Gå til innhold

Baby jogger city premier- noen erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kjøpe City premier, men tror vi misforstod litt da vi var i butikk for å se på den. Der fikk vi nemlig beskjed om at i denne kunne ikke barnet sitte begge veier i sportsdelen... Men på Internett ser det jo ut som det går fint å snu setet (eller er det teleskop-håndtak?)

Men kan man ha bag oppi, også? Hvilken må vi evt ha? 

Er dette utelukkende byvogn, eller funker den på grusvei og i snø, også?

 

Andre erfaringer/tips/ting vi bør tenke på før vi bestemmer oss for vogn?

Det vi er mest opptatt av, er

- vi kan bruke samme vogn fra nyfødt til 2-3 år

- lettkjørt, enkel å svinge, 

- tar liten plass i bilen/sammenslått 

- enkel å slå sammen, ikke for tung å løfte 

- barnet kan sitte både forovervendt og bakovervendt i sportsdel

- ikke for dyr

Anonymkode: 3f2e2...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har forgjengeren versa, og elsker den! Barnet kan sitte begge veier. Kalesjen er ikke den beste, men kan byttes ut med bugaboo sine. Bagen er dog litt liten, særlig om du får vinterbarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minlillelykke skrev:

Vi har forgjengeren versa, og elsker den! Barnet kan sitte begge veier. Kalesjen er ikke den beste, men kan byttes ut med bugaboo sine. Bagen er dog litt liten, særlig om du får vinterbarn. 

Tusen takk for svar.

Vi venter barn nå i januar, så du mener dypvogna kan bli for trang?

Anonymkode: 3f2e2...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar.

Vi venter barn nå i januar, så du mener dypvogna kan bli for trang?

Anonymkode: 3f2e2...e3e

Jeg synes den kan være trang med pose. Vi fikk nummer to i november, og da ho var ca 2 uker så det trangt ut. Skal du bruke skinn og dyne er det bedre plass. Evt bilstolpose. Mulig compact bagen er større enn deluxe som vi har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bag bruker man til city premiere? Vi har Babyjogger city elite med deluxe pram bag - selv om babyen ikke har kommet enda kan jeg allerede si at det blir ekstremt trangt i den bagen med vinterpose iallfall. 

Vi brukte vogna til førstemann også, men han kom på sommeren, og innen det var på tide med vinterpose hadde vi byttet til sportsdelen. Er fornøyd med vogna ellers, spesielt trilleegenskapene, solskjermingen, at den er lett og legge sammen, at ryggen i sportsdelen kan legges flatt osv (regner med at premiere har mange av de samme egenskapene), men vurderer likevel å kjøpe en brukt Emmaljunga for å bruke i starten ettersom den har romslig bag. 

Ut i fra kravene på lista di ser det jo ut som Babyjogger premiere er perfekt, men dere må vurdere dette med plassen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har premier, men har ikke bagdelen. Vi kjøpte den nettopp fordi den tar så liten plass i bilen. Du kan f. eks slå den sammen med sportsdelen på( men da uten vinterpose/ vårpose). Jeg ville også ha mini mot meg og fire hjul på vognen.

Den er lett å trille, også i snø. Samboeren liker den mye bedre enn Emmaljunga som vi hadde før. Du får også mye plass under vognen. Vi får plass til ikeabarnestol under hvis vi skal på middagsbesøk til naboen. Jeg liker også godt at bremsen er på håndtaket. Mini har funnet ut at kalesjen er lett å dytte opp, så det trekker litt ned. Jeg liker ikke så godt regntrekket som følger med heller. Rykter sier at man kan bruke bugabookalesjer på, men jeg har ikke prøvd selv.

Anonymkode: 3c780...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...