Gå til innhold

Jollyroom -IKKE Kjøp- Min erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis posten min var litt kjapp.. men jeg har selvsagt kontaktet dem via mail og telefon. Å tro noe annet utifra min særdeles tydelige frustrasjonsmelding er kanskje litt "idiotisk" som du så pent kaller det? :) jeg kontaktet både hentestedet og postnord og har følgelig sendt inn en klage til dem og. 

Anonymkode: d71ea...a49

Ja, men når du klager på en nettbutikk slik så bør du skrive klarere at du selv forstår at nettbutikken ikke styrer de som kjører posten. Du drar jo med deg alt du kan for å sette butikken i dårlig lys. Noe jeg syns er veldig dårlig gjort så lenge du tar med ting akkurat de ikke kan noe for. Så ja, jeg kaller det idiotisk.

Anonymkode: f196f...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På søndag som har bestilte jeg 3 ting. Fikk 3 ting i samme pakke nå i dag. Skjønner ikke hva ts klager på. Hun må ha vært veldig uheldig bare, samt at hun har tatt feil om et par ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt masse derfra, veldig fornøyd! Bestiller flere ganger i mnd, ting kommer frem på 2 dager. Bestilte en vugge derfra som det var et lite hakk i, men den skulle uansett bare stå på soverommet i mørket så det brydde jeg meg ikke om. 

Fikk og 3 ting i dag i samme eske. 

Fornøyd med postnord og - jollyroom leverer inn på kvelden til dem og på morningen etter er det alt levert ut til utleveringsstedet. Veldig kjekt med appen dems slik at jeg kan sporingen på pakkene der:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To like tråder er flettet sammen og flyttet. 

Mynona, mod.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør ikke det, men i frustrasjonsøyeblikket og proppet med hormoner så ville jeg at alle skulle vite hvor dårlig det var. TS

Anonymkode: d71ea...a49

Hvis du sliter så mye med hormonene dine så får du logge av nett syns jeg. Dette er dårlig av deg uansett årsak. Og som du ser er de aller fleste fornøyde.

Du får lage en lignende tråd om post nord da vet du 

Anonymkode: f196f...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også veldig vanlig at nettbutikker sender ut vare fortløpende, og om ikke alle tingene er på lager samtidig sender de det de hsr på lager først og de andre så fort de kommer inn på hovedlageret dems. Jollyroom er ikke alene om dette, og det er egentlig en ekstra tjeneste de gjør for at kunden ikke skal måtte vente lenge på varene sine, og de tar ikke ekstra betalt for de ekstra pakkene de sender, det er en kostnad de tar selv.

har forøvrig handlet veldig masse på jollyroom de siste 4 årene, aldri opplevd noe tull med dem og ikke hatt problemer med å komme i kontakt med kundeservice heller.

Anonymkode: 678ca...b04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har ved to anledninger bestilt fra jollyroom.no. De lokker med gode priser, men der stopper moroa. Ikke bare bruker de lag til på forsendelse, og levering, de har ved begge anledninger sendt meg ødelagte gjenstander. Det ene var til og med julegave, og da de leverte 3 uker for sent og sendte til feil postkontor så jeg måtte kjøre i over en time for å kunne hente pakken min- fikk jeg ikke ny pakke til jul. 

Min siste bestilling var nå for en drøy måned siden og denne gangen skjedde det samme, jeg bestilte 10 små ting til pikeværelset til min kommende datter. Det verste var at de presterte å sende meg 8 forskjellige pakker. Det var en stor gjenstand og 9 mindre gjenstander som fint burde vært pakket i en eske. Men vet dere hva Jollyroom gjorde? de pakket en og en eske og sendte meg totalt 8 pakker å hente på posten - TIL FORSKJELLIG dager, for de kom heller ikke samlet. Frustrasjonen var selvsagt stor, og den ble ikke mindre da jeg oppdaget at flere av varene nok en gang var ødelagt. 

Kundeservicen- om du får tak i dem, er grei, det er ikke de som jobber i serviceavdelingen sin feil, men det er hele bedriften. E L E N D I G. 

DA jeg omsider fikk svar etter å ha sittet i telefonkø i over en time, hvorpå de bare la på første gang da de tok den, og så i kø ytterligere en time før de faktisk svarte- fikk jeg beskjed om å sende inn en skriftlig klage og at jeg skulle få en returetikett for de ødelagte varene. Gjett hva! Jeg fikk EN returetikett, flott det, men jeg trenger jo 5!! og nå er det 5 dager siden jeg har bedt om dette, og jeg venter fremdeles. 

 

Ikke kjøp fra Jollyroom, det er IKKE verdt de kronene du sparer. 

 

 

Anonymkode: 29557...06e

Har handlet på jollyroom to ganger  Var heldigvis ganske heldig. Ingenting var ødelagt. Takk gud. For det var bilstol med easyfix og vogn med både sports og bagdel. Men de var sykt treige med å sende og ene bestillingen ble sendt i tre ulike pakker til ulik tid så enig i at det var stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Jollyroom som sender til feil postkontor. Det er Posten som er synderen her

Anonymkode: 380aa...263

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet masse på Jollyroom de siste 3 årene, aldri opplevd problemer eller skader: alltid veldig fornøyd! :) 

har igjen derfor aldri måtte kontaktet kundeservice, så de kan jeg ikke uttale meg noe om, veldig synd hvis det er slik du beskriver Ts. 

Men på bakgrunn av mine erfaringer anbefaler jeg alle å handle på Jollyroom!

Anonymkode: f7990...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke Selvfiks Store. Nå selger de ikke bare ting til barn bare, men alt mulig rart. De er rimelige i pris og frakten er gratis. Frakten er nok litt treg, men den kommer frem.

Anonymkode: a2ee3...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi en type forbruker som legger en urettferdig mengde ansvar på nettbutikken, som ikke er fortjent. 

Ang. pakke til feil postkontor. Dersom du har skrevet riktig adresse så er det jo først og fremst de som leverer pakken som har ansvaret. Men dette er ikke nettbutikken sin feil direkte, men dersom det viser seg at pakken f.eks. ikke dukker opp i det hele tatt, så er jo nettbutikken ansvarlig for å prøve å finne ut av dette i samarbeid med sin leverandør. 

Når det gjelder hvordan pakkene blir sendt, så plikter du som forbruker å sette deg inn og lese vilkårene for levering. Ser flere her nevner at de skriver på nettsiden at de sender fra ulike lagrer og at pakkene kan bli sendt hver for seg. Det er faktisk ingenting å klage på når de har informert om dette og du som forbruker ikke vet dette fordi du ikke gidder å lese vilkårene. Du har altså ingen klagerett i så måte. 

Altså, dersom det er tilstrekkelig mange som går inn for å gi tilbakemelding om at de ikke liker dette, så kan de gå inn for å prøve å endre dette da de selvfølgelig vil ha fornøyde forbrukere, men jeg vil tippe at dette er den ordningen som fungerer best. Jeg regner med at dette er en nettbutikk som er i stor skala, med masse produkter, underleverandører og gode priser. Skal man samle alt dette sammen i et lager, så krever det et annet system, som kanskje betyr høyere totaltkostnader på lager, og kanskje lenger totallleveringstid på hele ordren. Er det ikke da bedre å få noen varer først, i stedet for å måtte vente flere dager på at alle tingene kommer? Når folk flest virker å synest at denne ordningen de har er grei nok, er det ingen grunn til endre på dette. Ved hvert produkt står det antageligvis hvor lang leveringstid det er på spesifikke produkt, og kjøper du samme produkt i en ordre med påberegnet ulik leveringstid - ja så sier det seg selv at ordren ikke vil være klar på samme tid og blir sendt i samme odre.

Når det gjelder å snakke med kundeservice, så anbefaler jeg deg å skrive mail og få frem klart og tydelig hva som er problemet. Formuler deg enkelt. Da blir det lettere for kundeservice å hjelpe deg på best mulig måte, og man har det i tillegg skriftlig, noe som er bedre ord mot ord. I telefon blir ting gjerne litt utydelig og det er fare for at man går glipp av informasjon eller at ting blir misforstått. Nå vet jeg ikke ang returetikkene, men kan du ikke sende alt sammen i en pakke, sammen med denne returetikken? Returetikken er vel først og fremst bare et slags frimerke i posten, sånn at man slipper å betale returen? Selvfølgelig leit at varene er blitt ødelagt, men det kan godt være dårlig posthåndtering som er årsaken. Dette er imidlertid noe bedriften kan ta til seg og gjøre noe med, f.eks. pakke ting bedre. 

De fleste virker å være fornøyde med nettbutikken. Du ønsker deg en bedre nettbutikk med samme produkt og pris, men med bedre levering, en nettbutikk der ordre blir sendt samlet og så fort så mulig. Dette er nok veldig urealistisk. Det finnes nok nettbutikker med bedre leveringsmetoder (f.eks. Posten) og bedre lagersystem, men dette vil nok gjenspeiles i høyere salgpris og levering. Det er nesten ikke mulig å drive nettbutikk med stort utvalg og ulike sortiment med lavere priser en konkurrentene,  uten at dette betyr ulike lager og dermed mer komplisert ordresystem. 

Netthandel er også en form for handel som ofte medfører risiko på grunn av levering og fare for at man ikke får riktig vare, eller at den blir ødelagt under levering. I en butikk risikerer man jo ikke dette, men der er jo utsalgspris ofte høyere, fordi mellomleddene av mange leverandører er innbakt i prisen, i tillegg at man betaler leie for butikken, andre driftskostnader og lønn for medarbeider for å nevne noe. Det er derfor dumt og urealistisk å forvente at handelen skal gå like knirkefritt som i en butikk. Selvfølgelig skal du ikke trenge å betale for en vare som er ødelagt, og du har rett på å få tilsendt ny o.s.v., men ha alltid i bakhodet at siden du velger å bruke netthandel, så vil du risikere at det tar tid før du får varen og dersom den må erstattes. Selvfølgelig velger man å handle på nett fordi det er billigere, men man må også vite hvilken ulempe det kan medføre.

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...