AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #41 Skrevet 8. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og som det også påpekes - slett ikke alle døde i gasskamrene. Selv i såkalte vernichtungslager døde folk i hopetall av sult, mishandling, infeksjonssykdommer og ulykker - eller de ble rett og slett skutt. Hvordan de døde har da ingen innvirkning på at de likevel må begraves eller kremeres på en eller annen måte. Anonymkode: 2bc08...5c5
Gjøksuppe Skrevet 8. januar 2018 #42 Skrevet 8. januar 2018 Om en gjør det ulovlig å «fornekte», mye ser ut til å falle innenfor denne kategorien, en hendelse kan det jo tenkes det er noe å skjule. Dette setter i praksis en stopper for all kritisk historieforskning om hendelsene knyttet til begrepet «holocaust». Om ens funn fraviker den fortelling godkjent av staten kan en ende i fengsel, noe som bør være skremmende for hver et kritisk sinn. Det samme gjelder for det armenske folkemord og situasjonen rundt dette i Tyrkia.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #43 Skrevet 8. januar 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Hei, jeg så for en liten stund en brennpunktdokumentar som het «rasekrigerne.» Der nekter de fleste for at holocaust skjedde. Jeg har virkelig ikke sånne meninger selv, men jeg lurer på hvordan folk klarer å fornekte sånt? Det er jo masse bevis for at det skjedde. Hvordan går det an liksom? Anonymkode: 7d39f...714 Bare google konspirasjonsteori. Anonymkode: 6f34a...60f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #44 Skrevet 8. januar 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes at ting blandes litt her. Det er en ting å tro at noe ikke har funnet sted i det hele tatt og en annen ting å tro at noe har ikke funnet sted i like stor omfang som hevdet. Det har kommet mange interessante dokumenter og vitneuttalelser de siste årene som beskriver en litt annerledes virkelighet enn den som er offisielt vedtatt når det gjelder omfang og tall. Det betyr ikke at folk ikke døde og at ingen ble gasset, men disse nye bevisene peker mot en vesentlig lavere tall avdøde enn opprinnelig vedtatt. Det er lov å bruke huet før man uttaler seg og å ikke automatisk tro på alt man hører i første omgang. Det samme gjelder andre ting som ikke er offisielt vedtatt, men folk opplever selv på kroppen at de ikke stemmer helt med den offisielle versjonen. Som for eksempel at autisme ikke kan kureres. Jo, det kan det og det er mange i verden, i Norge inkludert, som har blitt funksjonsfriske med bl.a. riktig diet. Foreldrene til disse barna er åpne og står frem med navn og historie. Hva gjør Norge AS - forbyr legen som behandlet dem å praktisere. Norge AS vil ikke at folk blir friske kanskje? Anonymkode: da072...11c Men med litt kildekritikk, så er disse "nye" opplysningene som oftest bygget på gale premisser, og dermed ikke noe å legge vekt på. Dette har foregått i flere tiår, og det er ikke fremkommet noe som endrer tallene i vesentlig grad. Derimot er det kommet en mengde påstander som ikke har opphav i faktisk forhold. 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvordan de døde har da ingen innvirkning på at de likevel må begraves eller kremeres på en eller annen måte. Anonymkode: 2bc08...5c5 Men det har en betydning for påstanden om at antall døde ikke kan stemme med kapasiteten til å gasse folk i hjel. Kremasjonsraten er en annen sak, men man må huske på at forbrenning i stor stil uten oppsamling eller sortering av aske tar mye kortere tid enn den prosessen moderne kremering med hensyn til pårørendes behov for pen, intakt aske uten tilblanding gjør. Likene i KZ hadde nok dessuten også gjennomsnottlig svært mye lavere masse enn moderne lik i fredstid. Anonymkode: ad78a...ca3 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 8. januar 2018 #45 Skrevet 8. januar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel bare antakelig den verste siden man kan bruke som kilde på hele internet... Og temmelig ironisk med tanke på din kommentar om kildekritikk... Anonymkode: 2bc08...5c5 Igjen, jeg har ikke skrevet at den skal brukes som kilde, men for at TS skal kunne surfe seg inn og se hvor ufattelig mange konspirasjonsteorier som finnes. Jeg har ingen grunn til å mene at Rationalwiki ikke er rasjonelle, men jeg ville fortsatt ikke brukt dem som kilde. Til den lange diskusjonen Pentagram startet, så er det nettopp slikt som gjør at konspirasjonselskere får vann på mølla. Det finnes ganske massivt materiale fra 2.verdenskrig, og det er lite usikkerhet rundt antall mennesker. I tillegg til kremering, døde det også enormt mange mennesker av sult og sykdom. Jeg så en dokumentar med masse filmklipp fra krigen, og det var så hinsides groteskt at jeg holdt på å kaste opp. Jeg skulle ønske den ble pensum. Jeg har sett mye sykt av film opp gjennom, men den gjorde et uutslettelig inntrykk. Noen ganger er hendelser så ufattelige at det er lettere å tro at det ikke har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #46 Skrevet 8. januar 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det har en betydning for påstanden om at antall døde ikke kan stemme med kapasiteten til å gasse folk i hjel. Jeg fikk inntrykk av at det først og fremst kremasjons kapasiteten som var flaskehalsen brukeren snakket om, ikke gassingen. Anonymkode: 2bc08...5c5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #47 Skrevet 8. januar 2018 11 hours ago, Pentagram said: Folk lurer også på hvor all asken skal ha blitt av. Hvem er "folk"? Er ikke verre enn at man sjekker wikipedia om man lurer på hvor asken ble av. Det ligger to elver like ved Auschwitz og der ble mye av asken dumpet. Anonymkode: 6f34a...60f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2018 #48 Skrevet 8. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk inntrykk av at det først og fremst kremasjons kapasiteten som var flaskehalsen brukeren snakket om, ikke gassingen. Anonymkode: 2bc08...5c5 Begge deler ble problematisert. Dessuten var det ikke alle som ble drept i leirene. Det fant sted en hel del store regelrette nedslaktinger der ofrene først måtte grave en stor grøft, før de ble plaffet ned og begravet i slike massegraver. Dette skjedde også i enkelte leire før man effektiviserte likvideringene med gass. Tyskerne eksperimenterte med en rekke henrettelsesmetoder før de begynte å bruke zyklon-B. Det var hovedskalig i de store tilintetgjørelsesleirene folk ble kremert. Andre steder brukte man gjerne massegraver. 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvem er "folk"? Er ikke verre enn at man sjekker wikipedia om man lurer på hvor asken ble av. Det ligger to elver like ved Auschwitz og der ble mye av asken dumpet. Anonymkode: 6f34a...60f Det ligger en kunstig innsjø bak krematorieanlegget i Auschwitz-Birkenau. Der ble lik brent i hopetall, og der er det også funnet store mengder aske. "Folk" kan ikke ha vært særlig gode til å søke informasjon. Det er ikke vanskelig å brenne hundrevis av lik i døgnet nå r man lager slike store bål. Selv om fangene i hovedsak var avmagret, inneholdt kroppene nok fett til at slike bål fikk enorm varmeutvikling, der kroppene katalyserte forbrenningen når temperaturen var kommet høyt nok. De fange som ble utslrevet til Sonderkommando beskriver at det var et problem med at brennende menneskefett rant ut av bålene, og at det derfor måtte graves grøfter rundt forbrenningssonen. Det er ikke vanskelig å se for seg at man kunne forbrenne flere tusen kropper i døgnet på denne måten. Man skal heler ikke glemme at kremasjonsovnene ikke trengte å kjøles ned mellom hver forbrenning, da det ikke var nødvendig å ta vare på asken, og at det heller ikke bruktes tid på å knuse eventuelle benrester. De eneste reelle avbruddene i forbrenningsprosessen var for å få tømt aske og benrester ut av ovnene når de ble fulle. Dersom man brukte én time på å forbrenne ett lik i disse ovnene (hvilket nok egentlig er et alt for langt estimat), er det ikke vanskelig å se for seg at de store likbålene kunne forbrenne 50-100 lik i samme tidsrom, da de akkumulerte varme og samlet opp brennende kroppsfett, noe som bidro til høyere totalvarme, og dermed en mer effektiv forbrenningsprosess. Anonymkode: ad78a...ca3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå