Gå til innhold

Hvor irriterende er det for dere at fullt av lettkledde damer blir brukt i reklamer på internett og andre steder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er generelt sett det motsatte av en feminist (og er for øvrig mann), men en ting jeg kan tenke meg er ekstremt irriterende er alle de lettkledde og til tider nesten nakne (noen steder direkte nakne) kvinnene i reklamer. Eksempelvis når jeg skal se på en serie via en nettside, kommer det ofte opp 18+ spill, med nesten nakne damer. Med en ekstrem seksualisering. Det er slik overalt og i reklamer på TV/nettaviser ser vi ofte kvinner ned i små underbukserog bh-er. 

Personlig synes jeg boksershorts reklamene for menn er ganske ekle å se på, men for damer er det jo hundre ganger verre og hundre ganger mer utbredt. 

Hvor irriterende synes dere damer dette er?

 

Anonymkode: 06c75...fe8

Adblock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det er ekkelt å se friske sunne menn i bokseren? Er du 14? Nervøs på din egen seksualitet og med godt undertrykt usikkerhet? :P

-hetero mann

Anonymkode: 13a16...114

Du kan nok være rimelig sikker på egen seksualitet og likevel ikke ønske å se menn i truse/boxer til frokosten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er mer irriterende med sånne som deg som skal claime seg å være mot feminisme. Jaha, så du vil ikke at kvinner skal ha like rettigheter som menn i samfunnet og like mye verdi? 

Er så mange kunnskapsløse menn som sier de er for likestilling men ikke feminisme akuratt som st feminisme er noe negativt når det utelukkende kun er positivt for både kvinner og menn og synonymt med ordet likestilling. 

Liker ikke menn som har negative assosiasjoner til respekt for kvinner. 

Alle lettkledd bildene av kvinner i reklamer på nett og også tv og plakater er man desverre blitt så vant med at jeg lar det ikke irritere meg i den forstand, men det er jo også noe av det å kjempe for feminisme innebærer å få en slutt på for kvinner er ikke en salgsvare eller objekt slikt de kapitalistiske mennene bak reklamene og produktet syns og slik resten av samfunnet blir lært opp til å syntes. 

Anonymkode: 0d024...472

Mange former for feminisme - også ekstremfeminisme som ikke har noe  med likestilling å gjøre.

Man kan være mann og for likestilling men samtidig ikke for feminisme-og faktisk ha respekt for kvinner. Problemet i dag er heller hvordan mannens rolle og verdi reduseres- så sant det da ikke er krig får da må han ut og dø fordi han er mann, også i bsrneforselingssaker da.

Anonymkode: ac9f4...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over at kvinner stiller opp på sånt, altså gå rundt i bikini på diverse tilstelninger, spille på sex og kle av seg i ulike setninger. Hadde kvinner sluttet med det, hadde vi ikke blitt objektifisert lenger. 

Selvsagt bør «samfunnet» ta ansvar, men kvinner må også stå opp for oss selv. Vi behøver ikke være deilige og pene, det er tusen andre ting vi kan være. 

Anonymkode: c7027...e55

Mange kvinner er desverre like hjernevasket av patriarkiet som menn er, og tror at det er sånn det skal/må være.

Anonymkode: 0d024...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange former for feminisme - også ekstremfeminisme som ikke har noe  med likestilling å gjøre.

Man kan være mann og for likestilling men samtidig ikke for feminisme-og faktisk ha respekt for kvinner. Problemet i dag er heller hvordan mannens rolle og verdi reduseres- så sant det da ikke er krig får da må han ut og dø fordi han er mann, også i bsrneforselingssaker da.

Anonymkode: ac9f4...3c7


Hva er "ekstremfeminisme"? Det er ikke noe som heter det. Kan du gi en definasjon?

Og nei, man kan ikke være for likestilling men mot feminisme. Og man kan ikke være mot feminisme og samtidig ha respekt for kvinner. Da har du misforstått begrepet feminisme, for det er helt synonymt med begrepet likestilling.
Det å se negativt på en ideologi og bevegelse som jobber for at kvinnen skal få ha makt over egen kropp og like rettigheter som 50% av resten av befolkningen, er å ikke respektere kvinner og ikke være for likestilling.

Mannens rolle og verdi reduseres ikke av at kvinnens verdi skal respekteres like mye.

Anonymkode: 0d024...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...