Gå til innhold

Hvis du fikk leve evig ...


Gjest NotNaomi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville bli veldig opphengt i å finne en løsning på denne forbannelsen, slik at jeg kunne bryte den. Å leve evig, mens alle man elsker forsvinner, neitakk! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Jeg ville bli veldig opphengt i å finne en løsning på denne forbannelsen, slik at jeg kunne bryte den. Å leve evig, mens alle man elsker forsvinner, neitakk! 

Håper du finner et formular som bryter forbannelsen.  Kan hviske deg noe : sannhet er vel og bra , og ofte nødvendig . Men den bør vite sin besøkelsestid. Å tro på noe er viktig . Det trenger ikke være allment " sant " :- ) 

Du kan finne ditt Placebo . Alle kan det  .

Trist å se at " alle " forsvinner.  Au . :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "evig"? Må jeg fortsette å leve etter menneskeheten har dødd ut? Å leve uendelig alene kan neppe være særlig gøy.

Men hadde jeg levd lenge så hadde jeg passet på å tjene enormt på renters renter. Å begynne å spare nå hadde jo gjort meg til verden rikeste bare vi ventet lenge nok. 

Anonymkode: 461dc...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næh, tenk så mange mennesker man ville knyttet seg til emosjonelt opp igjennom, som man mister gang på gang. Og hva skulle man finne på når jorda en dag slukes av en døende sol? Hva når universet trekker seg sammen og kollapser igjen (hvis denne teorien stemmer). Nei, tror jeg foretrekker å forsvinne som alle andre, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Har jeg mulighet til å ende livet mitt hvis jeg går lei? Hvis ja, neste spørsmål: holder jeg meg så ung og frisk som jeg er nå eller vil jeg bli en gammel innskrumpet syk rosin om 80 år? 

Jeg ville nok elsket det i noen århundrer. Jeg er nesten litt bitter på at jeg ikke får vite hvordan verden vil se ut om 2-300 år. Men jeg vil ikke overleve menneskeheten og vandre rundt på en øde planet alene. Det virker utrolig depremerende.

Anonymkode: b8003...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NotNaomi said:

Kan du utdype ?? 

Ikke vanskeligere enn at jeg ikke ønsker å leve evig. At det tar slutt er en befrielse.

Anonymkode: fce1b...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "evig"? Må jeg fortsette å leve etter menneskeheten har dødd ut? Å leve uendelig alene kan neppe være særlig gøy.

Men hadde jeg levd lenge så hadde jeg passet på å tjene enormt på renters renter. Å begynne å spare nå hadde jo gjort meg til verden rikeste bare vi ventet lenge nok. 

Anonymkode: 461dc...7a1

Haha . Du er den økonomiske typen ja :-D 

Nei , alene . Tenkte fra denne generasjonen og videre . Å leve alene etter å ha levd i en normal verden ? Vel , en ville blitt ko-ko etter ganske kort tid tror jeg . Ellers så kunne det blitt en interessant opplevelse ...eller ?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på. Har jeg mulighet til å ende livet mitt hvis jeg går lei? Hvis ja, neste spørsmål: holder jeg meg så ung og frisk som jeg er nå eller vil jeg bli en gammel innskrumpet syk rosin om 80 år? 

Jeg ville nok elsket det i noen århundrer. Jeg er nesten litt bitter på at jeg ikke får vite hvordan verden vil se ut om 2-300 år. Men jeg vil ikke overleve menneskeheten og vandre rundt på en øde planet alene. Det virker utrolig depremerende.

Anonymkode: b8003...2e0

Er du født i Skyttens tegn ? :-D 

Tenkte at en var fra den alder du er i nå . At fra denne generasjonen slutter mennesker å dø . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vanskeligere enn at jeg ikke ønsker å leve evig. At det tar slutt er en befrielse.

Anonymkode: fce1b...64c

Ser trist ut . Bare vil si det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg hadde blitt adødelig, altså ikke dødd av alderdom, sykdommer etc., ville jeg nok blitt veldig engstelig for å bli utsatt for en bilulykke eller noe, og tatt færre valg som innebærer risiko. Det hadde nok endt med at jeg hadde låst meg inne i leiligheten, og levd et kjedsommelig og uinteressant liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2018 den 17.16, NotNaomi skrev:

Hvordan ville det forandret livet ditt ? Bare satt her og tenkte litt:-) 

Da hadde jeg nok blitt veldig mye mer opptatt av miljøvern :) 

Anonymkode: 93bc4...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhode ikke ønske om det. Ville ha vært en tragedie. Jeg har ingen ønsker om et langt liv en gang. Det jeg der i mot kunne tenke meg er å få komme tilbake en dag hvert 50. år. Rett og slett for å se hvordan verden har endret seg.

Anonymkode: b7ae0...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Vi burde egentlig ikke strebe etter å leve lengst mulig. Isteden burde vi strebe etter å leve klokt og vel. 

Og når vi lever vel, så er livet egentlig langt nok i seg selv. 

 - Ludvig Holberg.

Anonymkode: d52ca...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg hadde bedt om og få slippe. Kan ikke tenke meg noe verre enn å leve evig.

 

80-100 år er mer en nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...