Gå til innhold

Han vil at alt skal være 50/50


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Var sammen med en sånn en jeg og. Da vi gjorde det slutt fikk jeg hjemmelaget regning ned til de minste tingene som at jeg hadde fått en porsjon snus av han på byen, og så tekstmeldig om at han hadde tatt med seg halvparten av alt i kjøleskapet. Han hadde delt alt i to!

Kjære vene, er det mulig :fnise: Jeg beklager at du måtte oppleve det!! -TS

Anonymkode: 50a9d...781

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en trolletråd?

Synes det har poppet opp så mange av disse problemstillingene i det siste..

Anonymkode: 7d5cd...34b

Nei, jeg kan love deg at dette ikke er en trolletråd, og det er den eneste jeg har laget. Men at det er flere med samme problemstilling, tviler jeg ikke på :fnise: Det er jo bare å lese i tråden det - det er ikke bare meg. -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Såret ego, trass og fri fra jobb tror jeg hadde mye å gjøre med det siste stuntet.

Vel vel. Good riddance for din del isåfall. Noen folk altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv alltid betalt alt for min kone over mange år, var litt gammeldags og forventet at slik skulle det være. Som takk kom utroskap i stedet, dette skal aldri gjenta seg noengang i fremtiden. Treffer jeg en ny partner skal det meste deles av utgifter og innsats. Men som noen sier det går da ann å vise litt raushet og godhet, og ikke drive med flisespikkeri, rettferdighet ja, gnier nei.

Anonymkode: 72f8c...ad6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk skal alt være 50/50, husarbeid/matlaging skal være 50/50 - ALT skal være 50/50.

Han teller kroner for at det skal bli 50/50, og jeg får servert en nøye, muntlig plan om hvem som skal gjøre hva med husarbeid/matlaging.

Jeg ønsker ikke en mann som er SÅ viktig på at alt skal være 50/50, jeg synes rett og slett det er uattraktivt. Han kan ikke spandere en middag uten å virke brydd(jeg har spandert mange middager og er generelt en sjenerøs person uten å ha problem med det, men hvor har det blitt av gentlemannen??), og han virker å skryte veldig av at han er så feminist og flink til å fordele alt LIKT.

Romantikken forsvinner for min del, jeg synes rett og slett det er flaut og uattraktivt. Vi har ikke vært med hverandre så lenge, og jeg ser det nå gå mot en slutt. Hva tenker dere om slik atferd?

Anonymkode: 50a9d...781

Om å være så rigid at man setter seg ned o veie klesvasken for å dele strømregningen nøyaktig på øret etter vekten på klesvasken, eller å veie brødskivene for å dele matutgiftene etter nøyaktig hvor mange gram laks, ost eller tomat den enkelte spiste: Jeg er enig med TS i at det blir både flaut og uattraktivt.

Det gir meg sterke vibrasjoner om enten OCD eller asperger. Og ingen av delene er attraktive for meg.

Jeg tiltrekkes ikke av menn som er så rigide på noe som helst.

Anonymkode: 6c004...63e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange i denne tråden sier (på ulike måter) at dette er utslaget av ‘all feminisme’, at feministene har fått det som de vil. Feminisme handler om at begge/alle kjønn skal ha de samme muligheter og rettigheter.   Det handler ikke om at man ikke kan være rause med hverandre eller at ulike mennesker velger ulike ting eller har ulike egenskaper. Er det noen her, som kritiserer feminisme, som mener at kvinner bør tjene mindre enn menn hvis de gjør den samme jobben, eller at en gutt som ønsker å bli sykepleier ikke bør oppmuntres til det? 

Jeg er feminist ( de fleste i Norge er nok det når alt kommer til alt). Akkurat nå tjener mannen min mer enn meg, og betaler dermed mer til fellesskapet. Han er også, naturlig nok, feminist, ( og leder, driver med ekstremsport osv), og når jeg i perioder har tjent mer enn ham så har han blitt spandert på uten å blunke.  Jeg er flinkest til å lage mat, han er best på å rydde. Noen ganger betaler jeg, noen ganger han. Det jevner seg ut. Slik gjør jeg også når jeg går ut med venninner. Det handler om å være raus og tenke langsiktig i relasjonen. 

Det TS beskriver har ingenting med feminisme å gjøre. Fyren er sær og tror på millimeterrettferdighet. Det er ikke spesielt sjarmerende hverken hos kvinner eller menn, på samme måte som det ikke er spesielt sjarmerende hvis noen forventer å bli spandert på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tingeling skrev:

Mange i denne tråden sier (på ulike måter) at dette er utslaget av ‘all feminisme’, at feministene har fått det som de vil. Feminisme handler om at begge/alle kjønn skal ha de samme muligheter og rettigheter.   Det handler ikke om at man ikke kan være rause med hverandre eller at ulike mennesker velger ulike ting eller har ulike egenskaper. Er det noen her, som kritiserer feminisme, som mener at kvinner bør tjene mindre enn menn hvis de gjør den samme jobben, eller at en gutt som ønsker å bli sykepleier ikke bør oppmuntres til det? 

Jeg er feminist ( de fleste i Norge er nok det når alt kommer til alt). Akkurat nå tjener mannen min mer enn meg, og betaler dermed mer til fellesskapet. Han er også, naturlig nok, feminist, ( og leder, driver med ekstremsport osv), og når jeg i perioder har tjent mer enn ham så har han blitt spandert på uten å blunke.  Jeg er flinkest til å lage mat, han er best på å rydde. Noen ganger betaler jeg, noen ganger han. Det jevner seg ut. Slik gjør jeg også når jeg går ut med venninner. Det handler om å være raus og tenke langsiktig i relasjonen. 

Det TS beskriver har ingenting med feminisme å gjøre. Fyren er sær og tror på millimeterrettferdighet. Det er ikke spesielt sjarmerende hverken hos kvinner eller menn, på samme måte som det ikke er spesielt sjarmerende hvis noen forventer å bli spandert på. 

Takk :) Du har rett i alt du skriver. -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dump han.

Anonymkode: 8252d...0f9

Ja, det er det som kommer til å skje :( -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det som kommer til å skje :( -TS

Anonymkode: 50a9d...781

Jeg kan forstå at det er drøyt å ha en 50/50 på så og si alt, for eksempel jeg som mann tar meg av alt fysisk arbeid som snømåking, bæring av diverse tunge ting osv, men akkurat når det gjelder betaling er jeg 100% for 50/50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Jeg er lik mannen din på akkurat dette med 50/50. Mer bekymringsfullt er det at han skryter av å være feminist. Herregud for en taper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Maleficenta skrev:

Hadde ikke orket det altså. Han hadde sikkert gjort seg vanskelig ifh til barn og permisjon. Gjerne krevd å ta så mye av fellesperioden at du ikke kunne ammet eller krevd flaskemating slik at det skulle bli likt osv...

Nei. Dump, dump

Gjort seg vanskelig =ønsket 6 mnd av 6 mulige? 

Anonymkode: cc156...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Uhumskheter skrev:

Var sammen med en sånn en jeg og. Da vi gjorde det slutt fikk jeg hjemmelaget regning ned til de minste tingene som at jeg hadde fått en porsjon snus av han på byen, og så tekstmeldig om at han hadde tatt med seg halvparten av alt i kjøleskapet. Han hadde delt alt i to!

Det er vel bra? Likestilling og greier.

Anonymkode: 446fe...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk skal alt være 50/50, husarbeid/matlaging skal være 50/50 - ALT skal være 50/50.

Han teller kroner for at det skal bli 50/50, og jeg får servert en nøye, muntlig plan om hvem som skal gjøre hva med husarbeid/matlaging.

Jeg ønsker ikke en mann som er SÅ viktig på at alt skal være 50/50, jeg synes rett og slett det er uattraktivt. Han kan ikke spandere en middag uten å virke brydd(jeg har spandert mange middager og er generelt en sjenerøs person uten å ha problem med det, men hvor har det blitt av gentlemannen??), og han virker å skryte veldig av at han er så feminist og flink til å fordele alt LIKT.

Romantikken forsvinner for min del, jeg synes rett og slett det er flaut og uattraktivt. Vi har ikke vært med hverandre så lenge, og jeg ser det nå gå mot en slutt. Hva tenker dere om slik atferd?

Anonymkode: 50a9d...781

Hva andre tenker er vel ikke så viktig? Men som du sier; dette går mot slutten. Så da gjør du det SLUTT! Dette går jo ikke for deg som du utrykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, hocane skrev:

Synes ikke det. Meg og fruen deler regninga hver gang vi er ute.

Fungerer utmerket for oss. Virker som mange kvinner her inne fortsatt lever på 50 tallet, det er andre tider nå. På tide å venne seg til likestilling.

Om fruen ønsket å betale, hvordan takler du det? Gnager på det i ukesvis? Betaler tilbake uanmeldt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjort seg vanskelig =ønsket 6 mnd av 6 mulige? 

Anonymkode: cc156...768

Man får ikke et helt års perm om man tar perm med 100 prosent betalt. Så det blir ikke så mye som 6 mnd hver. Dedsuten anbefales fullamming i 6 mnd. Deretter nedtrapping. De færreste babyer kutter av puppen helt etter 6 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om jeg er så veldig imot 50/50 løsning i utgangspunktet. Men telling av hver krone er kanskje litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Økonomisk skal alt være 50/50, husarbeid/matlaging skal være 50/50 - ALT skal være 50/50.

Han teller kroner for at det skal bli 50/50, og jeg får servert en nøye, muntlig plan om hvem som skal gjøre hva med husarbeid/matlaging.

Jeg ønsker ikke en mann som er SÅ viktig på at alt skal være 50/50, jeg synes rett og slett det er uattraktivt. 

Anonymkode: 50a9d...781

Lenge leve dobbeltmoralen, all den tid kvinner hyler om hvor viktig det er føle seg likestilt med menn.

Anonymkode: 41679...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenge leve dobbeltmoralen, all den tid kvinner hyler om hvor viktig det er føle seg likestilt med menn.

Anonymkode: 41679...280

Hva har det med likestilling å gjøre å være en petimeter som regner på hver krone? Jeg krever likestilling, spanderer gjerne en middag på mannen min, og han på meg iblant. Noen ganger vasker jeg mer, noen ganger han. Vi sørger for at den andre har det bra, og bruker ikke tid på å telle minuttene vi gjør husarbeid eller teller på hver krone. 

Anonymkode: 3e209...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Økonomisk skal alt være 50/50, husarbeid/matlaging skal være 50/50 - ALT skal være 50/50.

Han teller kroner for at det skal bli 50/50, og jeg får servert en nøye, muntlig plan om hvem som skal gjøre hva med husarbeid/matlaging.

Jeg ønsker ikke en mann som er SÅ viktig på at alt skal være 50/50, jeg synes rett og slett det er uattraktivt. Han kan ikke spandere en middag uten å virke brydd(jeg har spandert mange middager og er generelt en sjenerøs person uten å ha problem med det, men hvor har det blitt av gentlemannen??), og han virker å skryte veldig av at han er så feminist og flink til å fordele alt LIKT.

Romantikken forsvinner for min del, jeg synes rett og slett det er flaut og uattraktivt. Vi har ikke vært med hverandre så lenge, og jeg ser det nå gå mot en slutt. Hva tenker dere om slik atferd?

Anonymkode: 50a9d...781

Ja det der hadde vært drepern her altså :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...