Gå til innhold

aldersforskjell den gale veien


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om noen har erfaring med stor aldersforskjell i et forhold...der gutten er rundt 30 og jenta 45?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke no erfaring den andre veien, men jeg reagerte på overskriften din... Hvorfor er yngre mann/eldre kvinne "den gale veien"??

Bare fordi det er mindre vanlig enn yngre jente/eldre mann så er det like lite galt.

Håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo sett litt skeivt til sånne par, desverre. Personlig liker eg gutter som er yngre enn meg, men eg har blitt dumpet og i etterkant hørt noe om at det muligens var fordi eg var 5-6 år eldre enn dem :(

Eg ser yngre ut og oppfører meg ikka akkurat som en moden 29-åring :hoho: , men så skrekken i øynene dems når de fikk vite alderen min :(

Men herregud da, hvis du liker ei jente? på 45, så vil vennene dine etterhvert slutte å tenke på aldersforskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg synes aldersforskjellen "den gale veien" høres friskt og flott ut!

ER selv med en som er året yngre enn meg og d fungerer godt.§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig ikke at aldersforskjellen har noe å si i slike saker. hverken den ene eller andre veien.

Stå på, følg magefølelsen!

Så enten du er gutt på 30 eller kvinne på 45, og så lenge du føler at motparten også er komfortabel rundt dette, har jeg kunn et råd, KOZ dere!

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Det er vell topp det at jenta er litt eldre en gutten opptil 10 år. :) Vi kvinner lever jo lenger enn menn stort sett og hvorfor skal vi alltid ha menn som er 10 -15 år eldre enn oss. :o Vi skal vell være sykesøstre for dem på våre eldre dager forat mannen skal få det bra.jeg er glad for at jeg har en mann på min gen alder og kankje får oppleve alderdommen sammen med han og ikke blir tidlig enke. :x

hilsen

indianlady :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal selv gifte meg en mann som er en del år yngre enn meg, og mener at de som sier at "alder ikke betyr noe" lever i en drømmeverden. Aldersforskjell ("Riktig" eller "gal") skaper problemer (Eller i hvert fall utfordringer):

- Man befinner seg på forskjellig nivå m.h.t. jobb/utdanning

- Jo eldre man blir, jo bedre økonomi får man (som regel, da...)

- Tidspunkt for barn.

- Skal man i det hele tatt få barn? Kan man få barn?

- Interesser/hobbyer endres gjerne i takt med alder.

...og slik kan man fortsette.

Uansett om man er mann eller kvinne tror jeg man skal tenke seg grundig om før man går inn i et forhold hvor det er betydelig aldersforskjell. (Selv om tenke er vel det siste man gjør når man er forelsket :oops: ). Like barn leker som regel best!!!

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mange par med ganske store aldersforskjeller den veien, jeg. Ser ut til å funke som smurt. Trodde ikke det ble sett skjevt til heller, jeg gjør i hvert fall ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde ei vennine som bodde sammen med en gutt som var 7 år yngre enn henne.

Dette skapte litt problemer i forhold til venner. Det er som oftest mannen i et forhold som er eldst. Henners venniner har derfor menn som er 10 - 12 år eldre en hennes samboer var. Dette skapte litt problemer, da interesser, livssituasjon etc. er nokså forskjellige med den aldersforskjellen.

Hans kompiser hadde partnere som igjen var mye yngre enn henne, noe som var like vanskelig for henne som ovennevnte var for han.

De fortalte at deres samliv fungerte greit til tross for aldersforskjellen, men deres samvær med andre ble litt problematisk. Hun hadde problemer med hans venner og han med hennes. Litt krasj.

De flytta fra hverandre etter 2 år, det var ikke bare pga aldersforskjellen, men tror nok det spilte en stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, i de parene jeg kjenner er jo begge et sted i 20 årene-30 årene (ett par er eldre). Da er jo ikke livssituasjonen og interessene sååå forskjellige. Min mann på 33 skal snart bli far sammen meg på 29, en venninne på 33 har fått barn med sin mann i midten av 20 årene. Vil ikke si at min mann og hennes har så lite felles, de ser ut til å komme svært godt overens.

Hvis alle par man kjenner har 10 år eldre mann enn dame blir det kanskje stor forskjell, men det er vel ikke reellt for de fleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min kille är 6 år yngre än jag, men det är inget problem :D Jag anser att ålder/åldersskillnader är ganska orelevant, det hela handlar mer om att man är på samma (mentala) nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften på denne tråden er et glimrende eksempel på hvor kort likestillingen er kommet her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Så godt det var å se at det er mange her som er sammen med yngre gutter, eller som kjenner slike par!

Jeg er selv sammen med en gutt som er 8 år yngre enn meg, og vi møtte til å begynne med en del skepsis rundt oss.

Men det går veldig bra fordi han er så voksen for alderen (19), og jeg er ganske ung av meg (27).

Så nå har vi flere og flere felles venner, og ingen kommer med kritikk.

Vi skal til og med gifte oss om et år!!

Klem fra meg. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...