Gå til innhold

Ønsker å finne ut av min andre halvdel (ukjent far) DNA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Så de feltene som er markert med lilla sirkler ( ikke med  lilla senter som din) er da altså ikke din tremenning, firmenning osv som også har testet seg innen det systemet?

 

Det er en person som har testet seg, men jeg forstår ikke hva det menes med tremenning/firmenning osv 1-2 generasjoner forskjøvet.... Men vedkommende der er fra min Skandinaviske side og er egentlig likegyldig for meg sånn sett da jeg ønsker å finne den andre delen av meg.

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ikke fra ett av Balkan-landene da? Ser nesten sånn ut på den DNA du la ut, ikke at jeg er ekspert, men vet om noen som hadde ganske lik oppsett og som er fra Balkan,

Og jeg tror kanskje hans egentlig navn kan være Nikola, Nicholas eller Nickolai, som er typiske navn på Balkan.

 

du får lage en gruppe eller side på FB og be folk som var der i samme tidsrom som mammaen din legge inn bilder, så kanskje han dukker opp på noen?? Blir jo som den berømte nåla men skader jo ikke.....

Anonymkode: 456a9...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke fra ett av Balkan-landene da? Ser nesten sånn ut på den DNA du la ut, ikke at jeg er ekspert, men vet om noen som hadde ganske lik oppsett og som er fra Balkan,

Og jeg tror kanskje hans egentlig navn kan være Nikola, Nicholas eller Nickolai, som er typiske navn på Balkan.

 

du får lage en gruppe eller side på FB og be folk som var der i samme tidsrom som mammaen din legge inn bilder, så kanskje han dukker opp på noen?? Blir jo som den berømte nåla men skader jo ikke.....

Anonymkode: 456a9...e47

Det kan godt være, jeg vet egentlig ikke. For det ser jo ut som at han har forskjellige etnisiteter og ikke bare én, da blir det vanskeligere for meg å samle bitene. Fra han sin side så er jo Gresk det største % tallet. Er Bulgaria et balkansk land? For jeg fikk opp flere eller noen matcher med noen som var Bulgarske, og et par russiske/ukrainske ++ men ingen matcher med noen fra den Italienske siden...

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt være, jeg vet egentlig ikke. For det ser jo ut som at han har forskjellige etnisiteter og ikke bare én, da blir det vanskeligere for meg å samle bitene. Fra han sin side så er jo Gresk det største % tallet. Er Bulgaria et balkansk land? For jeg fikk opp flere eller noen matcher med noen som var Bulgarske, og et par russiske/ukrainske ++ men ingen matcher med noen fra den Italienske siden...

Anonymkode: ab664...c69

Bulgaria tilhører Balkan, det samme med Hellas. Ett par provinser i Italia tilhører også Balkan. Så er Albania, Montenegro, Makedonia, Kosovo, Bosnia, Kroatia, Serbia, Slovenia også under Balkan. 

Anonymkode: 456a9...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bulgaria tilhører Balkan, det samme med Hellas. Ett par provinser i Italia tilhører også Balkan. Så er Albania, Montenegro, Makedonia, Kosovo, Bosnia, Kroatia, Serbia, Slovenia også under Balkan. 

Anonymkode: 456a9...e47

Men hvordan skal jeg greie å finne ut av hvilke land det nøyaktig er ? Jeg tror det kan være Bulgaria, har bare det på følelsen siden det var der min mor og han møttes. 

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan skal jeg greie å finne ut av hvilke land det nøyaktig er ? Jeg tror det kan være Bulgaria, har bare det på følelsen siden det var der min mor og han møttes. 

Anonymkode: ab664...c69

Sannsynligvis så var han fra Bulgaria. Det var jo borgerkrig i Jugoslavia under denne perioden. 

Men at det er mest gresk kan komme av at grensene mellom landene var anderledes før,  og Balkankrigen som var tidlig på 1900-tallet kan ha hatt en innvirkning på DNA til de som bor der. Vedkommende som jeg så DNA til kommer fra tidligere Jugoslavia.

Anonymkode: 456a9...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg tenker at viss han var fra Hellas så ville jo noen av matchene jeg fikk opp være Grekere? Eller er jeg helt på viddene nå?

Min mor har jo i alle år sagt at han fortalte at han var KUN på ferie i Bulgaria men jobbet å bodde i Italia til vanlig...

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg tenker at viss han var fra Hellas så ville jo noen av matchene jeg fikk opp være Grekere? Eller er jeg helt på viddene nå?

Min mor har jo i alle år sagt at han fortalte at han var KUN på ferie i Bulgaria men jobbet å bodde i Italia til vanlig...

Anonymkode: ab664...c69

Nei, du er ikke helt på viddene.

men hva han sa og hva som var sannheten kan jo være to forskjellige ting.....

Anonymkode: 456a9...e47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer dere fram til konklusjonen om Balkan? Ref. innlegg 82, italiensk, gresk og baltisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ginavn skrev:

Hvordan kommer dere fram til konklusjonen om Balkan? Ref. innlegg 82, italiensk, gresk og baltisk

Jeg vet ikke... :fnise::klo:

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og jeg tenker at viss han var fra Hellas så ville jo noen av matchene jeg fikk opp være Grekere? Eller er jeg helt på viddene nå?

Min mor har jo i alle år sagt at han fortalte at han var KUN på ferie i Bulgaria men jobbet å bodde i Italia til vanlig...

Anonymkode: ab664...c69

Han kan jo både ha bodd og jobbet i Italia uten å egentlig ha vært fra landet. Eventuelt at hans foreldre opprinnelig ikke er derfra. 

Er du fornøyd med den DNA-testen TS (eller andre)? Syntes det virker så spennende men vet ikke om det er bortkastede penger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han jobbet i Italia i 1991og var på ferie i Bulgaria er det igrunnen lite sannsynlig at han er fra jugoslavia/ Kroatia el Romania tenker jeg. Slik den økonomiske situasjonen var i disse landene på den tiden. Jeg vil derfor helle mot at han kan ha vært gresk, jobbet i Italia og var på ferie i Bulgaria.

ellers er det ganske sterke bånd mellom Ungarn og Italia, og på denne tiden var det svært mange ungarere som reiste til Italia for å jobbe. Ungarere er et folkeslag som er høyst heterogent med gener fra alle landene rundt middelhavet/Tyrkia, Italia og ikke minst transylvania ( Romania), så det kan også tenkes at du bør ha Ungarn i bakhode?

bare mine tanker altså. 

Håper du finner ut av det på et vis? 

Anonymkode: fef1a...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Han kan jo både ha bodd og jobbet i Italia uten å egentlig ha vært fra landet. Eventuelt at hans foreldre opprinnelig ikke er derfra. 

Er du fornøyd med den DNA-testen TS (eller andre)? Syntes det virker så spennende men vet ikke om det er bortkastede penger?

Ja er fornøyd bortsett fra at jeg ikke greier å sette sammen brikkene... Resultatsvarene var jeg jo mest nysgjerrig på da jeg ikke vet noe om min andre del...

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han jobbet i Italia i 1991og var på ferie i Bulgaria er det igrunnen lite sannsynlig at han er fra jugoslavia/ Kroatia el Romania tenker jeg. Slik den økonomiske situasjonen var i disse landene på den tiden. Jeg vil derfor helle mot at han kan ha vært gresk, jobbet i Italia og var på ferie i Bulgaria.

ellers er det ganske sterke bånd mellom Ungarn og Italia, og på denne tiden var det svært mange ungarere som reiste til Italia for å jobbe. Ungarere er et folkeslag som er høyst heterogent med gener fra alle landene rundt middelhavet/Tyrkia, Italia og ikke minst transylvania ( Romania), så det kan også tenkes at du bør ha Ungarn i bakhode?

bare mine tanker altså. 

Håper du finner ut av det på et vis? 

Anonymkode: fef1a...61f

Ja, i 1991.. Men skjønner ikke hvorfor flere av matchene mine er Bulgarske? Hvorfor har jeg ikke noen som helst matcher som er Ungarske om du tenker på det landet, og hvorfor har jeg ikke noen Greske matcher? 

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja er fornøyd bortsett fra at jeg ikke greier å sette sammen brikkene... Resultatsvarene var jeg jo mest nysgjerrig på da jeg ikke vet noe om min andre del...

Anonymkode: ab664...c69

Takk :) Syntes det virker så spennende :)

Håper du klarer å tråkle det sammen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro han kanskje var bulgarer og at han jobbet og bodde i Italia, men var hjemme i Bulgaria på ferie?  Det synes jeg gir mest mening... 

Anonymkode: c29fd...d64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro han kanskje var bulgarer og at han jobbet og bodde i Italia, men var hjemme i Bulgaria på ferie?  Det synes jeg gir mest mening... 

Anonymkode: c29fd...d64

Det syns jeg og, men er redd for å slå meg fast på kun én mening når det ikke er sikkert noen ting. Min mor husker ikke om han sa at han var fra italia eller om han kun jobbet å bodde der. Kan jo f.eks ha sagt "Jeg er fra Italia og jobber der til vanlig, men er på ferie her i Bulgaria" eller "Jeg jobber å bor i Italia men er hjemme på ferie her i Bulgaria" - Uvisst hva som nøyaktig ble sagt for 26 år siden...

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er min mors prøvesvar.... Hun jeg snakket på MyHeritage sa at omtrent ingen var over 80% skandinavisk... Men i dette tilfelle så er hun jo det.. hmm:klo:

 

IMG_4663.thumb.JPG.a687789c3a94b8030e5eb755e0283530.JPG

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har man brukt søndagen til å sitte å smågråtet etter gamle episoder av Tore på Sporet... Det kunne vært meg!!!!! Kjenner jeg er frustrert i dag. Hvorfor kan jeg ikke finne faren min eller noen som er han nær? Hvorfor må jeg sitte å vente på at det skal poppe opp noen matcher med høy/veldig høy centimorgen... Jeg gir ikke opp, men er så frustrert... 

Skal jeg virkelig leve livet mitt helt ut uten å finne ham?

Anonymkode: ab664...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...