Gå til innhold

Syntes du det er plagsomt og klamt med bladselgere og tiggere som står rett uten for døra til matbutikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smiler du ikke og ignorerer vedkommende, er det uhøflig og kaldt. Ser du på person og smiler tror vedkommende du vil kjøpe/gi. Blir til at en går til en annen butikk.

Anonymkode: 41ecf...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The ceiling lamp

Jeg synes ikke det er plagsomt. Om det faller seg naturlig ser jeg på de og smiler, ellers går jeg bare rett forbi. En sjelden gang kjøper jeg et blad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler eller går forbi. Hender jeg gir litt penger på vei ut.

Anonymkode: 5c62d...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler hvis jeg får øyekontakt ellers går jeg rett forbi.

Anonymkode: 35a66...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på min lokale Rema sitter det en tigger og roper etter alle som går forbi, så jeg har sluttt å handle der. Er ikke den eneste. 

Anonymkode: 0d806...354

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er en uting, fordi det i likhet med telefonselgere straffer høflighet. Er du hyggelig og imøtekommende vil mange prøve å prakke på det noe rask og kaster bort tiden din. Det gjør oss nok også til et kjipere og mer uhøflig samfunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig det er mer irriterende med at noen butikker lar noen selgere med sleik stå i lokalene sine og mase på folk som er ferdige med å handle.

Anonymkode: 4b365...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kan være litt klamt, men det er mest pga den dårlige samvittigheten for at jeg ignorer dem og ikke gir. Synes det er tragisk for det mennesket som sitter der og har havnet i en sånn posisjon i livet, men skulle man gitt til alle som stod utenfor butikker eller spør på gata hadde man blitt blakk.

Anonymkode: 6077c...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer plagsomt når slike kredittkort selgere står der. Tar ikke et nei for et nei. De har vel ingenting med at jeg ikke vil ha kredittkort, og jeg trenger heller ikke måtte forsvare meg for at jeg ikke vil ha det. 

Mannen har et gjennom jobben og det er ikke ofte i bruk :)

Skal jeg ha noe sparer jeg til det. 

Tiggere og bladselgere går jeg bare rett forbi, eller ut/inn en annen inngang. 

Anonymkode: df313...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mange butikker her i byen har ikke tiggere lov til å sitte rett ved inngangen eller inne i butikken å tigge (heldigvis) så de sitter på utsiden ved parkingen og roper.  Overser de og gir aldri noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig ikke de er plagsomme i seg selv, men jeg syns summen av folk som verver, selger strøm/krill/whatever, tiggere, bladselgere, misjonærer ++ er slitsom. Det blir for mye når det er så mange som maser over alt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det som en mulighet til å smile til noen jeg uten at det blir «En ukjent smiler til meg! Hva er galt med han»

Anonymkode: 708a6...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir klein av tiggere ja, går bare rett forbi for syns det er ubehagelig, og smiler jeg føler jeg at jeg forplikter meg til noe videre. Verste er når jeg har med tomflasker (jeg er fattig student som trenger pengene sårt), og den rumenske tiggeren utenfor butikken roper og trygler om at jeg skal gi de.

De som selger =Oslo gir jeg et stort smil, og kjenner samvittigheten river når jeg ikke har penger. Generelt selgere som selger abonnenter og slikt bare durer jeg forbi før de rekker å si noe, for da er jeg stuck :P 

Opplevde at en søt jente som var kledd i helt normale klær tok kontakt med meg på gata for å spør om hun kunne få tomflaskene mine. Hun var ikke norsk, men hadde lett trodd hun studerte i byen eller noe. For å si det sånn: jeg går aldri ut med tomflasker uten å bli mast på, og det er slitsomt siden typen kjøper mye brus. Hater å pante pga det. 

Anonymkode: 1e20d...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...