Hanne M. Skrevet 4. februar 2005 #1 Del Skrevet 4. februar 2005 Vi tok de anbefalte vaksinene til Egypt på Volvat og betalte 3340 kr for 2 voksne og 1 barn.. hva har dere/du betalt? Reagerte egentlig ikke så voldsomt på prisen, men mest på den elendige servicen da de ikke fikk tak i nok vaksine... Måtte spore oppe denne selv på ett apotek, og mye styr ellers... Så egentlig er jeg nokså lite fornøyd med Volvat i denne situasjonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. februar 2005 #2 Del Skrevet 5. februar 2005 Syntes det hørtes dyrt ut, men aner ikke hva slags vaksiner man trenger til Egypt... Vet bare at prisene varierer _veldig_ så det lønner seg virkelig å sjekke litt rundt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #3 Del Skrevet 5. februar 2005 Det billigste er å få fastlegen til å skrive ut resept, hente vaksinene på apoteket selv og deretter gå til fastlegen og sette vaksinene. Hvilke vaksiner tok du? Her er noen priseksempler: 2 doser Dukoral (diare og koleravaksine) : 339 kr Havrix 1 dose (hepatitt A) : 331kr Poliovaksine: 49 kr Difteri/Stivkrampe 90 kr I tillegg kommer egenandeler for legebesøk. Det å få resepter kan kombineres med annet legebesøk og da betaler man normalt ikke for selve reseptene. Å sette vaksinene på legekontor betalte jeg 150 kr for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. februar 2005 #4 Del Skrevet 8. februar 2005 Volvat er sannsynligvis det dyreste stedet å ta vaksinene. De fleste kommuner/bydeler har et såkalt "smittevernkontor", hvor man kan ta vaksiner til svært lave priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 9. februar 2005 #5 Del Skrevet 9. februar 2005 Må man ha vaksine når man skal til egypt? Vi skal til egypt i august, men trodde ikke det var nødvendig med vaksine. Hvor lenge på forhånd må disse taes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #6 Del Skrevet 10. februar 2005 Vaksine mot polio, stivkrampe, tyfoidfeber og ev. Havrix mot hepatitt A anbefales, men er ikke påbudt. Bør tas minst et par uker i forkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. februar 2005 #7 Del Skrevet 10. februar 2005 vi var i Egypt i januar, og tok ingen vaksiner etter råd fra fastlegen. Spiste det meste(untatt fra lugubre fortaus-sjapper). Vi tok ido-form tabeletter, 1 morgen og 1 kveld fra dagen før avreise og til siste dag. Var friske og raske hele turen, har faktisk aldri vært så bra og balansert i magen. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2005 #8 Del Skrevet 11. februar 2005 vi var i Egypt i januar, og tok ingen vaksiner etter råd fra fastlegen. Spiste det meste(untatt fra lugubre fortaus-sjapper). Vi tok ido-form tabeletter, 1 morgen og 1 kveld fra dagen før avreise og til siste dag. Var friske og raske hele turen, har faktisk aldri vært så bra og balansert i magen. :-) Idoform har ingen dokumentert effekt, i følge vaksinelegen jeg snakket med sist jeg skulle til utlandet. Er ikke skadelige heller, og jeg har selv brukt dem i mange år, men må vel egentlig innrømme at jeg ikke synes de har gjort noen forskjell, så nå har jeg droppet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå