AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #1 Del Skrevet 22. januar 2018 Ser masse biler der lyset går av utenfor tunnelene. Alle biler har jo lik farge som landskap og vei nå når alt er så forbaska nedsalta. Ser de knapt. Er det ikke lenger påbudt å ha på lys mens man kjører? Anonymkode: 63acd...caa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 22. januar 2018 #2 Del Skrevet 22. januar 2018 Da tror jeg du skal se litt bedre etter, der hovedlysene slukkes lyser det fortsatt fullt lovlige kjørelys😁😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 22. januar 2018 #3 Del Skrevet 22. januar 2018 Man skal kjøre med hovedlysene på/nærlys om dagen. I tunneler setter man gjerne på muligheten for fjernlys for å få lys i dashbordet, men så kan det være noen som glemmer seg bort og bare kjører med parklys når de kommer ut av tunnelen. På min bil må man vri to hakk for å slå av/på fjernlys, med ett hakk blir det parklys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #4 Del Skrevet 22. januar 2018 De aller fleste bilene med automatisk lys blir mørke bak. Noen blir mørke fremme også. Anonymkode: 63acd...caa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #5 Del Skrevet 22. januar 2018 2 minutter siden, Hanne67 skrev: Man skal kjøre med hovedlysene på/nærlys om dagen. I tunneler setter man gjerne på muligheten for fjernlys for å få lys i dashbordet, men så kan det være noen som glemmer seg bort og bare kjører med parklys når de kommer ut av tunnelen. På min bil må man vri to hakk for å slå av/på fjernlys, med ett hakk blir det parklys. Oi. Det var old school! min bil stiller lyset selv. Anonymkode: c59c0...7bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 22. januar 2018 #6 Del Skrevet 22. januar 2018 Stemmer, kjørelys bak er ikke påbudt lenger, tilpasning til energisparende EU-regler. Idioti i Norge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #7 Del Skrevet 22. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: min bil stiller lyset selv. Anonymkode: c59c0...7bf Min teori er at det er mange som tror det. Så ender de opp med å kjøre mørke. Utrolig tullete med biler uten lys bak i Norge...helt enig. Samkjørte regler kan være noe vræl. Anonymkode: 63acd...caa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2018 #8 Del Skrevet 22. januar 2018 25 minutter siden, Hanne67 skrev: Man skal kjøre med hovedlysene på/nærlys om dagen. I tunneler setter man gjerne på muligheten for fjernlys for å få lys i dashbordet, men så kan det være noen som glemmer seg bort og bare kjører med parklys når de kommer ut av tunnelen. På min bil må man vri to hakk for å slå av/på fjernlys, med ett hakk blir det parklys. Man skal ikke kjøre med hovedlys på om ikke forholdene tilsier noe annet. Det står i regelverket for Norge at hver lyspære foran skal ha min.21W.(kjørelys) Derfor holdt det med de gule små lysene som ble ettermontert da påbudet kom. Baklys trenger ikke lyse når man ikke kjører i tunneller, eller det tvinger seg på pga lysforholdene(mørket) Har selv en bil hvor dashbordet ikke synes når det nærmer seg skumring ute, da setter jeg på hovedlys. Ellers er det kun de fabrikkmonterte kjørelysene kun foran på 21W som lyser. Fullt lovlig!😊😊 Anonymkode: 3f098...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 22. januar 2018 #9 Del Skrevet 22. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skal ikke kjøre med hovedlys på om ikke forholdene tilsier noe annet. Det står i regelverket for Norge at hver lyspære foran skal ha min.21W.(kjørelys) Derfor holdt det med de gule små lysene som ble ettermontert da påbudet kom. Baklys trenger ikke lyse når man ikke kjører i tunneller, eller det tvinger seg på pga lysforholdene(mørket) Har selv en bil hvor dashbordet ikke synes når det nærmer seg skumring ute, da setter jeg på hovedlys. Ellers er det kun de fabrikkmonterte kjørelysene kun foran på 21W som lyser. Fullt lovlig!😊😊 Anonymkode: 3f098...f5f Ok, - jeg kjører en gammel bil så er nok ikke helt oppdatert på de nyeste finessene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom Bäcker Skrevet 22. januar 2018 #10 Del Skrevet 22. januar 2018 58 minutter siden, Horten Market skrev: Stemmer, kjørelys bak er ikke påbudt lenger, tilpasning til energisparende EU-regler. Idioti i Norge. Resultatet er at mange biler kjører uten tente baklys, også i mørket, fordi eieren tror at baklyset er på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå