Gå til innhold

Er det greit for menn å slå tilbake mot kvinnfolk?


hocane

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sagt det samme om en kvinne tok en 8-åring og dengte ungen inn i en vegg fordi den slo henne? For størrelsesforskjellen på en gjennomsnittskvinne og en gjennomsnittsmann er ca den samme som på en gjennomsnittkvinne og et barn på 8-10 år. Jeg syns ikke det er særlig imponerende adferd. 

Anonymkode: b6df7...5a5

Så du likestiller den rasjonelle vurderingsevnen hos en kvinne og et barn? Umyndigjøring mao.

Anonymkode: 3139a...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du likestiller den rasjonelle vurderingsevnen hos en kvinne og et barn? Umyndigjøring mao.

Anonymkode: 3139a...3c2

Mental kapasitet har ikke noe å si her. Størrelse har alt å si. Selv en mentalt tilbakestående mann på 85 kg med IQ på 30 er farlig for en kvinne på 50 kg. 

Anonymkode: b6df7...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, tynne asiatiske menn, dverger og handicappede får bare slåes av barn. 

Anonymkode: b6df7...5a5

Jaha. Så skal alle tynne asiatiske menn få beskyttelse? Eller kun mongoloide? For det er forskjell på størrelse, muskelmasse og byggning mellom f.eks. den jevne afghaner og kineser.

Anonymkode: fa96c...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaha. Så skal alle tynne asiatiske menn få beskyttelse? Eller kun mongoloide? For det er forskjell på størrelse, muskelmasse og byggning mellom f.eks. den jevne afghaner og kineser.

Anonymkode: fa96c...096

Det trenger de jo ikke, det er jo ikke akkurat så mange store skandinaviske dundrer der til å banke dem. Bare knøttsmå asiaterkvinner som sikkert kan taes med fluepapir med litt ekstra lim hvis de blir hissige. 

Anonymkode: b6df7...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet synes jeg ikke at noen skal slå hverandre uavhengig av kjønn, Men om jeg slår en mann og har slår tilbake så syter jeg ikke over det. Forutsetningen er at han slår tilbake med tilsvarende kraft. Hvis jeg slår en mann i skulderen så er det ike greit at han brekkker nesen min liksom..,

 

Men så har jeg ikke for vane å gå rundt og slå folk heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det trenger de jo ikke, det er jo ikke akkurat så mange store skandinaviske dundrer der til å banke dem. Bare knøttsmå asiaterkvinner som sikkert kan taes med fluepapir med litt ekstra lim hvis de blir hissige. 

Anonymkode: b6df7...5a5

:fnise:

Anonymkode: fa96c...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett videoen enda, men svarer sånn helt generelt.

Hvis en mann ikke føler seg truet, får fryktelig vondt, og/eller det "bare" er snakk om ett slag er det beste selvsagt å bare forlate situasjonen og kontakte politi for en eventuell anmeldelse. Å slå er aldri greit. Det er en jævlig ting å gjøre mot noen, og skal aldri aksepteres, og skal behandles som en seriøs overtredelse. (Dette gjelder forøvrig alle kjønn. Gå bort til et trygt sted, kontakt politi.)

Men så tenker jeg at hvis en kvinne slår og slår og slår, og ikke slutter, så synes jeg en mann kan slå tilbake for å avverge et angrep som fortsetter å holde på. (Nok en gang, dette gjelder også alle andre kjønn.) Sin egen sikkerhet kommer før eventuell sosial status. Ja, du slo et kvinnfolk, men siden hun sto å slo deg gjentatte ganger uten å stoppe når du sa det så skal du ha rett til å beskytte deg. Og når du har avverget angrepet, forlater du situasjonejn og kontakter politi for eventuell anmeldelse.

Men uansett er det viktig å huske på at menn er som oftest mye sterkere enn kvinner. Det hardeste en kvinne kan slå er kanskje en brøkdel av det mannen kan slå. Så da bør nok ikke menn ta fart og bruke all sin makt på ansiktet til kvinnen. Bruk minimalt av den makten du må, og ikke mer enn det. Hvis du klarer å legge personen i bakken uten å ty til vold er det enda bedre. Men da bør du også ha noen i nærheten som kan kontakte politi mens personen holdes nede, sånn at alle er trygge.

Anonymkode: f35c5...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, The Kitten skrev:

I utgangspunktet synes jeg ikke at noen skal slå hverandre uavhengig av kjønn, Men om jeg slår en mann og har slår tilbake så syter jeg ikke over det. Forutsetningen er at han slår tilbake med tilsvarende kraft. Hvis jeg slår en mann i skulderen så er det ike greit at han brekkker nesen min liksom..,

 

Men så har jeg ikke for vane å gå rundt og slå folk heller. 

Jada, og skyter noen deg og treffer armen din så har du bare lov til å skyte dem tilbake i armen...

Hvor i alle dager får du disse latterlige standardene fra? Og hvorfor dukker de bare opp når det er menn som skal forsvare seg? Husker du tråden om kvinnen som gjentatte ganger slo en mann i hodet etter han hadde dyttet borti puppen hennes? Hvor ALLE kvinnene på KG hyllet volden kvinnen utførte. Hvor var du da?

Nei er noen voldelige mot meg så forsvarer jeg med med akke nødvendige midler.

Anonymkode: 4501f...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mental kapasitet har ikke noe å si her. Størrelse har alt å si. Selv en mentalt tilbakestående mann på 85 kg med IQ på 30 er farlig for en kvinne på 50 kg. 

Anonymkode: b6df7...5a5

Helt utrolig at du fristiller en voksen kvinne på den måten der. Vurderingsevne har absolutt alt å si. Det er ofte det som skiller fare/ikke-fare. Du kan ikke likestille vurderingsevnen til et barn eller en tilbakestående mann, med en voksen og rasjonelt tenkende kvinne. Er hun gløgg trekker hun seg unna situasjonen for sin egen sikkerhet.

Kan også føye til jeg selv ble slått hardt til(på en skadet skulder) av en bekjent jente senest igår. Dette er andre gangen hun gjør dette, fordi jeg nektet å gjøre noe hun ønsket. Begge gangene har jeg vært veldig tydelig på at hun gjorde IKKE var greit. Valgte å trekke meg vekk, og anse henne som "ikke i stand til vite hva som er best for henne", dette til tross for at hun er et rasjonelt tenkende menneske sånn ellers. Dersom jeg ikke hadde kjent til hennes personlige "issues", ville jeg nok gitt henne en real bitch-slap hun aldri ville glemme. 
 

Anonymkode: 3139a...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, og skyter noen deg og treffer armen din så har du bare lov til å skyte dem tilbake i armen...

Hvor i alle dager får du disse latterlige standardene fra? Og hvorfor dukker de bare opp når det er menn som skal forsvare seg? Husker du tråden om kvinnen som gjentatte ganger slo en mann i hodet etter han hadde dyttet borti puppen hennes? Hvor ALLE kvinnene på KG hyllet volden kvinnen utførte. Hvor var du da?

Nei er noen voldelige mot meg så forsvarer jeg med med akke nødvendige midler.

Anonymkode: 4501f...47d

Det er forskjell på selvforsvar og overdreven selvforsvar. Det er ikke greit å slå noen ihjel fordi de forsøkte å angripe deg f.eks.

 

Og nei, den tråden husker jeg ikke. Usikker på om jeg har sett den i det hele tatt. Har du en link? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig at du fristiller en voksen kvinne på den måten der. Vurderingsevne har absolutt alt å si. Det er ofte det som skiller fare/ikke-fare. Du kan ikke likestille vurderingsevnen til et barn eller en tilbakestående mann, med en voksen og rasjonelt tenkende kvinne. Er hun gløgg trekker hun seg unna situasjonen for sin egen sikkerhet.

Kan også føye til jeg selv ble slått hardt til(på en skadet skulder) av en bekjent jente senest igår. Dette er andre gangen hun gjør dette, fordi jeg nektet å gjøre noe hun ønsket. Begge gangene har jeg vært veldig tydelig på at hun gjorde IKKE var greit. Valgte å trekke meg vekk, og anse henne som "ikke i stand til vite hva som er best for henne", dette til tross for at hun er et rasjonelt tenkende menneske sånn ellers. Dersom jeg ikke hadde kjent til hennes personlige "issues", ville jeg nok gitt henne en real bitch-slap hun aldri ville glemme. 
 

Anonymkode: 3139a...3c2

Jeg gjør ikke det. Jeg bare sier at om det oppstår situasjoner der en person som er fysisk svært underlegen, blir utagerende da er å slå igjen noe som kan bli fatalt eller få konsekvenser som man absolutt ikke hadde forutsett. Det er heller ingen grunn til å handle på samme måte selv, om noen ikke er en reell fysisk trussel. Det er stort sett helst uproblematisk for en mann å bare holde fast eller sette seg på en kvinne og holde armene hennes om hun er fysisk krakilsk. 

Anonymkode: b6df7...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Terence skrev:

Er det greit å slå noen i rullestol, selv om den i rullestolen slår først?

Nei. Dersom du blir slått av en i rullestol, må du finne en annen i rullestol som kan slå tilbake på dine vegne.

Anonymkode: e72d0...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske delt i dette spørsmålet. Hvis en person slår til meg så kan jeg godt slå tilbake men jeg begrenser meg. Jeg slår ikke personen ihjel slik at personen ligger blødende igjen.

Klapper en kvinne til deg så klapp tilbake,men ikke gi 5 knyttneveslag og spark henne når hun ligger nede liksom..

Noen av disse videoene på youtube viser 'tøffe damer som provoserer og slår og er sååååå tøffe,så får de 1 slag og begynner plutselig å gråte..jeg hadde ei bekjent som av og til kunne finne seg på å bråke med folk fordi hun visste at typen ville backe henne opp og det er patetisk til de grader. Har også vært vitne til at en same klappet til en mann flere ganger imens andre menn sto rundt og lo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Har også vært vitne til at en same klappet til en mann flere ganger imens andre menn sto rundt og lo...

Menn generelt har altfor stor respekt for damer.Altså jeg har selvsagt respekt for damer, men det er forskjell på respekt og overdreven respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2018 at 2:51 AM, The Kitten said:

Det er forskjell på selvforsvar og overdreven selvforsvar. Det er ikke greit å slå noen ihjel fordi de forsøkte å angripe deg f.eks.

 

Og nei, den tråden husker jeg ikke. Usikker på om jeg har sett den i det hele tatt. Har du en link? 

Her er tråden. Mye rart mennene skriver her.

 

Anonymkode: 28e36...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...