Gå til innhold

Hva får voksne egentlig ut av å lese barnebøker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bøker som Harry Potter, Narnia og Miss Peregrine og øyas hemmelighet. Hva får voksne ut av disse ?

Hva er egentlig underholdene i barnebøker for voksne ?

Anonymkode: cd787...105

Fordi hvis man er opptatt av god litteratur, og litteraturkunst så spiller det liten rolle hva slags bøker det er. De du nevner er mye bedre på engelsk 👍🏻😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan vel de færreste 5 åringer lese. Uansett Hobbiten er barnelitteratur og Tolkien skrev det som en historie for barn. 

Og jeg tror nok at Tolkien vet hvem han skrev historien for det var tross alt han som skrev historien.

Anonymkode: cd787...105

Nettopp, barn flest liker å bli lest til, elsker eventyr og har en fantasiverden uten like. Mange som beholder den fine innlevelsen som barn har selv som voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anoia skrev:

Som den språknerden jeg er synes jeg at det er fryktelig nøye, og det ville nok Tolkien synes også, i alle fall utifra alskens fotnoter og appendikser han har skrevet å dømme.

Men for all del, hver og en setter pris på verkene på sin måte :)

Språknerd, med så dårlig språk? 😂

Anonymkode: 3e561...2c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, palamina skrev:

Så kan man jo spørre seg hva slags sort voksne som er voksne nok til å holde ut hele Ringenes herre fra første til siste side, den er passe sær altså og jeg kjenner ingen som har lest hele. Hobbiten derimot når jo et veldig bredt publikum, ikke bare barn.

Jeg sliter litt med liten tålmodighet og blir ikke så lett fenget av bøker. Hvis jeg blir hekta på noe er det gjerne biografier, historier jeg vet er sanne er mest engasjerende, eller så er det noen få utvalgte fantasysjangeren, som Harry Potter og Twilight. Kanskje fordi de er mest feelgood-fremkallende og ikke krever så mye, bare god stemning. Jeg har veldig god kontakt med barnet i meg da, kanskje derfor. 😎

Både jeg og barna har lest ringenes herre i sin helhet, til og med den på gammel engelsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Språknerd, med så dårlig språk? 😂

Anonymkode: 3e561...2c3

Du må gjerne rette på innleggene mine hvis du mener at de kunne vært skrevet bedre. Er alltid interessert i å forbedre språket mitt og skrivemåten min, men om du mener at språket mitt er dårlig får du komme med konkrete eksempler på hva som er feil og hvordan det skrives korrekt ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...