Gå til innhold

Priser på vaksine til Egypt?...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi tok de anbefalte vaksinene til Egypt på Volvat og betalte 3340 kr for 2 voksne og 1 barn.. hva har dere/du betalt?

Reagerte egentlig ikke så voldsomt på prisen, men mest på den elendige servicen da de ikke fikk tak i nok vaksine... Måtte spore oppe denne selv på ett apotek, og mye styr ellers... Så egentlig er jeg nokså lite fornøyd med Volvat i denne situasjonen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes det hørtes dyrt ut, men aner ikke hva slags vaksiner man trenger til Egypt... Vet bare at prisene varierer _veldig_ så det lønner seg virkelig å sjekke litt rundt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det billigste er å få fastlegen til å skrive ut resept, hente vaksinene på apoteket selv og deretter gå til fastlegen og sette vaksinene.

Hvilke vaksiner tok du?

Her er noen priseksempler:

2 doser Dukoral (diare og koleravaksine) : 339 kr

Havrix 1 dose (hepatitt A) : 331kr

Poliovaksine: 49 kr

Difteri/Stivkrampe 90 kr

I tillegg kommer egenandeler for legebesøk. Det å få resepter kan kombineres med annet legebesøk og da betaler man normalt ikke for selve reseptene.

Å sette vaksinene på legekontor betalte jeg 150 kr for.

Gjest Anonymous
Skrevet

Volvat er sannsynligvis det dyreste stedet å ta vaksinene.

De fleste kommuner/bydeler har et såkalt "smittevernkontor", hvor man kan ta vaksiner til svært lave priser.

Skrevet

Må man ha vaksine når man skal til egypt? Vi skal til egypt i august, men trodde ikke det var nødvendig med vaksine. Hvor lenge på forhånd må disse taes?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vaksine mot polio, stivkrampe, tyfoidfeber og ev. Havrix mot hepatitt A anbefales, men er ikke påbudt.

Bør tas minst et par uker i forkant.

Skrevet

vi var i Egypt i januar, og tok ingen vaksiner etter råd fra fastlegen. Spiste det meste(untatt fra lugubre fortaus-sjapper).

Vi tok ido-form tabeletter, 1 morgen og 1 kveld fra dagen før avreise og til siste dag.

Var friske og raske hele turen, har faktisk aldri vært så bra og balansert i magen. :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
vi var i Egypt i januar, og tok ingen vaksiner etter råd fra fastlegen. Spiste det meste(untatt fra lugubre fortaus-sjapper).

Vi tok ido-form tabeletter, 1 morgen og 1 kveld fra dagen før avreise og til siste dag.

Var friske og raske hele turen, har faktisk aldri vært så bra og balansert i magen. :-)

Idoform har ingen dokumentert effekt, i følge vaksinelegen jeg snakket med sist jeg skulle til utlandet. Er ikke skadelige heller, og jeg har selv brukt dem i mange år, men må vel egentlig innrømme at jeg ikke synes de har gjort noen forskjell, så nå har jeg droppet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...