Gå til innhold

Bør bloggere få reklamere om kosmetiske inngrep?


Dolly1982

Anbefalte innlegg

Veldig mange bloggere har unge lesere som lettere blir påvirket.

Burde det være en lov mot at bloggere anbefaler kosmetiske inngrep?

Hvor skal linjen trekkes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

En kan dessverre ikke forby alt en selv ikke liker

Nei det kan man ikke. Å de som vil sprøyte lepper,bryst og rumpe full av gift må jo helt klart få gjøre dette.

Men hver så snill å ikke publiser dette på en blogg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Jeg mener det bør forbys med en lov fra politikernes side som blogg stedene må forholde seg til. Alle bloggere som blogger om dette burde hatt en advarsels plakat på bloggene sine hvor dem som går inn og leser hadde blitt advart at bloggern blogger om dette. 

Høyere alders grense for og få blogge er et tiltak. 

Dem bloggere som blogger om slikt er egoistiske bloggere som ikke skjønner hvilke signaler dem sender ut til leserne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest orfeus

Bloggere som må skryte av at de har råd til slike inngrep er patetiske og jakter bare på oppmerksomhet uten å forstå hva de gjør. De mener tydeligvis at det er deres rett til å skrive om det og tenker ikke lenger enn egen nesetipp.  

Hvis det skal bli en slutt på fenomenet må det komme en lov som er tydelig og det må medføre konsekvenser for bloggerne hvis de bryter loven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes voksne menbesker skal få gjøre som de vil selv, se ut som de vil og leve som de lnsker då lenge de bare eksponerer seg selv og ikke tredjepart. 

Det er masse jeg ikke «liker» her i verden, men det er ikke grunn nok til å forby dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
Akkurat nå, Perle skrev:

Synes voksne menbesker skal få gjøre som de vil selv, se ut som de vil og leve som de lnsker då lenge de bare eksponerer seg selv og ikke tredjepart. 

Det er masse jeg ikke «liker» her i verden, men det er ikke grunn nok til å forby dette.

Det er vel omtrent kjernen i hva de fleste mener; la folk gjøre som de vil, men ikke blogg om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
6 minutter siden, Vipser skrev:

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-markedsforing-av-kosmetiske/id92501/

Før- og etterbilder er forbudt, samt en laaaang rekke andre ting. Blant annet ikke lov å ha inngrep som premie i konkurranse. 

Så lenge det har en viss status å gjøre slike inngrep vil bloggerne fortsette å skryte av det. Hva som er lov eller ikke lov tror jeg dessverre ikke går gjennom filteret hos bloggerne. Vi rapporterer dem, men så skjer det sjelden noe mer.

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke! Der går grensa for hva bloggere skal få lov til synes jeg

Endret av Christy89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt.

Det er dritslemt av sånne gamle feministugler å prøve å hindre unge jenter å få et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Selvsagt.

Det er dritslemt av sånne gamle feministugler å prøve å hindre unge jenter å få et bedre liv.

What? Får man et godt liv av å blogge om kosmetiske inngrep? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Vipser skrev:

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-markedsforing-av-kosmetiske/id92501/

Før- og etterbilder er forbudt, samt en laaaang rekke andre ting. Blant annet ikke lov å ha inngrep som premie i konkurranse. 

Se der ja. Da vet jeg om ei som brøt loven senest 19 desember. Men hva skal man forvente av Isabel Raad..,

http://sraad.blogg.no/1513702034_mine_nye_lepper.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Perle skrev:

Synes voksne menbesker skal få gjøre som de vil selv, se ut som de vil og leve som de lnsker då lenge de bare eksponerer seg selv og ikke tredjepart. 

Det er masse jeg ikke «liker» her i verden, men det er ikke grunn nok til å forby dette.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...