for andre🙄 Anonymkode: 595dd...83e Tåler man ikke sannheten får man la være å lage tråder på kg. Og ja jeg er seriøs. Tror alle oppegående mennesker mener det samme. Jeg tror du også driver med selvskading og derfor er enig med ts.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2018 #20 Skrevet 25. januar 2018 2 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Tåler man ikke sannheten får man la være å lage tråder på kg. Og ja jeg er seriøs. Tror alle oppegående mennesker mener det samme. Jeg tror du også driver med selvskading og derfor er enig med ts. Mener du også at man skal dekke til arr etter kreftoperasjoner? Jeg blir for eksempel veldig uvel av folk som har arr på hals, bryst osv... Bør de også dekke seg til? Anonymkode: 227d6...80e 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå