Gå til innhold

finne min "kirke"?


Anbefalte innlegg

I dag finnes det utallige menigheter og kirker i Norge, ulike organisasjoner og ymse. Jeg flytta hjemmefra og har ikke slått meg helt til ro i hvilken menighet som passer for meg å gå i.

Da jeg var liten gikk familien min i bedehuset og i kirken hjemme. Men når ledelsen ble skiftet i bedehuset, ble det bare snakk om synd og skam, noe som gjorde at det ble lagt vekt på negativitet og vi gikk kun i kirken. Når jeg kom opp i ungdomsperioden startet jeg i en menighet i indremisjonsforbundet.Trivdes supergodt og var der helt til jeg flyttet.

I dag har jeg vert innom blant annet en pinsekirke, men føler det blir litt feil, selv om talene er gode og de følger bibelen og alt slik. Men det at jeg ikke føler meg som en pinsevenn, i og med at jeg føler jeg hører hjemme i evangelisk-luthersk kristendom, blir det litt merkelig å gå der. Selv om jeg har fått mange gode venner. 

Jeg lurer på om dere har tips til ulike menigheter eller kirker i Bergensområdet eller om det er noen kirker/menigheter dere har hørt om som kan være interessante å sjekke ut. Ønsker helst å få tilbakemeldinger på spørsmålet, og ikke noen særlig "tro vs vitenskap" prat.

Håper jeg får svar :)

Mvh Jente 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Smilii skrev:

I dag finnes det utallige menigheter og kirker i Norge, ulike organisasjoner og ymse. Jeg flytta hjemmefra og har ikke slått meg helt til ro i hvilken menighet som passer for meg å gå i.

Da jeg var liten gikk familien min i bedehuset og i kirken hjemme. Men når ledelsen ble skiftet i bedehuset, ble det bare snakk om synd og skam, noe som gjorde at det ble lagt vekt på negativitet og vi gikk kun i kirken. Når jeg kom opp i ungdomsperioden startet jeg i en menighet i indremisjonsforbundet.Trivdes supergodt og var der helt til jeg flyttet.

I dag har jeg vert innom blant annet en pinsekirke, men føler det blir litt feil, selv om talene er gode og de følger bibelen og alt slik. Men det at jeg ikke føler meg som en pinsevenn, i og med at jeg føler jeg hører hjemme i evangelisk-luthersk kristendom, blir det litt merkelig å gå der. Selv om jeg har fått mange gode venner. 

Jeg lurer på om dere har tips til ulike menigheter eller kirker i Bergensområdet eller om det er noen kirker/menigheter dere har hørt om som kan være interessante å sjekke ut. Ønsker helst å få tilbakemeldinger på spørsmålet, og ikke noen særlig "tro vs vitenskap" prat.

Håper jeg får svar :)

Mvh Jente 22

Gå til en moske fri fra fra pynt og pryd og,æ fall mot gulvet og ær din Herre Han skal tilbes og æres!

Anonymkode: 635c9...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Smilii skrev:

I dag finnes det utallige menigheter og kirker i Norge, ulike organisasjoner og ymse. Jeg flytta hjemmefra og har ikke slått meg helt til ro i hvilken menighet som passer for meg å gå i.

Da jeg var liten gikk familien min i bedehuset og i kirken hjemme. Men når ledelsen ble skiftet i bedehuset, ble det bare snakk om synd og skam, noe som gjorde at det ble lagt vekt på negativitet og vi gikk kun i kirken. Når jeg kom opp i ungdomsperioden startet jeg i en menighet i indremisjonsforbundet.Trivdes supergodt og var der helt til jeg flyttet.

I dag har jeg vert innom blant annet en pinsekirke, men føler det blir litt feil, selv om talene er gode og de følger bibelen og alt slik. Men det at jeg ikke føler meg som en pinsevenn, i og med at jeg føler jeg hører hjemme i evangelisk-luthersk kristendom, blir det litt merkelig å gå der. Selv om jeg har fått mange gode venner. 

Jeg lurer på om dere har tips til ulike menigheter eller kirker i Bergensområdet eller om det er noen kirker/menigheter dere har hørt om som kan være interessante å sjekke ut. Ønsker helst å få tilbakemeldinger på spørsmålet, og ikke noen særlig "tro vs vitenskap" prat.

Håper jeg får svar :)

Mvh Jente 22

Kanskje DELK Bergen kan være noe for deg, en mer tradisjonell luthersk menighet? Ellers er det mange ulike menigheter rundtomkring i byen. Om du ønsker en litt annen profil kan jo også Salem være en mulighet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan sjekke ut om det er noen arrangementer på Betlehem-bygget? Eller på Salem? Kristelig fellesskap er jo også en ting i Bergen. 

 

Anonymkode: 6c455...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, skal skjekke noen av disse! Søkte rundt og fant litt forskjellig. Tenkte å se nærmere på frikirken, salem, betlehem og DELK bergen! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...