Gå til innhold

Hva synes du om denne søknaden. Trenger tilbakemeldinger....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Pleier som regel å fatte meg i stor korthet. "Ansett meg, ellers vil du angre, de syv bibelske plager vil ramme deg og alle dine nærmeste. Sees på mandag". Denne pleier å funke på sør og sør-vestlandet. 

:rulle::rulle::rulle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den første setningen i en jobbsøknad skal være en interessevekker. Noe som skiller akkurat din søknad fra røkla.

Type (jeg drar den litt langt her): Da jeg var barn, var det å gå forbi Varners julepyntete utstillingsvinduer ett av årets høydepunkter. Så da jeg fant ut at forretningen trenger flere medarbeidere etc.

Ikke så drøyt som det, men noe som skiller seg litt ut.

 

Anonymkode: 6671f...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, HalldirV2 said:

Pleier som regel å fatte meg i stor korthet. "Ansett meg, ellers vil du angre, de syv bibelske plager vil ramme deg og alle dine nærmeste. Sees på mandag". Denne pleier å funke på sør og sør-vestlandet. 

Oppgir du egne personalia?

Anonymkode: 6671f...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på skrivefeil, for eksempel det heter ikke, på barnehage, men i barnehage osv.

Anonymkode: f7241...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppgir du egne personalia?

Anonymkode: 6671f...629

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier de ikke å få hundrevis av søknader på slike stillinger? Da er din søknad ALT for lang, ingen kommer til å lese den.

 

Anonymkode: 363c4...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

B-menneske og fungerer dårlig på morgenen? Din søknad har gått rett i søppelet hos meg

Anonymkode: 960db...12a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

B-menneske og fungerer dårlig på morgenen? Din søknad har gått rett i søppelet hos meg

Anonymkode: 960db...12a

Helt enig. Jeg er C-menneske, men venter med å fortelle det til jeg er på intervju, og har sett an den/de jeg snakker med.

Anonymkode: 6671f...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Uansett hva man kategoriserer seg som av a-b-c-d-æ-ø-å-menneske så er det greit å holde slike selvtildelte merkelapper utenfor arbeidslivet. Man høres bare ut som en person som ikke har til hensikt å forbedre seg selv, fordi det er så mye enklere og bedagelig og gi seg selv en merkelapp som man kan bruke som unnskyldning for å være gretten, lei, irritabel og usmakelig på et eller annet tidspunkt av døgnet. Man kan gjerne bruke det privat så mye man vil, men vil man bli tatt seriøst, mener jeg, så er det best å unngå slik ullen kategorisering og heller trives med å forbedre seg selv. Man MÅ ikke på død og liv tillate seg selv å være gretten om morgenen bare fordi man har stemplet seg selv som det eller det.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være tull. Flirte da jeg leste hvor katastrofalt det er i nåværende jobb og at du er et B-menneske. Godt jobbet, TS. 

Anonymkode: 5dc46...641

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skriver man en god søknad som vekker interesse? 

Anonymkode: 1e588...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må da være tull. Flirte da jeg leste hvor katastrofalt det er i nåværende jobb og at du er et B-menneske. Godt jobbet, TS. 

Anonymkode: 5dc46...641

Hvorfor så spydig?

Anonymkode: 146da...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bare ikke skriv jobben er katastrofe og at du er en B-menneske. Det vil fremstille deg som en veldig negativ og lat person. I tillegg burde søknaden ha en mer formell tone, jeg syntes mye du skrev virket veldig personlig. Jeg tror søknaden burde heller gå rett til poenget og vise hva du kan tilby, feks. du kan gjerne fortelle at du jobber i en barnehage når du blir kalt inn i et intervju. Ikke gå over mer en A4 side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar folkens. Da har jeg endret søknaden noe.. den ble slik.... 

 

Søknad på stilling som.......

Jeg viser til annonse på varner.com og vil med denne søknaden presentere meg selv som en potensiell kandidat for denne stillingen. 

Som nevnt i min CV har jeg tidligere jobbet i 7 år på....Etter mange flotte år i (mitt yrke)  er jeg nå ute etter en annen jobb med nye utfordringer. Jeg vil derfor fortsette å jobbe i serviceyrket og ser på dette som en flott mulighet for meg å få utviklet meg ytterligere innen salg og andre aspekter innen butikk og varehandel. 
Utifra mine tidligere arbeidserfaringer har jeg erfart at jeg trives best i ett hektisk arbeidsmiljø, jeg liker at det skjer mye og ser på meg selv som veldig effektiv. Jeg har opparbeidet meg erfaring innen salg og kundeservice som jeg mener vil være godt til gode for deres bedrift. Jeg har tidligere hatt ansvar for resepsjonstjenester og kassearbeid, kasseoppgjør med låseansvar av butikk, salg av varer og vareplassering, bestilling av varer samt hvor dagene har bestått av å jobbe tett på kunder. 

Som mine personlige egenskaper vil jeg nevne at jeg er lojal, selvstendig og samarbeidsvillig. Jeg er glad i mennesker, sosial og åpen av natur. For meg er en god arbeidsplass der kollegaer samarbeider godt sammen og stiller opp for hverandre med en god dose humor og smil om munnen. 

Som...... er jeg forstått med at jeg vil ha ansvar både for salg, personale, varer, at butikken ser innbydende ut til enhver tid og er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer.

Jeg stiller gjerne opp til ett intervju med referanse og attester. 

Ble dette bedre eller??    😂😂😂 jeg har jo blitt slakta her inne haha
 

Anonymkode: 0e725...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar folkens. Da har jeg endret søknaden noe.. den ble slik.... 

 

Søknad på stilling som.......

Jeg viser til annonse på varner.com og vil med denne søknaden presentere meg selv som en potensiell kandidat for denne stillingen. 

Som nevnt i min CV har jeg tidligere jobbet i 7 år på....Etter mange flotte år i (mitt yrke)  er jeg nå ute etter en annen jobb med nye utfordringer. Jeg vil derfor fortsette å jobbe i serviceyrket og ser på dette som en flott mulighet for meg å få utviklet meg ytterligere innen salg og andre aspekter innen butikk og varehandel. 
Utifra mine tidligere arbeidserfaringer har jeg erfart at jeg trives best i ett hektisk arbeidsmiljø, jeg liker at det skjer mye og ser på meg selv som veldig effektiv. Jeg har opparbeidet meg erfaring innen salg og kundeservice som jeg mener vil være godt til gode for deres bedrift. Jeg har tidligere hatt ansvar for resepsjonstjenester og kassearbeid, kasseoppgjør med låseansvar av butikk, salg av varer og vareplassering, bestilling av varer samt hvor dagene har bestått av å jobbe tett på kunder. 

Som mine personlige egenskaper vil jeg nevne at jeg er lojal, selvstendig og samarbeidsvillig. Jeg er glad i mennesker, sosial og åpen av natur. For meg er en god arbeidsplass der kollegaer samarbeider godt sammen og stiller opp for hverandre med en god dose humor og smil om munnen. 

Som...... er jeg forstått med at jeg vil ha ansvar både for salg, personale, varer, at butikken ser innbydende ut til enhver tid og er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer.

Jeg stiller gjerne opp til ett intervju med referanse og attester. 

Ble dette bedre eller??    😂😂😂 jeg har jo blitt slakta her inne haha
 

Anonymkode: 0e725...384

Kan fremdeles kortes litt ned. Er alt dette bare 1 A4 side? Du har vært flink til å fremheve dine egenskaper som du selv ser på som bra i denne jobben, men gjerne ta med egenskaper som din og tidligere arbeidsgivere har fremhevet med deg. Ser også at du fremhever hva denne jobben kan gjøre for deg...fokuser heller hva DU kan Tilføre denne jobben(som gjør at de bør velge deg fremfor noen andre).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, dk73 skrev:

Kan fremdeles kortes litt ned. Er alt dette bare 1 A4 side? Du har vært flink til å fremheve dine egenskaper som du selv ser på som bra i denne jobben, men gjerne ta med egenskaper som din og tidligere arbeidsgivere har fremhevet med deg. Ser også at du fremhever hva denne jobben kan gjøre for deg...fokuser heller hva DU kan Tilføre denne jobben(som gjør at de bør velge deg fremfor noen andre).

Sånn, generelt sett, litt ved siden av - blir du ikke lei at du som "rekrutterer" alltid må lese søknader som "må være sånn og sånn"? 

Det som er helt latterlig, er at "alle" har "tips" til hva man må skrive i søknaden eller på CV-en. Problemet er at når dette også kan leses av "hele Norge" - så er man igjen like langt. 

Poenget er, utover skuespill og teater + fake wrestling på TV, må "søknader og jobbintervju" være det mest "fake" som finnes. I tillegg til også generell "dating" hvor man alltid skal vise seg fra sin beste side og må late som her og der. 

Ja, greit nok at hun ikke bør skrive at den nåværende jobben er en "katastrofe", men det er faktisk slik for en del mennesker. Å dra frem den der med "søker nye utfordringer etter flere flotte år", osv. Synes at det er egentlig litt morsomt at du faller for den, hehe. Det er liksom "gjesp" setning. En standard setning som å gå på do og tisse flere gangen om dagen.

Man kan tolke "katastrofe" jobb på andre måter også. Jeg ville tolket det positivt på arb.søkere sine vegne, fordi det kan mest sannsynlig illustrere at hun som arb.søker ønsker å ha et godt arb.miljø og bidra enda mer i den nye jobben - for å "kansellere ut" den "katastrofejobben", som mest sannsynlig hun ikke kan få den beste attesten eller referansen ifra. Selv om hun får den beste referansen, så er det også kjent at mange liker å smøre "ekstra positivt" på, for å bli kvitt noen - og det er langt ifra sikkert at det er noe galt med arb.søkeren. Det kan like godt være noe galt med sjefen / lederen eller en annen medarbeider, og at hun som arb.søker ikke har tid eller overskudd å "slåss" mot noldus kollega eller sjef, men velger heller å søke noe bedre - og bruke sin energi, overskudd og tid heller til å bidra enda mer i den nye jobben.

2) Det er også greit nok å la være å skrive at man er et B-menneske. Men det er mer nøytralt.

Uansett, en litt morsom observasjon fra min side, der arb.givere liker tydeligvis at man skal lyge til de mest mulig - så har man ellers et helt "industri av tipsene" som ellers påpeker hvordan man skal lyge på en mest mulig effektiv måte. 

Det samme gjelder jobbintervju. Er jo til å le av. Man skal smile og ha fast håndtrykk og ikke se "så mye ned i bordet", hehe. For noen tips. Alle kjenner til de tipsene over hele Norge. 

Jobbintervju er som fake audition til en rolle i en film, så vinner man kanskje Oscar pris eller Golden Globe eller hva de gir i prisutdelingen om man er ekstra god. Her er "Oscar" i jobbintervju situasjon, det å få selve jobben.

Så har man det tipset om at man må ikke snakke noe som helst "negativt om den forrige arb.giveren". Det er en grunn til at man søker jobb ett annet sted - enten fordi 1) Sjefen eller flere arb.kollegaer som sjefen ikke tør å sette på plass er helt klin kokos eller 2) Utviklingsmulighetene i den nåværende / forrige jobben var helt "dead end" - ingen mulighet til utvikling "oppover" eller kompetanseheving og 3) At man ønsker å gå fra en deltidsstilling og over i en fulltidsstilling, noe den nåværende / forrige jobben aldri kunne tilby.

Men det er klart, det er best å late som alt er "fantastisk" på intervjuet :) og at man "søker nye utfordringer etter mange flotte år i den forrige jobben", hehe.

Jeg finner det, som sagt, interessant at man altså ikke skal kunne komme med konstruktiv kritikk ovenfor tidligere arb.giver og påpeke med detaljer hva som er faktisk galt. Fordi den potensielle, neste arb.giveren (deg) man søker jobb hos, har egentlig ingenting til felles med den tidligere arb.giveren til arb.søkeren. Tvert imot, er det til og med en sjanse for at den forrige arb.giveren kan være en slags konkurranse ovenfor "deg" fremtidig "arb.giver". Med andre ord, er det ingen grunn til å vise så mye sympati for en totalt "fremmed arb.giver" som arb.søkeren jobbet hos, fordi det er arb.søkeren du skal bygge god og profesjonell relasjon med. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar folkens. Da har jeg endret søknaden noe.. den ble slik....

Det er fortsatt en fordel om du kan kutte ned lengden. Husk at hvis det er en sånn jobb som de får 100 søknader til, så må de lese din tekst x 100 hvis de skal lese alle, og det gidder de neppe. Det er mer naturlig å ha arbeidsoppgaver i tidligere jobber som underpunkter i CVen. Prøv å gjenta minst mulig av det du har i der i søknadsbrevet, og gjør det lettest mulig å skumlese seg fram til det de er mest interessert i.

Anonymkode: 95cb5...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søknad på stilling som.......

Jeg viser til annonse på varner.com og vil med denne søknaden presentere meg selv som en potensiell kandidat for denne stillingen. 

Siden man må fake seg frem til en såkalt "god" søknad med "tips" som alle vet om (og da er man like langt), så kan du jo starte slik med fakingen, slik at arb.giver, som ser ut til å like å lese skuespill og ikke ærlighet, får søknaden som lyder slik:

Viser til annonse (navn, sted) og ønsker med dette å lansere meg selv som en kandidat for denne stillingen. Her ser du at jeg kuttet ned noen ord. Like greit det.

Som nevnt i min CV har jeg tidligere jobbet i 7 år på..(Jeg ville ha kuttet dette med 7 år, for det står vel i CV-en allerede hvor lenge du har jobbet og du gjentar det bare ved å skrive "som nevnt tidligere").

Etter mange flotte år i (mitt yrke)  (Dette med "flotte år" er jo standard vås som arb.givere sikkert liker å lese, men tenker man litt etter, så skriver alle at de har hatt det flott. Fakta er at det ikke er så "flott". Så jeg ville heller ha startet med: "Etter lengre periode i mitt yrke / Eller etter flere år i mitt nåværende yrke (ikke mange flotte år), er jeg nå ute etter (Ikke "ute etter" - skriv heller "klar for") en annen jobb med nye (Skriv som "byr på nye") utfordringer.

Jeg vil derfor fortsette å jobbe i serviceyrket og ser på dette som en flott mulighet for meg å få utviklet meg ytterligere innen salg og andre aspekter innen butikk og varehandel. (Denne hele setningen hadde jeg kuttet ut, men du velger selv, og det er fordi du allerede beskriver lenger nedover hva du har lært i dette yrket. Så setningen jeg ville ha kuttet ut er for generell og det sier seg selv at du vil "fortsette i serviceyrket" når du tross alt fortsetter i serviceyrket ved å søke deg videre der du ønsker. Ellers viser CV-en det meste.)


Utifra (Skriv "på grunn av") mine tidligere arbeidserfaringer har jeg erfart at jeg trives best i ett hektisk (hektisk er så klisje, kanskje bruke et annet ord, ikke helt sikker på hva. Kanskje "arb.miljø bestående av høyt tempo eller noe i den duren) arbeidsmiljø, jeg liker at det skjer mye (Jeg liker at det skjer mye" - kutt ut dette for du påpeker allerede at du "trives i et hektisk arb.miljø. Skriv bare "Jeg ser på meg som veldig effektiv og eventuelt at du har fått tilbakemeldninger på det samme). og ser på meg selv som veldig effektiv.

Jeg har opparbeidet meg erfaring innen salg og kundeservice som jeg mener vil være godt til gode for deres bedrift. Jeg har tidligere hatt ansvar for resepsjonstjenester og kassearbeid, kasseoppgjør med låseansvar av butikk, salg av varer og vareplassering, bestilling av varer samt hvor dagene har bestått av å jobbe tett på kunder. (Dette avsnittet er veldig greit).

Som mine personlige egenskaper vil jeg nevne at jeg er lojal, selvstendig og samarbeidsvillig. (Sleng på også fleksibel, for arb.givere liker å høre slikt crap). Jeg er glad i mennesker, sosial og åpen av natur. For meg er en god arbeidsplass der kollegaer samarbeider godt sammen og stiller opp for hverandre med en god dose humor og smil om munnen. (Dette med arb.miljø er selvsagt veldig viktig, men er usikker på om du trenger å beskrive hvordan du mener at et arb.miljø skal være i begynnelsen av en søknadsprosess. Så jeg hadde vurdert å kutte ut den setningen der).

Som...... er jeg forstått (Skriv: "Jeg er inneforstått med at jeg kommer til å ha ansvar", osv, ellers er resten veldig greit) med at jeg vil ha ansvar både for salg, personale, varer, at butikken ser innbydende ut til enhver tid og er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer.

Jeg stiller gjerne opp til ett intervju med referanse og attester. 
 

Anonymkode: 0e725...384

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tha_M34 skrev:

Sånn, generelt sett, litt ved siden av - blir du ikke lei at du som "rekrutterer" alltid må lese søknader som "må være sånn og sånn"? 

Det som er helt latterlig, er at "alle" har "tips" til hva man må skrive i søknaden eller på CV-en. Problemet er at når dette også kan leses av "hele Norge" - så er man igjen like langt. 

Poenget er, utover skuespill og teater + fake wrestling på TV, må "søknader og jobbintervju" være det mest "fake" som finnes. I tillegg til også generell "dating" hvor man alltid skal vise seg fra sin beste side og må late som her og der. 

Ja, greit nok at hun ikke bør skrive at den nåværende jobben er en "katastrofe", men det er faktisk slik for en del mennesker. Å dra frem den der med "søker nye utfordringer etter flere flotte år", osv. Synes at det er egentlig litt morsomt at du faller for den, hehe. Det er liksom "gjesp" setning. En standard setning som å gå på do og tisse flere gangen om dagen.

Man kan tolke "katastrofe" jobb på andre måter også. Jeg ville tolket det positivt på arb.søkere sine vegne, fordi det kan mest sannsynlig illustrere at hun som arb.søker ønsker å ha et godt arb.miljø og bidra enda mer i den nye jobben - for å "kansellere ut" den "katastrofejobben", som mest sannsynlig hun ikke kan få den beste attesten eller referansen ifra. Selv om hun får den beste referansen, så er det også kjent at mange liker å smøre "ekstra positivt" på, for å bli kvitt noen - og det er langt ifra sikkert at det er noe galt med arb.søkeren. Det kan like godt være noe galt med sjefen / lederen eller en annen medarbeider, og at hun som arb.søker ikke har tid eller overskudd å "slåss" mot noldus kollega eller sjef, men velger heller å søke noe bedre - og bruke sin energi, overskudd og tid heller til å bidra enda mer i den nye jobben.

2) Det er også greit nok å la være å skrive at man er et B-menneske. Men det er mer nøytralt.

Uansett, en litt morsom observasjon fra min side, der arb.givere liker tydeligvis at man skal lyge til de mest mulig - så har man ellers et helt "industri av tipsene" som ellers påpeker hvordan man skal lyge på en mest mulig effektiv måte. 

Det samme gjelder jobbintervju. Er jo til å le av. Man skal smile og ha fast håndtrykk og ikke se "så mye ned i bordet", hehe. For noen tips. Alle kjenner til de tipsene over hele Norge. 

Jobbintervju er som fake audition til en rolle i en film, så vinner man kanskje Oscar pris eller Golden Globe eller hva de gir i prisutdelingen om man er ekstra god. Her er "Oscar" i jobbintervju situasjon, det å få selve jobben.

Så har man det tipset om at man må ikke snakke noe som helst "negativt om den forrige arb.giveren". Det er en grunn til at man søker jobb ett annet sted - enten fordi 1) Sjefen eller flere arb.kollegaer som sjefen ikke tør å sette på plass er helt klin kokos eller 2) Utviklingsmulighetene i den nåværende / forrige jobben var helt "dead end" - ingen mulighet til utvikling "oppover" eller kompetanseheving og 3) At man ønsker å gå fra en deltidsstilling og over i en fulltidsstilling, noe den nåværende / forrige jobben aldri kunne tilby.

Men det er klart, det er best å late som alt er "fantastisk" på intervjuet :) og at man "søker nye utfordringer etter mange flotte år i den forrige jobben", hehe.

Jeg finner det, som sagt, interessant at man altså ikke skal kunne komme med konstruktiv kritikk ovenfor tidligere arb.giver og påpeke med detaljer hva som er faktisk galt. Fordi den potensielle, neste arb.giveren (deg) man søker jobb hos, har egentlig ingenting til felles med den tidligere arb.giveren til arb.søkeren. Tvert imot, er det til og med en sjanse for at den forrige arb.giveren kan være en slags konkurranse ovenfor "deg" fremtidig "arb.giver". Med andre ord, er det ingen grunn til å vise så mye sympati for en totalt "fremmed arb.giver" som arb.søkeren jobbet hos, fordi det er arb.søkeren du skal bygge god og profesjonell relasjon med. 

 

 

Er ingen fasit på hvordan en god søknad skal være. Men når du sitter og leser igjennom 50-100 søknader på en stilling(har også vært oppe i 400 søknader på 2 deltidsstillinger vi utlyste en gang). Så skumleser du igjennom de 100 søknadene for å velge ut de du skal ta inn til et intervju. 

Ut ifra den ledige stillingen har man på forhånd dannet seg et bilde av hvilke egenskaper som er viktig å inneha for den som skal inn i stilligneb(dette står også i jobbannonsen).

Så når du leser søknadene/cv’ene sammenligner du søkernes egenskaper opp i mot de du er ute etter i denne stillingen. Er de som får dette tydeligst frem som også vil være mest aktuell for et jobbintervju. Å lese igjennom søknader er en kjedelig jobb, tro meg. Søknadene som fenger din interesse for jobbsøkeren er ikke de som er på 3 sider, eller bare 1 linje.

Om du skriver at nåværende arbeidssted er rævva og at du derfor ønsker deg ny jobb kan det tolkes på mange måter som du sier....at arbeidsmiljø er dårlig der....elendig sjef....eller at denne søkeren er veldig negativ til alt.....og vil du ansette en som er negativ og bare klager? Siden jobbsøker ikke kjenner den som leser søknaden vet man heller ikke hvordan han/hun vil reagere på negativ omtale av nåværende arbeidsgiver.

Å ansette noen er en investering for firmaet som de ønsker avkastning på. Så om de skal ansette en ny butikkansatt, forventer de at denne bidrar til et bra arbeidsmiljø...øker salget i butikken....gir kundene god service så de vil komme tilbake. 

Om du lyver på deg ting i søknaden...er det stor sannsynlighet for at det blir avslørt i jobbintervjuet....eller etter at du ble ansatt.

Har selv tatt folk i å pynte på ting i søknaden som har blitt avdekket i jobbintervjuet. Eller at de også har prøvd i jobbintervjuet å fremstå på en bedre måte enn hvordan de virkelig er. De blir uansett avslørt når de begynner i jobben. Derfor er det veldig flott å ha prøvetid. Har selv sagt opp flere personer i prøvetiden. Ofte pga at de har fortalt at de kan både det ene og det andre og fått gode skussmål fra referanser....så viser det seg at de ikke kan så mye som de har skrytt på seg og kanskje i tillegg ikke klarer å komme på jobb til riktig tid. Så det lønner seg aldri å lyve for å få en jobb.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
On 1/17/2018 at 12:21 PM, AnonymBruker said:

Som...... er jeg forstått med at jeg vil ha ansvar både for salg, personale, varer, at butikken ser innbydende ut til enhver tid og er ikke redd for å ta i ett tak ved ytterligere arbeidsoppgaver. Jeg vil være en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer.

 

Anonymkode: 0e725...384

Jeg stusser litt på denne formuleringen. Kanskje:

Jeg er inneforstått med at stillingen medfører ansvar både for salg, personale, varer og at butikken ser innbydende ut til enhver tid. Jeg tar også på meg ytterligere arbeidsoppgaver og håper å vise meg som en ressurs i deres butikk på bakgrunn av mine personlige evner og arbeidserfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...