Gå til innhold

What does the quote All animals are equal but some animals are more equal than others?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg leser om Giske, så leser vi jo litt om AP også. Uten at jeg er spes bevandret i AP sin organisasjon. 

Vel, vel, det som slo meg, var dette sitatet fra George Orwell! For et hierarki! Høres ikke ut som et trivelig sted å være, uavhengig av sussing i korridorene. 

Hadde en gått for integritet, og solidaritet som kjerneverdier, hadde en unngått alle disse uten ryggrad, som bare tenker på seg selv. 

What does the quote All animals are equal but some animals are more equal than others?

 

Anonymkode: abf2c...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg leser om Giske, så leser vi jo litt om AP også. Uten at jeg er spes bevandret i AP sin organisasjon. 

Vel, vel, det som slo meg, var dette sitatet fra George Orwell! For et hierarki! Høres ikke ut som et trivelig sted å være, uavhengig av sussing i korridorene. 

Hadde en gått for integritet, og solidaritet som kjerneverdier, hadde en unngått alle disse uten ryggrad, som bare tenker på seg selv. 

What does the quote All animals are equal but some animals are more equal than others?

 

Anonymkode: abf2c...e37

Tror du mangler et ord. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du om hva sitatet betyr? I så fall mangler du et verb.

Eller limte du inn feil? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dyr er like mye verdt, men noen dyr er mer verdt enn andre. En setning med klar logisk brist. Hentyder på politikere som sier en ting men egentlig mener noe annet. 

Anonymkode: 13a5e...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra boka Animal Farm, og beskriver det sovjetiske systemet, og hvordan det proklamerte seg selv sosialistisk, demokratisk og som et sted hvor alle mennesker hadde lik makt til å påvirke styringen og hadde likeverd. Mens det i virkeligheten fremdeles stort sett var et autokratisk, statskapitalistisk samfunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2018 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Alle dyr er like mye verdt, men noen dyr er mer verdt enn andre. En setning med klar logisk brist. Hentyder på politikere som sier en ting men egentlig mener noe annet. 

Anonymkode: 13a5e...6b5

Setningen beskrives med to ord - dobbeltmoral og forskjellsbehandling. Noe som er veldig typisk for politikere i alle land. Alle er like, men vi er likere enn resten og for oss gjelder andre regler (regler som gir dem fordeler på bekostning av alle andres interesser).

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Nicathv skrev:

Det er fra boka Animal Farm, og beskriver det sovjetiske systemet, og hvordan det proklamerte seg selv sosialistisk, demokratisk og som et sted hvor alle mennesker hadde lik makt til å påvirke styringen og hadde likeverd. Mens det i virkeligheten fremdeles stort sett var et autokratisk, statskapitalistisk samfunn.

Boka var pensum på skolen i flere land som en del av motstanden mot kommunismen. Arbeiderpartiet og partiene på venstresiden vil gjerne styre arbeiderne og representere dem. Men de har lite til felles med dem. 

Hvor mange i AP eller SV har fagbrev og hvor mange har master??  Fakta er at FRP sin stortingsgruppe speiler befolkningen best.

Men FRP velgere er Harry/vulgære/grilldressrasister ifølge venstresiden. Dvs at venstresiden har ikke sansen for den jevne nordmann. Men vil gjerne være deres formynder...

Anonymkode: f18cc...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Boka var pensum på skolen i flere land som en del av motstanden mot kommunismen. 

Anonymkode: f18cc...28e

Ikke mot kommunismen, men mot sovjet-systemet. (Det har aldri eksistert et kommunistisk land.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...