Gå til innhold

Holocaust benektelse

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg så for en liten stund en brennpunktdokumentar som het «rasekrigerne.» Der nekter de fleste for at holocaust skjedde. Jeg har virkelig ikke sånne meninger selv, men jeg lurer på hvordan folk klarer å fornekte sånt? Det er jo masse bevis for at det skjedde. Hvordan går det an liksom?

Anonymkode: 7d39f...714

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De lukker øyne og øre for informasjon som ikke passer inn i deres verdensbilde, eller fornekter den. Nazisme er en (særdeles ondsinnet) konspirasjonsteori.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fornekter ikke Holocaust, men jeg mener det er en uting å utelate å fortelle forhistorien. Den unnskylder INGENTING men forklarer en hel del.

Får håpe historien aldri gjentar seg.

Anonymkode: 16b08...99a

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Det går ofte på mangel på kildekritikk og i tillegg noe som heter confirmation bias. Man tror på alt man leser på Internett, og hvis man leser fake saker eller videoer som stemmer med ens egen oppfatning, så tror man gjerne på dem. Mange bruker også mye tid på å lage videoer eller artikler som går imot det som faktisk er historien eller vitenskapen. 

Sjekk ut rationalwiki for å få et inntrykk. :) De går gjennom enorme mengder med myter og fake news. Du finner mange mennesker som ikke tror på at vaksiner funker, klimaendringer og at jorden er rund. Mens mange andre tror du kan kurere kreft med sitron, ingefær, cannabis og whatnot, at contrails etter fly egentlig er chemtrails som regjeringene våre bruker til å gasse oss og kontrollere oss, at 9/11 var iscenesatt, at Berlin-terroren og all annen terror var iscenesatt osv. Noen vil bare tro på det som stemmer med deres egen virkelighet.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fornekter ikke Holocaust, men jeg mener det er en uting å utelate å fortelle forhistorien. Den unnskylder INGENTING men forklarer en hel del.

Hva mener du er den ofte ufortalte forhistorien?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle den?

Anonymkode: a9189...fc6

Skrevet

Med internet har det blitt enklere å finne meningsfeller. Algoritmene til Google, Facebook og andre bidrar også til det. 

Det tror jeg er noe av grunnen til at vi ser en oppblomstring av fakta fornektelse. Det være seg holocaust, månelandingen eller at jorden er rund. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke bryr seg om bevis. 

Anonymkode: 2e314...33c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle den?

5 minutter siden, Nicathv skrev:

Hva mener du er den ofte ufortalte forhistorien?

Finnes mange gode og lettleste bøker om man vil lese seg opp. Kort fortalt ble mange ariske/kriste sjikanert, fikk rasert hus og butikker, barn fikk juling av jødiske barn osv. Rollene var kort fortalt byttet om. Riktignok var ikke dette trakkaseringen satt i system og med mål om utryddelese. De var "dårligere" enn jødene.

Som sagt: Mange gode bøker. Har funnet mine på biblioteket her i byn og kjøpt noe på Norli.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Det går ofte på mangel på kildekritikk og i tillegg noe som heter confirmation bias.

Sjekk ut rationalwiki for å få et inntrykk.

Snakker om å tråkke i egen salat...

Anonymkode: 2bc08...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange gode og lettleste bøker om man vil lese seg opp. Kort fortalt ble mange ariske/kriste sjikanert, fikk rasert hus og butikker, barn fikk juling av jødiske barn osv. Rollene var kort fortalt byttet om. Riktignok var ikke dette trakkaseringen satt i system og med mål om utryddelese. De var "dårligere" enn jødene.

Som sagt: Mange gode bøker. Har funnet mine på biblioteket her i byn og kjøpt noe på Norli.

I Tyskland eller generelt i hele verden? 

Hvilke bøker har du lest?

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Snakker om å tråkke i egen salat...

Jeg skrev ikke at siden skal brukes som grunnlag for forskning, men at den kan gi et visst inntrykk av hva slags rare ting folk har for seg. Er du uenig i det, når du ser bildet?

5F9935BA-B831-4B8E-80DE-1E17052EF376.png

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Jeg skrev ikke at siden skal brukes som grunnlag for forskning, men at den kan gi et visst inntrykk av hva slags rare ting folk har for seg. Er du uenig i det, når du ser bildet?

Det er vel bare antakelig den verste siden man kan bruke som kilde på hele internet... Og temmelig ironisk med tanke på din kommentar om kildekritikk...

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare antakelig den verste siden man kan bruke som kilde på hele internet... Og temmelig ironisk med tanke på din kommentar om kildekritikk...

Jeg trodde at rationalwiki var ganske..rasjonell. Har ikke vært der på mange år da. Kan du gi et eksempel på hvorfor de er den verste kilden på internett?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nicathv skrev:

Jeg trodde at rationalwiki var ganske..rasjonell. Har ikke vært der på mange år da. Kan du gi et eksempel på hvorfor de er den verste kilden på internett?

Rasjonell er vel det siste dem er. Det er en sentral for SJW's

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvordan folk kan benekte slik, men jeg synes at det er minst like sykt at man kan bli straffet for det flere steder i verden.

Anonymkode: 38489...7c9

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasjonell er vel det siste dem er. Det er en sentral for SJW's

Okei. Så du klarer ikke å vise ett av de utallige eksemplene på at de ikke har ordentlige kilder, men kaster i stedet ut det barnslige utrykket "sjw". Nå tror jeg bare sterkere at de er fornuftige folk.

Jeg er åpen for å forandre mening hvis du har noen beviser. Burde være lett å finne, siden det "antakelig er en av de verste sidene på internett".

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette bør du kunne vise solide kilder for. Jeg er veldig spent på hva i all verden du har lest - og ikke minst hvem som har skrevet det. Du vet at påstander ikke automatisk er sanne bare fordi et forlag har trykket en bok, ikke sant?

Anonymkode: ad78a...ca3

Skrevet (endret)

Det er viktig å differensiere mellom folk som hevder at alt er oppspinn og folk som tviler på den offisielle versjonen og de offisielle tallene. Jeg kan forsøke å være en motvekt i denne debatten for å tilføre noe, og presentere noe av hva holocaust-betvilere argumenterer. Deretter kan de som hevder at holocaust skjedde slik de har lært se litt av hva som gjør til at noen tviler på at holocaust var som det blir sagt, evnt. motbevise det det jeg fremlegger.

Det er et stort gap i hva slags tall ulike organisasjoner og kilder opererer med iht. antall drepte jøder. Samt at tallene som ble brukt for antall døde jøder under holocaust har blitt endret flere ganger. De fleste som er kritisk til holocaust har hovedsaklig et problem med '6 millioner' jøder påstanden. Folk har også problemer med å få matematikken til å gå opp med ovnene som skal ha hatt kapasitet til å kremere fortere og bedre enn vi har i dag. 

Her er noe av matematikken som blir brukt for på en enkel måte påvise uoverensstemmelser ved de offisielle tallene.

WW2 pågikk i 6 år. La oss anta at det ble gasset og drept jøder fra dag 1. Det blir 3,153,600 minutter.

Dersom 6 millioner jøder ble drept i det tidsrommet betyr det 1.9 jøder pr. minutt. Som betyr at det skal ha blitt drept ca. 1 jøde hvert halvminutt.

I Auschwitz, den største leiren - var det 15 krematorier i følge overlevende. De fleste kilder sier dog 4-5 (?)

De skal ha blitt gasset i 15-20 minutter, og deretter kremert i ovnen(e). Det tar 1 time å kremere en kropp med dagens teknologi som har høyere temperaturer en datidens. Ovnene som ble brukt skal ha brukt 2-2.5 time pr kropp. Men la oss si at ovnene i Auschwitz kunne kremere en kropp på 1 time slik som i dag. Det vil si at det tar en time og 20 minutter å gasse, samt kremere 15 jøder dersom man også antar de ble drept og kremert samtidig. (Som er usannsynlig). I tillegg til tiden det tar å transportere kroppene til ovnene, samt tiden det tar å tømme ovnene for nye kremasjoner. Heisene som ble brukt til å transportere kroppene skal ha vært trege og kunne ta ca 7 kropper av gangen.

La oss derfor si at 15 jøder ble gasset og kremert hver 1.5 time. Hvilket betyr 300 jøder hvert døgn (24t). Dersom gassingen og kremeringen holdt på hver time i 6 år uten stopp med 15 av dagens krematorium ville det totale dødstallet for den perioden (6år) være 657,000. Med realistiske tall ville selvsagt dødstallet i den matten blitt mye lavere. Fra wikipedia hevdes det at 1.1 millioner jøder ble drept på Auschwitz.

Sitat

Auschwitz I was first constructed to hold Polish political prisoners, who began to arrive in May 1940. The first extermination of prisoners took place in September 1941, and Auschwitz II–Birkenau went on to become a major site of the Nazi Final Solution to the Jewish Question. From early 1942 until late 1944, transport trains delivered Jews to the camp's gas chambers from all over German-occupied Europe, where they were killed en masse with the pesticide Zyklon B. An estimated 1.3 million people were sent to the camp, of whom at least 1.1 million died.

Det kan dog hende at ikke alle ble gasset og kremert - men det ville i så fall vært en veldig stor andel hvis bare <657,000 ble drept ved gass og deretter kremert.

Hvilket også vil reise spørsmål rundt f.eks:

Sitat

Henryk Tauber, a member of a Sonderkommando that worked in Cremas/Gas Chambers 1, 2 and 5 in Auschwitz-Birkenau, recalled after the war:

“We worked in two shifts, a day shift and a night shift. On average, we incinerated 2,500 bodies a day.”

Folk lurer også på hvor all asken skal ha blitt av. 

Jeg har også vedlagt noen bilder som ofte brukes som argumenter som det kan ses på.

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Halve kloden tror ikke på evolusjon, big bang osv... Er det så overraskende?

Anonymkode: 0dc98...d42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...