Gå til innhold

Trenger noen synspunkt ang en mann jeg dater.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eksen har nytt barn, med ny mann? Bor han der? Hvor lenge er det siden det ble slutt? Er økonomien hans så dårlig stilt at han må fortsette å bo med eksen og den nye familien hennes? Meget tafatt og spesielt.

Anonymkode: 731d8...4d8

1 år siden. Hun har ikke ny mann nei, men ble gravid med en annen og derfor ble det slutt! Jeg spurte han idag og han sier han vil prøve å selge huset når hun er ferdig i permisjonen, da han vil kjøpe nytt hus. Babyen er vel noen mnd gammel. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.1.2018 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Han er her mye på kveldstid. Eldste barna er tenåringer og to er yngre. Så de største passer de yngste. 

Problemet er jo at jeg synes det er merkelig at de praktisk talt lever som en familie i hver sin etasje. I mine øyne er det ikke normalt. Er begge 100% single går det sikkert an. 

Anonymkode: 36f44...c93

Det er ikke normalt nei, for de fleste foreldre tenker bare på seg selv og slåss om å es barna mest eller minst mulig, uten omtanke for hva som er best for dem. De BESTE foreldrene deler bolig og flytter selv inn og ut annenhver uke, og lar barna bli boende.

Du er i utgangspunktet veeeeldig heldig som har funnet en slik mann - han har virkelig satt barna først og sørget for å være tilgjengelig for de i en sånn periode.
Deretter er det opp til deg og han å finne ut av hvor veien skal gå videre.

At det er tøft å bo regelrett oppå eksen kan jeg forstå. Men at han ønsker å være i nærheten, og evnt. stiller seg på bakbena ang. å flytte av deres sentrale område er jo fullt forståelig (dersom det vil bli tema).
At han har tatt et slikt valg er hittil bare veldig bra og et godt tegn på en sunn og omsorgsfull mann.

Du må bare snakke med han, og si at du ser for deg at dere etterhvert kan bo litt lengre unna. Men slik det er per i dag kan jeg ikke se at det han gjør er galt, snarere tvert imot. Barna kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duplexx skrev:

Det er ikke normalt nei, for de fleste foreldre tenker bare på seg selv og slåss om å es barna mest eller minst mulig, uten omtanke for hva som er best for dem. De BESTE foreldrene deler bolig og flytter selv inn og ut annenhver uke, og lar barna bli boende.

Du er i utgangspunktet veeeeldig heldig som har funnet en slik mann - han har virkelig satt barna først og sørget for å være tilgjengelig for de i en sånn periode.
Deretter er det opp til deg og han å finne ut av hvor veien skal gå videre.

At det er tøft å bo regelrett oppå eksen kan jeg forstå. Men at han ønsker å være i nærheten, og evnt. stiller seg på bakbena ang. å flytte av deres sentrale område er jo fullt forståelig (dersom det vil bli tema).
At han har tatt et slikt valg er hittil bare veldig bra og et godt tegn på en sunn og omsorgsfull mann.

Du må bare snakke med han, og si at du ser for deg at dere etterhvert kan bo litt lengre unna. Men slik det er per i dag kan jeg ikke se at det han gjør er galt, snarere tvert imot. Barna kommer først.

Tusen takk for et konstruktivt svar. Han ønsker visstnok å kjøpe hus i nærheten innen et år da, slik jeg forstår det. Eksen nå har funnet ut av meg og de har hatt en diskusjon. Blir jo fort trøbbel i paradis da. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må være ekstremt snill (og litt tøflete ) som bor så tett på den utro eksen (!) og så naturlig tar papparollen for en annen manns barn.

Jeg ville dog holdt forventningene nede, og vært litt på avstand. Ett år er ingen tid når det er snakk om 3,5 barn og et liv sammen. Hadde jeg vært dødsforelska, så hadde jeg gitt han noe tid. Men da hadde jeg også forventet at planene om å flytte etc iverksettes innen få mnd.

Du får svar på mange tanker de nærmeste ukene, nå som eksen også vet at han har gått videre med deg.

Anonymkode: 731d8...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har funnet en mann som setter barna sine først, og det er bra. Når det er sagt så ville jeg nok holdt litt igjen fram til skilsmissen er gjennomført. Selvfølgelig skal det mye til at de finner tilbake til hverandre når hun har vært utro og fått barn med en annen, men det er utrolig hva man kan finne på å gjøre for familien. Men det er du som kjenner han og kan føle på hvordan det ligger an utfra det han sier og gjør.

Du må jo også vurdere om du er klar for et liv med en mann med 3 barn og alt det bærer med seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2018 at 10:09 PM, AnonymBruker said:

Har møtt han i 1.5 mnd, snart 2 og jeg liker han. Problemet er at jeg hele tiden har vært open minded. Og jeg håper folk som svarer er det samme? 

Han og eksen har flere barn sammen. Ved brudd flyttet han i underetasje av huset. Sånn at barna skulle slippe å flytte. Bil og barn deler de likt på. Altså egentlig er de nesten som et par bare at de bor i hver sin etasje? Jeg vet de var gift, men han har ikke engang sagt noe om at de er separert før jeg så d på fb. 

Han har ikke sagt noe om når de skal flytte helt fra hverandre helt... Når jeg besøker han er jeg redd eksen og barna skal se meg på vei ned. Det ble altså slutt i fjor. Redd jeg er en mellomstasjon og at han plutselig går tilbake til eksen. 

Han sier han liker meg og at han savner meg. Han sa han er heldig som har meg i livet sitt. Men pga eksen greier jeg ikke 100% å engasjere meg følelsesmessig. Hvordan skal jeg ta dette opp? Kan jeg si det ikke kan bli mer seriøst om han ikke flytter helt ut? De færreste skilte par har da dette som en permanent løsning? 

Jeg liker han på alle måter. Til og med tenårings døtrene har fått med seg at han treffer meg. Men akkurat dette.. Ja, jeg vet ikke? Hvordan legge det frem? Jeg har barn selv fra før men kunne aldri bodd så lenge med eksen min. Vi praktiserte en slik løsning 6 mnd etter brudd. 

Håper på saklige svar og at ingen kaller meg dum. Jeg er kjemperedd for å bli såret. 

Anonymkode: 36f44...c93

Har han gitt uttrykk for at dette skal være en permanent løsning? Hvis ikke, så skjønner han nok selv at han må finne seg noe eget etter hvert (i hvert fall om han skal få seg dame). Det er nok litt tidlig å stille så mye krav, men du kan jo i det minste høre litt med han om hva han tenker selv? Han har helt sikkert gjort seg noen tanker rundt dette. Og så er det jo ikke sikkert han vil flytte før han ser at det kan bli noe seriøst med en annen dame (kanskje deg?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for et konstruktivt svar. Han ønsker visstnok å kjøpe hus i nærheten innen et år da, slik jeg forstår det. Eksen nå har funnet ut av meg og de har hatt en diskusjon. Blir jo fort trøbbel i paradis da. 

Anonymkode: 36f44...c93

Det tidlig for dere, og ferskt for han. Jeg ville rett og slett hatt is i magen og gitt det en del mnd for å se. At dere utvikler noe og etter hvert da kanskje kan snakke om hvor DERE ønsker å bo vil gi en pekepinn på hvordan han kommer til å prioritere når den tid kommer.

At han velger å bo så tett på henne før han finner noe nytt kan jeg forstå. Og det er jo ikke henne han ønsker å være nær, men barna. Han blir bare ikke kvitt henne sånn med det første...

Tenker du bare må avvente. Tror du må stå ut situasjonen du/han/dere er i akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Engel skrev:

Jeg tror du har funnet en mann som setter barna sine først, og det er bra. Når det er sagt så ville jeg nok holdt litt igjen fram til skilsmissen er gjennomført. Selvfølgelig skal det mye til at de finner tilbake til hverandre når hun har vært utro og fått barn med en annen, men det er utrolig hva man kan finne på å gjøre for familien. Men det er du som kjenner han og kan føle på hvordan det ligger an utfra det han sier og gjør.

Du må jo også vurdere om du er klar for et liv med en mann med 3 barn og alt det bærer med seg.

Han har 4 barn og jeg er selv mamma. Er ganske klar på at jeg ikke vil ha flere, så det var vi åpen om ganske tidlig. Akkurat dette med å bli potensielt stemor på sikt skremmer meg ikke om kjemien mellom oss er der😊 Han sa på spøk (?) at jeg kunne stå som medlånetaker om han kjøper hus. 

Skal gi han en sjanse og bli bedre kjent så får vi se.. 

Anonymkode: 36f44...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Har ikke sterke følelser så tidlig. Men han er en kjempefin fyr jeg vil gi en sjanse. 

Jeg har datet i et år og han er første jeg faktisk kjenner kjemi med. Men klart. Vil han vente med å flytte fra eksen før han får ny samboer er det en dealbreaker. 

Anonymkode: 36f44...c93

gi det en sjangse ts . det er garantert ikke en permanent løsning. når forholdet mellom dere blir veldig seriøst så tenker jeg at han faktisk har lyst å flytte vekk fra moren, uansett om barna må pendle mellom de to. de er uansett tenåringer og de forstår

la det gå tid og la det bli seriøst. så kan du ta det opp det med å flytte om han ikke selv har tatt det opp innen den tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok rygget unna litt istedenfor å få masse følelser. Og tatt en prat om det, at jeg ikke vil innlede noe med noen som er så tett på exen og ikke engang har flyttet ut av huset. Men kan gjenoppta kontakt på et senere tidspunkt når han har flyttet og kommet seg videre og deretter se om det "er noe der" . 

Anonymkode: 80b21...88d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har 4 barn og jeg er selv mamma. Er ganske klar på at jeg ikke vil ha flere, så det var vi åpen om ganske tidlig. Akkurat dette med å bli potensielt stemor på sikt skremmer meg ikke om kjemien mellom oss er der😊 Han sa på spøk (?) at jeg kunne stå som medlånetaker om han kjøper hus. 

Skal gi han en sjanse og bli bedre kjent så får vi se.. 

Anonymkode: 36f44...c93

Er alle 4 barna hans med eksen, slik at hun faktisk har 5 barn? Eller har han barn med to damer? Hvis det siste er tilfelle så må jeg si at jeg hadde vært litt mer skeptisk.

Jeg ville nok også ventet med å gå inn i et forhold til han faktisk har etablert seg skikkelig alene, og ungene har vent seg til ny situasjon (så lenge foreldrene bor i samme hus så er det i praksis minimal endring for ungene foreløpig, så jeg tenker eventuelle reaksjoner kan komme når han flytter.)

PS: Det anbefales også at man er i et forhold i 2-3 år før man flytter sammen når man har barn. Bare som et tips.Ikke lurt å tenke at det er kjekt å flytte sammen når han skal kjøpe hus nå. At dere skal kjøpe sammen.

Anonymkode: c9bde...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...