Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg kjøpe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har aldri eid en egen bil før så dette blir min første bil. Jeg skal få en valgfri bil av bestemoren min, men jeg er veldig usikker på hvilken bil jeg skal velge. Jeg har sett en del på Tesla og mini cooper. Jeg bor i Oslo. Ingen barn, men har en hund så jeg trenger god bagasjeplass til bur osv :) Har null peiling på bil så håper dere kan komme med noen fornuftige råd :D 

Anonymkode: ea4ce...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar! er det noen spesiell grunn for at dere anbefaler de bilene dere gjør? :) skal ta en titt på begge. 

Anonymkode: ea4ce...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å tenke gjennom parkeringsmuligheter og hvilke behov du har. Vil det være lett å finne ladeplass til evt elbil i nærheten av der du bor? 

Hvis komfort er høyt prioritert ville jeg sett på fx BMW 116. Lettkjørt og superkomfortabel bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota så har du bil resten av livet og slipper ut og inn av verksted.

Kjøper du en urban cruiser. Så har du en liten og smidig bil i bytrafikken. Men også en god 4-hjulstrekker som drar seg frem hvis du havner på krevende kjøreforhold om vinteren.

Anonymkode: 930ae...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ikke hundebur inn i bagasjerommet på hverken Tesla eller Mini Cooper. Mercedes E eller C-klasse er gode og holdbare biler med god kjørekomfort. Har du gode parkeringsmuligheter? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Toyota så har du bil resten av livet og slipper ut og inn av verksted.

Kjøper du en urban cruiser. Så har du en liten og smidig bil i bytrafikken. Men også en god 4-hjulstrekker som drar seg frem hvis du havner på krevende kjøreforhold om vinteren.

Anonymkode: 930ae...786

Nå erdet nok lenge siden man kunne brukt uslitelig om Toyota, og Urban Cruiser har noe som er i nærheten av en strikkmotor. Husker jeg så en test som Jan Erik Larsen hadde i sin tid, han sleit med å komme i gang i en motbakke😂😂

Skal en gå for noe som kan være slitesterkt, må det være produsert i Japan. Toyota er blitt for mye europeisk med sine feil den har!

Anonymkode: 95120...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! jeg har aldri eid en egen bil før så dette blir min første bil. Jeg skal få en valgfri bil av bestemoren min, men jeg er veldig usikker på hvilken bil jeg skal velge. Jeg har sett en del på Tesla og mini cooper. Jeg bor i Oslo. Ingen barn, men har en hund så jeg trenger god bagasjeplass til bur osv :) Har null peiling på bil så håper dere kan komme med noen fornuftige råd :D 

Anonymkode: ea4ce...51d

Hvis du bor i Oslo, og skal kjøpe en ny bil er det helt galskap å kjøpe en bil som ikke går på strøm.

Anonymkode: 83407...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Toyota så har du bil resten av livet og slipper ut og inn av verksted.

Kjøper du en urban cruiser. Så har du en liten og smidig bil i bytrafikken. Men også en god 4-hjulstrekker som drar seg frem hvis du havner på krevende kjøreforhold om vinteren.

Anonymkode: 930ae...786

Det er vel en sannhet med modifikasjoner... Stort sett alle jeg kjenner med nyere Toyota og Nissan har bilen mer på verksted enn hjemme. Skal man derimot ha en bil fra 1988 så har du helt rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå erdet nok lenge siden man kunne brukt uslitelig om Toyota, og Urban Cruiser har noe som er i nærheten av en strikkmotor. Husker jeg så en test som Jan Erik Larsen hadde i sin tid, han sleit med å komme i gang i en motbakke😂😂

Skal en gå for noe som kan være slitesterkt, må det være produsert i Japan. Toyota er blitt for mye europeisk med sine feil den har!

Anonymkode: 95120...990

Søk på 1 million miles Tundra på youtube.

Det med Toyota og driftsikkerhet varierer frå modell til modell. Dei som er nevnt nedanfor skal være gode.
Hilux. 4Runner.
Land Cruiser.

Tundra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor i Oslo, og skal kjøpe en ny bil er det helt galskap å kjøpe en bil som ikke går på strøm.

Anonymkode: 83407...0e6

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå erdet nok lenge siden man kunne brukt uslitelig om Toyota, og Urban Cruiser har noe som er i nærheten av en strikkmotor. Husker jeg så en test som Jan Erik Larsen hadde i sin tid, han sleit med å komme i gang i en motbakke😂😂

Skal en gå for noe som kan være slitesterkt, må det være produsert i Japan. Toyota er blitt for mye europeisk med sine feil den har!

Anonymkode: 95120...990

Mulig. Min toyota er 20år og har rullet 500.000km med bare et par småfeil. 

Kvalitet og driftsikkerhet er jo Toyotas varemerke. Men hvis de ikke har det lengre. Hva velger man da? Honda?

Anonymkode: 930ae...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tesla x har bagasjerom og plass til bur. Men den koster dobbelt så mye som de som nevnes. Valgfri uansett pris lsm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Dodge skrev:

Søk på 1 million miles Tundra på youtube.

Det med Toyota og driftsikkerhet varierer frå modell til modell. Dei som er nevnt nedanfor skal være gode.
Hilux. 4Runner.
Land Cruiser.

Tundra

4runner rusta i filler. Det er ikke mange igjen av de.

Tundra har bare vært i Norge noen få år. 

Men hilux og Land Cruiser er evighetsmaskiner. Ikke fått sett hvor lenge de nye varer. Men de gamle bare går og går, og fallet ikke i pris.

Anonymkode: 930ae...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mini cooper, og har plass til hundebur. Hunden er på str med en corgi (litt lengre ben)

Anonymkode: 27a20...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har mini cooper, og har plass til hundebur. Hunden er på str med en corgi (litt lengre ben)

Anonymkode: 27a20...3da

Jeg jugde der.. har en countryman 😂

Anonymkode: 27a20...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Toyota så har du bil resten av livet og slipper ut og inn av verksted.

Kjøper du en urban cruiser. Så har du en liten og smidig bil i bytrafikken. Men også en god 4-hjulstrekker som drar seg frem hvis du havner på krevende kjøreforhold om vinteren.

Anonymkode: 930ae...786

Jeg håper TS lever mye lengre enn det du antyder. Hvis TS lever kortere enn en Urban Cruiser så er det dypt tragisk og trist.

Resten av det du skriver høres ut som noe en ukritisk selger ville skrive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bil å du kikker på Tesla? Ingenting galt i det, det er en super bil, men du har sjekket prisen? 

Masse bilen en kan anbefale, men for at du skal få gode tilbakemeldinger, så si pris du har tenkt å bruke på bil, og vi vet du har hund å trenger plass til det. 

Men du må også ta stilling til om du skal ha bensin, diesel eller el-bil. Hvor miljøvennlig er du?

Anonymkode: 6e514...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skoda Superb 

Anonymkode: 509bb...00c

Hvorfor kjøpe Skoda, når du kan gå, da?

Kødder, har selv nylig kjøpt Skoda Superb, da får vi plass til alt.

Anonymkode: 29140...4bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...