Gå til innhold

3åringen har fått diagnosen mild barneautisme :( er knust


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skal heller være glad for at diagnose er blitt satt. Da kan de gå igang med å få gutten til å fungere godt. Ellers skal du ikke la han merke at du synes synd på ham eller at du er ute av deg

Anonymkode: 335b3...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!:hjerte:

 

Har ikke lest alt, må svare fort.. men har en med mild autisme, blitt stor nå, klarer seg veldig bra! Nettopp ny forskning ang mild autisme, en del vokser faktisk fra seg en del symtomer, slik som min! ( Jo tidligere vi vet, jo bedre kana vi støtte! )

Åpner rettigheter som: grunn/hjelpestønad, spesialpedagogisk hjelp, rett til iup og tilpasning i skolen.

Ellers er SOSIALE HISTORIER GULL VERDT!!! Slik kan du lære han "sosial kompetanse" opp gjennom alle år!

Hvis det er noe du lurer på, så spør gjerne.

Anonymkode: 97b9f...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!:hjerte:

 

Har ikke lest alt, må svare fort.. men har en med mild autisme, blitt stor nå, klarer seg veldig bra! Nettopp ny forskning ang mild autisme, en del vokser faktisk fra seg en del symtomer, slik som min! ( Jo tidligere vi vet, jo bedre kana vi støtte! )

Åpner rettigheter som: grunn/hjelpestønad, spesialpedagogisk hjelp, rett til iup og tilpasning i skolen.

Ellers er SOSIALE HISTORIER GULL VERDT!!! Slik kan du lære han "sosial kompetanse" opp gjennom alle år!

Hvis det er noe du lurer på, så spør gjerne.

Anonymkode: 97b9f...bf0

Hvordan sosiale historier?

Anonymkode: 47eb7...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sosiale historier?

Anonymkode: 47eb7...605

De lærer bedre sosial kompetanse sosialt, søk: " Spiss forlag"

Jeg lagde selv, ville lære han f,eks: " tur i butikken" / ta bilder av han med ytterklær, bilde av butikken dere handler i, bilder av den maten han liker best, kassen, kassedame, gi penger, få tilbake& "takk".... ( nytt begrep ) ?---

slik kan du lage egne bøker som bare er hans, til hjelp for sosial kompetanse.

Hvordan lære å ta andres perspektiv? du  kan bruke billedkort her og, hvis du har privat pm/så har jeg billedkort å sende/vise på mail. ( Beskriver ulike følelser vi mennesker har ).

 

 

Anonymkode: 97b9f...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 22.1.2018 den 9.01, AnonymBruker skrev:

Herregud, vær så snill å ikke anbefal sånn mumbo-jumbo! :roll: 

 

Kjære TS, jeg har vært der du er, og kjent på de samme følelsene (ikke gravid da, vi har et eldre barn) da vår sønn fikk liknende diagnose som tre-åring. Det er to år siden nå, og selv om jeg ikke skal legge skjul på at det kan være slitsomt, så lærer man seg å leve fint med det. Som noen over her sa, er det bra at det ble oppdaget tidlig, for forskning viser at dess tidligere man setter inn tiltak, dess bedre resultater ser man. 

Vår sønn begynte på TIOBA/EIBI da han var tre, og bare etter et par måneder så og hørte vi enorm språklig fremgang. Dette tilbys vel ikke overalt, og det varierer selvsagt fra person til person hvor godt det funker, men for oss har det vært helt gull. Nå, to år senere, skravler han som en foss. :fnise: Ikke perfekt, men han har ingen problemer med å gjøre seg forstått, og er i det hele tatt en veldig kul liten fyr. 

Hva slags hjelp får dere, TS? Har dere fått noen info om mulige behandlingstilbud o.s.v. 

Anonymkode: ebc62...34d

Vi har fått assistent og spess pedagog i bhg , ca 15 timer , utenom det fikk vi beskjed av Habu at vi kan få tiltak som Tioba/Eibi men at det ikke er noe ledig før om 1 år til fra nå:( . Måtte dere og vente så lenge?? 

Anonymkode: 494f2...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

De lærer bedre sosial kompetanse sosialt, søk: " Spiss forlag"

Jeg lagde selv, ville lære han f,eks: " tur i butikken" / ta bilder av han med ytterklær, bilde av butikken dere handler i, bilder av den maten han liker best, kassen, kassedame, gi penger, få tilbake& "takk".... ( nytt begrep ) ?---

slik kan du lage egne bøker som bare er hans, til hjelp for sosial kompetanse.

Hvordan lære å ta andres perspektiv? du  kan bruke billedkort her og, hvis du har privat pm/så har jeg billedkort å sende/vise på mail. ( Beskriver ulike følelser vi mennesker har ).

 

 

Anonymkode: 97b9f...bf0

Jeg vil gjerne ha til min kusine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...