Gå til innhold

Har du noen gang anmeldt en voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Virket mye bedre å bare legge det bak seg. Tror det hadde gjort mer skade enn nytte å gå igjennom prosessen med rettsak. Angrer ikke.

Anonymkode: 4362b...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, han ble dømt og fikk 1,5 år.
Uansett om saken blir henlagt pga bevisets stilling vil det være nyttig å anmelde, for som du håper så kan det hende han tilstår, og om ikke så vil uansett politiet ha registrert anmeldelsen på han, slik at om han utsetter noen andre for det i fremtiden så øker din anmeldelse bevisbyrden i fremtidige saker på han!

Anmeld. Lykke til <3

Anonymkode: a4fd4...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han ble dømt og fikk 1,5 år.
Uansett om saken blir henlagt pga bevisets stilling vil det være nyttig å anmelde, for som du håper så kan det hende han tilstår, og om ikke så vil uansett politiet ha registrert anmeldelsen på han, slik at om han utsetter noen andre for det i fremtiden så øker din anmeldelse bevisbyrden i fremtidige saker på han!

Anmeld. Lykke til <3

Anonymkode: a4fd4...417

Så bra at han ble dømt! 

Det er akkurat det jeg tenker. Uansett utfall, så vil det være registrert, og da har jeg ihvertfall oppnådd noe. 

Takk<3

Anonymkode: ca34e...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Sokkar skrev:

Eg har anmeldt. Det er 2 år sidan. Så får vi sjå kva som skjer :)

Så bra! Jeg tror det er viktig at så mange som mulig anmelder sånn at de skjønner at de må prioritere flere ressurser på slike saker. Det er utrolig viktig at flere blir dømt for å forebygge flere voldtekter og overgrep. Men samtidig så har jeg forståelse for at noen ikke greier den prosessen, og respekterer det. 

Lykke til! Håper han får sin straff! 

Anonymkode: ca34e...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 7.26, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor lenge dette er siden du opplevde dette. Det er en skikkelig påkjenning å oppleve en voldtekt, og en stor påkjenning på nytt igjen og skulle anmelde. Håper du har hatt gode folk å snakke med, og at du har det bedre nå. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Det er 8 år siden anmeldelsen nå så jeg har lagt det fra meg 😊 

Følte meg letta da jeg endelig tok steget til å anmelde, ennå lettere da det var iver. For meg ble det som å sette en strek på det som hadde vært. Først da kunne jeg begynne på nytt, erstatningspengene gikk til skole og ta lappen. Jeg klarte endelig å fokusere på noe annet. Psyken min ble sterkere, jeg ble sterkere. Så året etter saken var ute av verden så var det også ute av mitt hodet.

Anonymkode: 83de5...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Jeg tror det er viktig at så mange som mulig anmelder sånn at de skjønner at de må prioritere flere ressurser på slike saker. Det er utrolig viktig at flere blir dømt for å forebygge flere voldtekter og overgrep. Men samtidig så har jeg forståelse for at noen ikke greier den prosessen, og respekterer det. 

Lykke til! Håper han får sin straff! 

Anonymkode: ca34e...e3c

Takk. blir han ikke dømt,- og jeg ikke trodd i retten, så har jeg bestemt meg for at det ikke nødvendigvis er fordi jeg ikke blir trodd. Det kan like gjerne være fordi det ikke er sikre nok bevis. Men jeg tror han kommer til å bli dømt. Magefølelsen min sier det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, anmeldte en voldtekt dagen etter det hadde skjedd. Han ble dømt. Jeg hadde et vitne og andre bevis.

Anonymkode: 7f304...826

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.1.2018 at 5:15 PM, AnonymBruker said:

nei, og det kommer jeg aldri til å gjøre.

Anonymkode: 6a579...781

Det kan nok være like greit å kjøpe noen tjenester fra Hells Angels, ja. Og da er det ikke så lurt å ha anmeldt først.

Anonymkode: a4545...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 8 år siden anmeldelsen nå så jeg har lagt det fra meg 😊 

Følte meg letta da jeg endelig tok steget til å anmelde, ennå lettere da det var iver. For meg ble det som å sette en strek på det som hadde vært. Først da kunne jeg begynne på nytt, erstatningspengene gikk til skole og ta lappen. Jeg klarte endelig å fokusere på noe annet. Psyken min ble sterkere, jeg ble sterkere. Så året etter saken var ute av verden så var det også ute av mitt hodet.

Anonymkode: 83de5...239

Så godt å høre! <3

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sokkar skrev:

Takk. blir han ikke dømt,- og jeg ikke trodd i retten, så har jeg bestemt meg for at det ikke nødvendigvis er fordi jeg ikke blir trodd. Det kan like gjerne være fordi det ikke er sikre nok bevis. Men jeg tror han kommer til å bli dømt. Magefølelsen min sier det.

Det sa advokaten min til meg også, om han ikke blir dømt, så er det ikke nødvendigvis fordi de ikke tror deg, men fordi de ikke kan bevise det. 

Får håpe magefølelsen din stemmer. Jeg håper jeg også greier å få dømt han som voldtok meg. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anmeldte noen få dager etter det skjedde. Etter ca ett år fikk jeg svar om at saken var henlagt på grunn av bevis. Jeg mener de kunne gjort mer for å finne rette vedkommende, men det har vel mye med ressurser å gjøre. Vil ikke forklare mer enn det. Fikk voldsoffererstatning etter enda et par år. 

Anonymkode: a2959...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det sa advokaten min til meg også, om han ikke blir dømt, så er det ikke nødvendigvis fordi de ikke tror deg, men fordi de ikke kan bevise det. 

Får håpe magefølelsen din stemmer. Jeg håper jeg også greier å få dømt han som voldtok meg. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Takk det samme ❤️ jeg håper det har gått bra med deg i ettertid. For min del har jeg ikke slitt med traumer på grunn av voldtektene, men jeg har typiske symptom som å vere veldig skvetten. Der andre kvepper og sier "åh, du skremte meg", så kommer jeg med et høyt hyl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Sokkar skrev:

Takk det samme ❤️ jeg håper det har gått bra med deg i ettertid. For min del har jeg ikke slitt med traumer på grunn av voldtektene, men jeg har typiske symptom som å vere veldig skvetten. Der andre kvepper og sier "åh, du skremte meg", så kommer jeg med et høyt hyl. 

Alle får jo forskjellige reaksjoner i ettertid. Jeg er ikke skvetten, men jeg får perioder hvor det kommer opp igjen i tankene og da så blir jeg veldig deprimert og sint egentlig. 

Jeg håper det blir bedre for oss begge etter anmeldelsen. At det letter litt på det psykiske. 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg anmeldte voldtekt nesten 20 år etterpå. Det er fordi voldtektene startet da jeg var 5 år. Saken ble henlagt, min mor var fullstendig klar over at det skjedde, men hun ville ikke vitne mot min far.

Dessverre er min erfaring at flertallet av voldtektssaker blir henlagt.

Anonymkode: 9f5b1...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg anmeldte voldtekt nesten 20 år etterpå. Det er fordi voldtektene startet da jeg var 5 år. Saken ble henlagt, min mor var fullstendig klar over at det skjedde, men hun ville ikke vitne mot min far.

Dessverre er min erfaring at flertallet av voldtektssaker blir henlagt.

Anonymkode: 9f5b1...d90

Så utrolig trist at du har opplevd dette! Det er grusomt at noen kan gjør slik mot barn! 

Det er dessverre slik det er, at de fleste voldtektssaker blir henlagt. Men det vil alltid være noen som greier å trenge gjennom og få voldtektsmannen dømt. For meg er det virkelig verdt et forsøk! 

Anonymkode: ca34e...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1/16/2018 den 17.02, Axl Rose skrev:

Nei. Idiotisk å anmelde så mange år senere. Voldtekt skal anmeldes med en gang hvis du vil at idioten skal få sin straff. Etter så mange år er du jævlig heldig hvis saken ikke blir henlagt og sjansen for at han tilstår er helvetes liten. Lykke til uansett. 

Idiotisk er det ikke. Gjerningsmannen bør virkelig få navnet sitt notert i systemet slik at han lettere kan dømes i fremtiden dersom andre anmelder ham for det samme. Selvsagt burde en anmelde med en gang men i slike saker er ikke det alltid like lett. Bedre sent enn aldri mener i alle fall jeg... selv om saken sannsynligvis blir henlagt så vil det som sagt få navnet hans registrert hos politiet og kanskje enda viktigere - gi TS en slags "closure" som gjør det enklere å legge saken bak seg. Skjønner for så vidt også at en del ikke anmeldeler slike saker - det kan oppleves svært ydmykende, krenkende og ikke minst skummelt... Selv om jeg her og nå lett sier at "selvsagt må man anmelde", så vet jeg ikke om jeg selv ville klare å anmelde en slik sak. Så.. Heia deg, ts! Synes du er knalltøff :-) 

Anonymkode: 36ef0...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk er det ikke. Gjerningsmannen bør virkelig få navnet sitt notert i systemet slik at han lettere kan dømes i fremtiden dersom andre anmelder ham for det samme. Selvsagt burde en anmelde med en gang men i slike saker er ikke det alltid like lett. Bedre sent enn aldri mener i alle fall jeg... selv om saken sannsynligvis blir henlagt så vil det som sagt få navnet hans registrert hos politiet og kanskje enda viktigere - gi TS en slags "closure" som gjør det enklere å legge saken bak seg. Skjønner for så vidt også at en del ikke anmeldeler slike saker - det kan oppleves svært ydmykende, krenkende og ikke minst skummelt... Selv om jeg her og nå lett sier at "selvsagt må man anmelde", så vet jeg ikke om jeg selv ville klare å anmelde en slik sak. Så.. Heia deg, ts! Synes du er knalltøff :-) 

Anonymkode: 36ef0...dae

Takk❤ 

Anonymkode: ca34e...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et par uker etter det skjedde. Politiet behandlet meg som dritt, bistandsadvokaten jeg fikk tildelt som liksom skulle kontakte meg innen 3 døgn eller noe lot seg aldri kontakte (jeg kom aldri forbi sekretæren), saken kom først for retten etter sånn 3 år når jeg endelig hadde det litt bak meg, det var da tydeligvis ulovlig for meg å trekke meg fra saken så jeg fikk beskjed om å stille i retten eller få bot. Rettsaken ble forresten flyttet på kort varsel (ikke med god grunn) sånn at jeg fikk gleden av å ta ekstra fri fra jobb unødvendig og :P 

Han fikk en betinget dom (dvs. Han gikk fri), men det var for noe andre greier tror jeg. Voldtekten ble ikke nevnt i retten i alle fall. 

Vil ikke anbefale noen å anmelde voldtekt med mindre du bokstavelig talt har det på film. Hadde masse kompiser som kunne tatt han men jeg gadd jo ikke begynne sånn når det allerede var anmeldt, siden det kunne slå tilbake på meg tenkte jeg. Hvis jeg visste det jeg vet nå så ville jeg gitt faen i politiet og fått noen til å grisebanke voldtektmannen.

Anonymkode: a6503...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ble dopet ned og husker lite og har ingen bevis. 

Tar min hevn ved å drite i alt og ikke la det hefte med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...