Gå til innhold

Babydrømmen - vi venter på nr to!


Kaiaermeg

Anbefalte innlegg

5+1

Kunne ikke se at der var noe farget utflod i dag tidlig 🎉🎉 skal ta blodprøve nr to i morgentidlig, håper så inderlig at dette bare var "naturlig"... Er vell i overkant paranoid 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5+2

Var nok litt lysebrunt i går også. Er på plass for å ta blodprøve nr to nå :)

Ellers har kvalmen virkelig meldt sin ankomst. Måtte dra hjem fra jobben i går, jeg hadde ikke sjans til å dømme om jeg kom til å kaste opp eller om det "bare" var ekstrem kvalme. Egentlig samme greia i dag, men har pakket med meg mariekjeks, salte kjekt, valnøtter, tabletter mot halsbrann... Så håper jeg at det går greit i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lene25 skrev:

Lykke til 🤞🏼❤️

 

33 minutter siden, Tyah skrev:

Lykke til, håper blodprøvene er fine :hjerte:

Takk, dere! Håper på svar ila dagen, kanskje i kveld.

Ellers er jeg vanvittig kvalm. Når jeg kjørte ut fra sykehuset og kom frem til krysset var jeg klar til å ta til venstre mot jobben... men så begynte jeg å brekke med noe så intenst at jeg var sikker på jeg skulle spy i bilen. Så jeg snudde og tok til høyre og kjørte hjem istedet. Herlighet, det var sykt ekkelt. Hele veien hjem klarte ikke jeg å bestemme meg for om jeg skulle stoppe i en lomme for å spy eller holde ut til jeg kom hjem. Kom meg hjem uten å spy, men det er fremdeles helt jævlig. Beklager detaljer, men huff. 😂skulle være forsiktig med hva man ba om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit at du har brun utflod. Jeg vet veldig godt hvordan det føles,  det er jo det siste man ønsker å se, men flott at du får god oppfølging.

Det å være kvalm er helt forferdelig. Jeg hater å kaste opp, og vil heller pine meg igjennom, men enkelte ganger er det bedre å bare la det gå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Gakkepus skrev:

Leit at du har brun utflod. Jeg vet veldig godt hvordan det føles,  det er jo det siste man ønsker å se, men flott at du får god oppfølging.

Det å være kvalm er helt forferdelig. Jeg hater å kaste opp, og vil heller pine meg igjennom, men enkelte ganger er det bedre å bare la det gå 😂

Ja, det fører virkelig til en del bekymring... Håper blodprøvene er positive, da skal jeg senke skuldrene og ta det helt med ro ang utfloden :) har lest at noen har det mange måneder, til og med hele svangerskapet.

Enig! Hater begge deler, både å være kvalm og å spy 😂 håper det går over. Det kom nok bare litt brått på, så jeg må prøve meg på jobb i morgen. Jeg vet ikke om det er vanlig med fri/sykemld pga kvalme? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kaiaermeg said:

Ja, det fører virkelig til en del bekymring... Håper blodprøvene er positive, da skal jeg senke skuldrene og ta det helt med ro ang utfloden :) har lest at noen har det mange måneder, til og med hele svangerskapet.

Enig! Hater begge deler, både å være kvalm og å spy 😂 håper det går over. Det kom nok bare litt brått på, så jeg må prøve meg på jobb i morgen. Jeg vet ikke om det er vanlig med fri/sykemld pga kvalme? 😮

Stemmer. Jeg hadde store blødninger fra uke 7 til uke 20. Det betyr ikke nødvendig game over, men leit er det. 

Hvorvidt det er vanlig eller ei vet jeg ikke,  men det kommer mer Ann på hva du orker. Orker du å føle deg uggen hele tiden? Da jeg var så mye kvalm prøvde jeg å finne mat som faktisk hjalp, det var gjerne Ritz og te. 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gakkepus skrev:

Stemmer. Jeg hadde store blødninger fra uke 7 til uke 20. Det betyr ikke nødvendig game over, men leit er det. 

Hvorvidt det er vanlig eller ei vet jeg ikke,  men det kommer mer Ann på hva du orker. Orker du å føle deg uggen hele tiden? Da jeg var så mye kvalm prøvde jeg å finne mat som faktisk hjalp, det var gjerne Ritz og te. 😏

Huff, det må ha vært helt grusomt 😔

Det var det, da... Jeg hadde pakket med meg både mariekjeks, salte kjeks og valnøtter til jobb i dag, men når jeg satt å brakk meg i bilen etter blodprøven orket ikke jeg tanken på å komme meg gjennom arbeidsdagen. Det er først nå jeg har klart å fått i meg noe mat 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fine blodprøver!!!! 😁😁

Fikk nettopp tlf fra gynekologen. Hun sa at etter et hcg-nivå på rundt 6000 skal det doble seg hver 4. dag.

Mandag kl. 14-15: 11 645
Onsdag kl. 7.30: 18 437

Lykke! Hun kunne ikke love at dette betydde at alt ville gå fint, men hun var positiv. Prøvde å få flyttet UL'en til seint i neste uke, men da var det fullt - så vi får bare håpe at vi klarer å se noe på tirsdag 😁

Hun sa også at nivået mitt på tirsdag tilsvarte uke 5-6, og det stemmer jo bra!

Endret av Kaiaermeg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kaiaermeg said:

Hurra for fine blodprøver!!!! 😁😁

Fikk nettopp tlf fra gynekologen. Hun sa at etter et hcg-nivå på rundt 6000 skal det doble seg hver 4. dag.

Tirsdag kl. 14-15: 11 645
Torsdag kl. 7.30: 18 437

Lykke! Hun kunne i love at dette betydde at alt ville gå fint, men hun var positiv. Prøvde å få flyttet UL'en til seint i neste uke, men da var det fullt - så vi får bare håpe at vi klarer å se noe på tirsdag 😁

Hun sa også at nivået mitt på tirsdag tilsvarte uke 5-6, og det stemmer jo bra!

Fantastisk! Håper du klarer å senke skuldrene litt. Dette lover jo bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Fantastisk! Håper du klarer å senke skuldrene litt. Dette lover jo bra 😊

Skal i hvert fall prøve veldig! Nå er jeg gravid med en frisk spire frem til det motsatte er bevist 🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så deilig med fine blodprøver!!! Nå må det gå veien!

Angående kvalme. Jeg kastet ikke opp men var plutselig ekstrem kvalm fra uke 6. Fikk postafen fra legen og da klarte jeg å gå på jobb! Vet ikke hva du jobber med,jeg jobber i hjemmesykepleien og fikk litt tilrettelgge ifm lukter. Haha,detvar drepen for meg. 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, blomst12 skrev:

Åh så deilig med fine blodprøver!!! Nå må det gå veien!

Angående kvalme. Jeg kastet ikke opp men var plutselig ekstrem kvalm fra uke 6. Fikk postafen fra legen og da klarte jeg å gå på jobb! Vet ikke hva du jobber med,jeg jobber i hjemmesykepleien og fikk litt tilrettelgge ifm lukter. Haha,detvar drepen for meg. 🙊

Ja, det var fantastisk 😍

Oi, så bra! Er postafen reseptbelagt? Jeg får se om jeg tar meg en tur til lege i slutten av uka om det ikke går i morgen heller, det virker som det er værst fra jeg står opp til ca 12 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Ja, det var fantastisk 😍

Oi, så bra! Er postafen reseptbelagt? Jeg får se om jeg tar meg en tur til lege i slutten av uka om det ikke går i morgen heller, det virker som det er værst fra jeg står opp til ca 12 😮 

Nei du kan kjøpe det reseptfritt.  Jeg gikk via lege for å være sikker bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, blomst12 skrev:

Nei du kan kjøpe det reseptfritt.  Jeg gikk via lege for å være sikker bare :)

Skjønner! Takk for tips 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Skjønner! Takk for tips 😁

Noen få utvikler hyperemesis tidlig i svangerskapet. De blir naturligvis sykemeldte store deler av svangerskapet, men også de som bare lider av kvalme kan få sykemelding for dette. Kvalme opptrer gjerne rundt uke 6 og har en «topp» rundt uke 9. Hvis du føler deg svært plaget, så kan du be om sykemelding. Det er svært krevende å leve på kjeks, bare 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Milio skrev:

Noen få utvikler hyperemesis tidlig i svangerskapet. De blir naturligvis sykemeldte store deler av svangerskapet, men også de som bare lider av kvalme kan få sykemelding for dette. Kvalme opptrer gjerne rundt uke 6 og har en «topp» rundt uke 9. Hvis du føler deg svært plaget, så kan du be om sykemelding. Det er svært krevende å leve på kjeks, bare 😂

Har heldigvis ikke spydd ennå, så krysser fingrene for at det kun er kvalme 😮 men det kan være veldig plagsomt med "bare" kvalme, herlighet... Skal prøve meg på nytt på jobb i morgen, om det ikke går da tror jeg at jeg prøver postafen 😊 tidligere i dag ble det mariekjeks og iskald melk, det var så vanvittig digg! 

Har tre ukers ferie fra og med neste fredag, så det blir evt ikke en lang sykemelding. Men kjedelig å gå hele sommerferien kvalm 😂 er bare redd for at noen på jobb skal spørre hva jeg var syk med eller hva det måtte være... Vil ikke fortelle noen noe ennå 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Har heldigvis ikke spydd ennå, så krysser fingrene for at det kun er kvalme 😮 men det kan være veldig plagsomt med "bare" kvalme, herlighet... Skal prøve meg på nytt på jobb i morgen, om det ikke går da tror jeg at jeg prøver postafen 😊 tidligere i dag ble det mariekjeks og iskald melk, det var så vanvittig digg! 

Har tre ukers ferie fra og med neste fredag, så det blir evt ikke en lang sykemelding. Men kjedelig å gå hele sommerferien kvalm 😂 er bare redd for at noen på jobb skal spørre hva jeg var syk med eller hva det måtte være... Vil ikke fortelle noen noe ennå 😣

Det trenger du ikke si. Hvis du må si noe, så sier du omgangssyke. 

Jeg anbefaler sitronvann og litt salt lakris. Feks IFA. Det hjalp meg. Bare ikke fråts kjempemye i lakris! 😂 Ellers: aldri bli sulten!

Hvis du blir ordentlig dårlig, så anbefaler jeg sykemelding, slik at ikke ferien går tapt i å være syk. Da kan du heller spare ferien til senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Milio skrev:

Det trenger du ikke si. Hvis du må si noe, så sier du omgangssyke. 

Jeg anbefaler sitronvann og litt salt lakris. Feks IFA. Det hjalp meg. Bare ikke fråts kjempemye i lakris! 😂 Ellers: aldri bli sulten!

Hvis du blir ordentlig dårlig, så anbefaler jeg sykemelding, slik at ikke ferien går tapt i å være syk. Da kan du heller spare ferien til senere!

Nei, jeg tenker også for de to siste dagene når jeg ikke har komt meg på jobb. Får garantert spm i morgen om hvordan formen er, og hva jeg var syk med. Er bare 12 ansatte, så det er et ganske tett miljø... Tenkte å si at jeg hadde feber og tung i hodet, litt slik, for sier jeg omgangssyke kommer alle til å tenke preggo 😛 og jeg tror ikke det går omgangssyke nå heller? Haha, jeg overtenker nok... 

Takk for tips! 😁

Det var lurt at du sa, takk! Skal virkelig se an, kjedelig å bruke feriedager på å være kvalm og jævlig 😣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...