Gå til innhold

Bombeangrep mot politistasjon i Malmö.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Lurer på hvem det kan være?

Anonymkode: a3dc3...c80

 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt, dette skjedde kl 21.00, og alle de store avisene + Nrk har publisert mye annet etter det, men denne saken har de ikke lyst til å skrive om. Nettavisen har heller ikke noe ennå.

Derimot har saken virkelig fått mye oppslag i Sverige, at når får det verre nok (har hørt den før).

er fra Svt :

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/explosion-vid-polisstationen-i-rosengard

 

Anonymkode: 81930...898

Faktisk: Dagbladet har allerede vært ute med det. Så dette stemmer ikke. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Lurer på hvem det kan være?

Anonymkode: a3dc3...c80

Det gjenstår å se. Man skal ikke utelukke at det kan være ytterliggående islamister, men man bør heller ikke utelukke at det kan være høyreekstreme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GiftMann38 skrev:

Tradisjonelle svenske guttestreker dette! :nori::fnise:

Selvfølgelig er det terror, gift mann, men dersom du tror at bare ytterliggående islamister kan begå terror, så skal du ikke være så sikker på det. Det finnes flere eksempler enn bare islamister igjennom historien. Noen her burde være gamle nok til å huske Baader- Meinhof, f eks. Venstreekstreme. I tillegg sliter Sverige også med Høyreekstreme grupper. Hvem som står bak gjenstår å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Men norske aviser har gått til sengs. Som vanlig.

Anonymkode: a3dc3...c80

Tror ikke det er så obsiktsvekkende for resten av verden at det er svenske tilstander i Sverige.

Anonymkode: 90b1c...27d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Mari Y said:

Selvfølgelig er det terror, gift mann, men dersom du tror at bare ytterliggående islamister kan begå terror, så skal du ikke være så sikker på det. Det finnes flere eksempler enn bare islamister igjennom historien. Noen her burde være gamle nok til å huske Baader- Meinhof, f eks. Venstreekstreme. I tillegg sliter Sverige også med Høyreekstreme grupper. Hvem som står bak gjenstår å se. 

Hva viser statistikken hittil for granatangrep, sprenging av biler, bomber utenfor politistasjoner? Såvidt jeg vet er det ikke noen høyreekstreme grupper.

Hadde det vært en bombe utenfor et asylmottak, så skulle jeg skjønt den iveren du har etter å blande inn høyreekstreme.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Mari Y said:

Vi vet vel fortsatt ikke hvem som står bak?

Viktig med åpenhet rundt dette, slik at en unngår spekulasjoner.

Full offentlighet så snart de har en mistenkt 😊

Anonymkode: 86f5b...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Viktig med åpenhet rundt dette, slik at en unngår spekulasjoner.

 Full offentlighet så snart de har en mistenkt 😊

 Anonymkode: 86f5b...e48

Men de kommer sannsynligvis aldri til å oppgi navn, bilder, eller nasjonalitet på de skyldige...

Anonymkode: e22e7...b4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ops2 skrev:

Hva viser statistikken hittil for granatangrep, sprenging av biler, bomber utenfor politistasjoner? Såvidt jeg vet er det ikke noen høyreekstreme grupper.

Hadde det vært en bombe utenfor et asylmottak, så skulle jeg skjønt den iveren du har etter å blande inn høyreekstreme.

 

Da bør man se på statistikker som føres. Det ene utelukker uansett ikke det andre. Det er mer skriverier om islamistisk terror i media, men det betyr ikke automatisk at alle terrorhandlinger får dekning i mediene. Bare det at flere grupper har hatt en historie med terror, betyr at det å hoppe i konklusjoner er dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de kommer sannsynligvis aldri til å oppgi navn, bilder, eller nasjonalitet på de skyldige...

Anonymkode: e22e7...b4b

Det er fordi de aldri kommer til å etterforske saken.

Anonymkode: 32628...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten hadde jeg ikke blitt overrasket dersom noen høyreekstreme kunne finne på å gjøre noe av det samme. Ikke etter å ha sett NRKs dekning av Nordfront. De fremstår som så ekstreme at det hadde ikke overrasket meg,  om noen derifra også tok det steget 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de aldri kommer til å etterforske saken.

Anonymkode: 32628...e8f

Hvordan vet du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viktig med åpenhet rundt dette, slik at en unngår spekulasjoner.

Full offentlighet så snart de har en mistenkt 😊

Anonymkode: 86f5b...e48

Nei.  Det er en grunn til at man har personvern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Men de kommer sannsynligvis aldri til å oppgi navn, bilder, eller nasjonalitet på de skyldige...

Anonymkode: e22e7...b4b

Det er i tilfellet veldig synd. Klart publikum må få vite om det er utført av høyre ekstreme, eller andre politiske grupperinger, for eksempel innvandrer grupperinger.

Klart publikum må få vite om det er gjort av mafia lignende, organisasjoner med organisert kriminalitet. 

Klart publikum har rett til å vite hva som er problemstillingene i samfunnet vi lever i. 

Anonymkode: 86f5b...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y said:

Nei.  Det er en grunn til at man har personvern

Klart vi skal ha personvern, men det er også klart vi skal ha innsikt i samfunnet vi lever i. Det ene utelukker ikke det andre. 

Tar en for eksempel grove forbrytelser, så får en jo analyser av gjerningsmann, motiv etc.

Er det psykiatri som er årsaken, motivet, må vi kunne ta en debatt om psykiskhelse hjelp. Tilbud, kvalitet, ressurser etc. 

Er det organisert vinningskriminalitet så må en ta en debatt om tilsvarende for politiet. Hva som er årsaken til utbredelse av problemet. 

Er det innvandring og mislykket integrering som har motivert handlingen, må en ha en offentlig debatt rundt det samme på det feltet. 

Er du ikke enig? En må ha åpenhet, diskusjon, og gode analyser? Full åpenhet, offentlig innsikt og offentlig debatt? 

En må reagere om et fredelig samfunn har hatt 52 tilfeller av bruk av HÅNDGRANAT på et år? Om det er 3 sorengninger i 2018, når en ikke er kommet lengre enn til midten av januar? Det er en svært alvorlig situasjon. 

Full åpenhet! Svært viktig! 

Anonymkode: 86f5b...e48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Mari Y skrev:

Det gjenstår å se. Man skal ikke utelukke at det kan være ytterliggående islamister, men man bør heller ikke utelukke at det kan være høyreekstreme. 

Det skjedde i Rossensgård, det sier vel det meste, om du ikke kjenner bydelen så bruk google.

Dette er ikke politskt, men hardbarka kriminelle ungdomsgjenger med innvandrer bakgrunn som vil slå tilbake i mot politiet. De føler at politiet forstyrer virksomheten deres. Det sier politiet selv.

Anonymkode: 81930...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde i Rossensgård, det sier vel det meste, om du ikke kjenner bydelen så bruk google.

Dette er ikke politskt, men hardbarka kriminelle ungdomsgjenger med innvandrer bakgrunn som vil slå tilbake i mot politiet. De føler at politiet forstyrer virksomheten deres. Det sier politiet selv.

Anonymkode: 81930...898

Nei, det skal man ikke være 100% sikker på. 

 

Du kan jo gjerne gi meg et bevis på at det var innvandrere som stod bak, så er jeg villig til å tro det. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bekreftes eller bevises. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, det skal man ikke være 100% sikker på. 

 

Du kan jo gjerne gi meg et bevis på at det var innvandrere som stod bak, så er jeg villig til å tro det. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bekreftes eller bevises. 

OK

Anonymkode: 81930...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mari Y said:

Nei, det skal man ikke være 100% sikker på. 

 

Du kan jo gjerne gi meg et bevis på at det var innvandrere som stod bak, så er jeg villig til å tro det. Jeg tror ikke på noe som ikke kan bekreftes eller bevises. 

Det kan jo bevises, de har jo anholdt noen. De må i det minste være mistenkte. 

Problemet er jo at de ikke går offentlig med hvem det er de har anholdt. 

Jeg synes det er svært problematisk at de ikke går offentlig med det. Hva synes du, @Mari Yom slikt tilbakehold av faktum? 

Jeg er av den oppfatning at det var lurt at norske myndigheter straks gikk ut med ABB sin identitet etter hans terror angrep. Slik at man ikke fikk videre spekulasjoner om ekstrem islam.

Dette er jo et «terrorangrep», det er bare hell at det ikke gikk liv tapt. 

Åpenhet, informasjon, er alfa omega, når tidene er som de er. Er du enig med meg @Mari Y

Anonymkode: 86f5b...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...