AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #61 Skrevet 4. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Går det an å prate med bestemor? Kanskje hun vet noe mer, eller lettere for henne å ta kontakt med mor til tantebarnet? (Hun er eldre og har sikkert en del livserfaring. Og hun hjelper til med bidrag, det vet kanskje mor eller burde få vite) Enig at man ikke kan ligge på plankene(sengebunnen), da kan man jo like greit bare ligge rett på gulvet, som heller ikke er ok. Men at det er omsorgssvikt at barn ikke har en seng vet jeg nå ikke, om de f.eks. har en madrass å ligge på, burde da det være uproblematisk? Anonymkode: 60e13...6d1 Har du lest tråden? Bestemoren er død. Anonymkode: 8fbe7...aaf
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #62 Skrevet 4. januar 2018 Jeg er er 15 år og jeg mener selv at du ikke burde kontakte bv. En jente som begynte i klassen min for noen uker siden bor i beredskapshjem. Hun ble slått hjemme og hadde det helt forferdelig. hun sa ifra til barnetvernet maaange år på rad(6år), at hun ble slått hjemme. Barnevernet trodde ikke på henne, men isteden trodde de på foreldrene. Så hun måtte bi der enda lenger:( først nå trodde bv på henne! Hun har store merker på ryggen hennes etter og ha blitt slått med belte. mange andre jeg kjenner har reagert på hvor mye bv har gjort ting enda verre enn hvordan ting var før de ble innblandet. med andre ord IKKE KONTAKT bv, de gjør alt verre! Anonymkode: 8bbfa...114 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #63 Skrevet 4. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er er 15 år og jeg mener selv at du ikke burde kontakte bv. En jente som begynte i klassen min for noen uker siden bor i beredskapshjem. Hun ble slått hjemme og hadde det helt forferdelig. hun sa ifra til barnetvernet maaange år på rad(6år), at hun ble slått hjemme. Barnevernet trodde ikke på henne, men isteden trodde de på foreldrene. Så hun måtte bi der enda lenger:( først nå trodde bv på henne! Hun har store merker på ryggen hennes etter og ha blitt slått med belte. mange andre jeg kjenner har reagert på hvor mye bv har gjort ting enda verre enn hvordan ting var før de ble innblandet. med andre ord IKKE KONTAKT bv, de gjør alt verre! Anonymkode: 8bbfa...114 Det blir ikke bedre av at bv ikke blir kontaktet. Jeg kan ikke tro at du mener at det var bra for klassevenninnen din at bv ikke ble kontaktet. Hun fikk jo hjelp til slutt. Hadde ikke bv blitt kontaktet, hadde hun kanskje fått enda flere traumer. Anonymkode: 933c4...7cb 5
venus_ Skrevet 4. januar 2018 #64 Skrevet 4. januar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: I teorien ja. Men med tanke på alt som skjer i de tusen hjem såp har de faktisk nok med litt mer alvorlig saker. Anonymkode: 36397...37c Det er det opptil barnevernet selv å vurdere. Om de har for mye å gjøre slik som du mener, må de ansette flere. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #65 Skrevet 4. januar 2018 noen i oppland som kan hjelpe jenta? Anonymkode: dcd94...474
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #66 Skrevet 4. januar 2018 Stakkars jente...håper hun får masse hjelp! Anonymkode: e4cc5...847
Nåleputa Skrevet 4. januar 2018 #67 Skrevet 4. januar 2018 Dette er alvorlig. Jenta trenger søvn for å utvikle seg. Ikke stadig forstyrrelse i søvnen med å belaste kroppen for hardt underlag, slik at søvnen forstyrres. Ts, ta kontakt med meg. Jeg har ei seng til overs. Mannen min kjører gjennom opplandl fylke på mandag! . Send meg pm, så skal jeg ordne seng. 3
Nåleputa Skrevet 4. januar 2018 #68 Skrevet 4. januar 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: oppland Anonymkode: 2747a...48d Hvor i Oppland? Send meg pm, så skal jeg hjelpe 1
Apple- Skrevet 4. januar 2018 #69 Skrevet 4. januar 2018 (endret) Ts, du kan ringe BV og spørre om råd, det har jeg gjort tidligere. Si at du vil være anonym hvis du ønsker det, og fortell om situasjonen. Spør om de tror at BV kan hjelpe, og i såfall oppgir du navn og adresse på jenta. Forøvrig syns jeg du skal sende en melding her på KG til Nåleputa (over meg her) og la henne hjelpe til Endret 4. januar 2018 av Apple-
Minlillesky Skrevet 4. januar 2018 #70 Skrevet 4. januar 2018 Jeg synes du skal ta imot all den gode hjelpen folk her inne har tilbudt seg! Mange som ønsker å hjelpe til, og det er ingen skam å be om hjelp. Men jeg synes allikevel at en telefon til barnevernet er på sin plass. Nødvendigvis ikke for å melde, men for å ta en prat og høre hva barnevernet har å si og spørre om råd fra dem. Så tar du en avgjørelse etter den samtalen
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2018 #71 Skrevet 4. januar 2018 Kontakt bv for råd ts. De kan veilede deg. Anonymkode: 0355a...72d 2
Fireflies Skrevet 4. januar 2018 #72 Skrevet 4. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er er 15 år og jeg mener selv at du ikke burde kontakte bv. En jente som begynte i klassen min for noen uker siden bor i beredskapshjem. Hun ble slått hjemme og hadde det helt forferdelig. hun sa ifra til barnetvernet maaange år på rad(6år), at hun ble slått hjemme. Barnevernet trodde ikke på henne, men isteden trodde de på foreldrene. Så hun måtte bi der enda lenger:( først nå trodde bv på henne! Hun har store merker på ryggen hennes etter og ha blitt slått med belte. mange andre jeg kjenner har reagert på hvor mye bv har gjort ting enda verre enn hvordan ting var før de ble innblandet. med andre ord IKKE KONTAKT bv, de gjør alt verre! Anonymkode: 8bbfa...114 Så, fordi barnevernet tok tid så skal man ikke kontakte BV? Tror du hun i klassen din har det verre eller bedre nå? TS, har du snakket med barnevernet eller? 2
Nåleputa Skrevet 5. januar 2018 #73 Skrevet 5. januar 2018 På 3.1.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev: Hei! jeg er tante til ei jente som går første året på ungdomsskolen. vi har ikke så veldig mye kontakt, kun litt på facebook. Hun har ikke kontakt med faren sin som er storebroren min. I lenger perioder har jeg sett at hun har lagt ut forespørsler på "kjøp, salg og bytte" sider om at hun trenger ditt og datt og spør om noen som gir bort. Det har vært alt fra kommoder til klær. Jeg vet at moren har dårlig råd da jeg har hatt litt kontakt med moren før. Moren bytter også kjæreste veldig ofte og hun jeg er tante til har 2 yngre søstre med en annen far. Problemet er at i lenger tid så har jeg sett at hun ønsker seng på disse facebook sidene. helst gratis og helst en seng med overmadrass. Nå la hun ut igjen og skrev at det hastet. Jeg tok derfor kontakt med henne på facebook og spurte om hun ikke hadde seng. Svaret jeg fikk var at hun hadde ikke seng og at den hun hadde før var så ødelagt at hun måtte kaste og at hun fikk veldig vondt i ryggen av å ligge på den. Jeg skrev at "mamma kjøper sikkert seng til deg, det er veldig mange billige senger på ikea". Da fikk jeg som svar om at hun måtte skaffe seng selv.. Jeg skulle mer enn gjerne hjulpet henne med å kjøpe seng, men jeg er bare 20 år og student så jeg har veldig lite penger i måneden. Jeg vet at broren min betaler barnebidrag hver måned, men jeg vet ikke om han hjelper til noe mer økomomisk. Broren min har gjeldsordning selv så han har dårlig råd også. Det er jo foreldres plikt å ordne seng til barna og jeg blir jo veldig bekymret når jeg får vite at hun må ordne dette selv. Jeg tenkte kanskje å melde ifra til barnevernet, så kanskje de kan hjelpe økonomisk. men hva tenker dere? jeg har aldri gjort det før og vet ikke om dette er grunnlag for bekymringsmelding. Beklager for evt skrivefeil og for at dette ble veldig langt. Anonymkode: 2747a...48d Du må ta kontakt med meg før søndag kl 12.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå