Gå til innhold

Hva er det med folk som ikke gidder å vaske hendene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 3.1.2018 den 20.57, AnonymBruker skrev:

De får igjen det selv neste gang de spiser noe de har tatt i. Så etter noen runder med diare. Så lærer de fleste ;)

Anonymkode: ae93d...73d

Det der kan du bare droppe. Jeg er ikke så himla nøye, og hadde diaré siste gangen for 16 år siden. Ikke er jeg syk på andre måter heller, og jeg er overbevist om at det kommer av fravær av hysteri. 

Anonymkode: 6a9d0...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.1.2018 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Verste er røykere som gidder ikke å vaske etter de røyker...spesielt de som jobber i matbransjen og du ser at de kommer inn fra sitt røykepause - ææææææsjj! 

Anonymkode: c1a98...b48

Ja, mye verre enn de som driter og ikke vasker seg 😂

:sarkasme:

Anonymkode: 6a9d0...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der kan du bare droppe. Jeg er ikke så himla nøye, og hadde diaré siste gangen for 16 år siden. Ikke er jeg syk på andre måter heller, og jeg er overbevist om at det kommer av fravær av hysteri. 

Anonymkode: 6a9d0...971

Mhm! Er ikke nøye selv og har ikke vert syk på mange mange mange år! Styrker imunforavaret spør du meg :) 

Anonymkode: fb4ee...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å slippe å spise avføring mm.😑

Anonymkode: 434fb...44d

Men kjære deg, du må da ikke gå rundt med avføring på hendene dine 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm! Er ikke nøye selv og har ikke vert syk på mange mange mange år! Styrker imunforavaret spør du meg :) 

Anonymkode: fb4ee...b6c

Selvfølgelig gjør det det. Se bare på all allergi og kjas unger sliter med i oppveksten på grunn av hysteriet til foreldrene. 

Anonymkode: 8c253...c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange som spiser med hendene, ser det ut til. Hva har skjedd med kunsten å bruke gafler og skjeer?
Har en fått drit på hendene, skal de naturligvis vaskes. Piss inneholder derimot normalt ikke bakterier. Oftest kommer heller ikke hendene i kontakt med piss, så å vaske hendene etter dassbesøk er ikke alltid nødvendig.
Drivstoff og tobakk(!), som noen nevnte, er helt ufarlig å få på hendene.

Anonymkode: 46106...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Nuna skrev:

Men kjære deg, du må da ikke gå rundt med avføring på hendene dine 😂

Tror du at bakteriene ikke finnes så lenge det ikke er synlig avføring på hendene?

 

 

Anonymkode: a46db...e26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alltid hendene etter dobesøk og etter matlaging. Vasker dem også når jeg har tømt søpla og vasket badet. Vasker ikke hendene etter å ha kommet hjem fra jobb eller butikken, men skal jeg lage mat vasker jeg dem. Synes dette er en fin mellomting mellom å vaske fingrene når det er bæsj på dem og å alltid vaske fingrene.

Anonymkode: 7d5e0...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært så tørr på hendene som etter jeg begynte å jobbe på sykehjem.. På grunn av håndvask. 

Vasker hendene før jeg drar hjemmefra, når jeg kommer til jobb, før jeg lager mat på jobb, før jeg skal inn til beboer, etter jeg har vært inne hos beboer, etter å ha holdt beboer i hånda, etter eget do besøk osv osv osv. 

 

For å ikke ende opp med åpne sår på hendene vasker jeg ikke hendene så ofte hjemme; etter dobesøk, ved matlaging og hvis jeg har sølt noe. Har et ekstremt forbruk av håndkrem for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at bakteriene ikke finnes så lenge det ikke er synlig avføring på hendene?

 

 

Anonymkode: a46db...e26

Man vasker seg etter dobesøk, da er det ikke nødvendig å vaske seg før man spiser. Eller dropper du håndvasken etter do og vasker deg kun før du spiser?

Anonymkode: ef756...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2018 den 12.23, GulSitron skrev:

Har aldri vært så tørr på hendene som etter jeg begynte å jobbe på sykehjem.. På grunn av håndvask. 

Vasker hendene før jeg drar hjemmefra, når jeg kommer til jobb, før jeg lager mat på jobb, før jeg skal inn til beboer, etter jeg har vært inne hos beboer, etter å ha holdt beboer i hånda, etter eget do besøk osv osv osv. 

 

For å ikke ende opp med åpne sår på hendene vasker jeg ikke hendene så ofte hjemme; etter dobesøk, ved matlaging og hvis jeg har sølt noe. Har et ekstremt forbruk av håndkrem for å si det sånn..

Bruker dere ikke hånddesinfeksjon på jobb? Det må da være flere tilfeller der du kan benytte antibac i stedet for håndvask?

Anonymkode: 00b61...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker dere ikke hånddesinfeksjon på jobb? Det må da være flere tilfeller der du kan benytte antibac i stedet for håndvask?

Anonymkode: 00b61...3fe

Jeg foretrekker såpe og vann fordi jeg har en tendens til å bli veldig seig på hendene av antibac :( 

Bruker antibac en del også, men hendene blir fortsatt kjempe tørre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke vasker hendene etter å ha tisset - dere skjønner vel at dere har tatt på dorullen, knappen man flusher med, og håndtaket? Som folk som har bæsjet også har tatt på? Altså, SPESIELT på offentlige toaletter, kan jeg ikke fatte og begripe at man ikke vasker hendene etter besøk. Seriøst? :fart2:

Anonymkode: 34c8a...708

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å vaske hendene forebygger smitte. Det er et faktum, mange ganger bevist av forskning. At det er noen som driter i håndvask men likevel "aldri er syk" endrer ikke på det. Det finnes spreke 90-åringer som har røyka siden de var 15, men det betyr ikke at røyking ikke er farlig av den grunn. 

Når vi i tillegg vet at det dør ca 1000 personer av influensa hvert år i Norge så syns jeg det er temmelig egoistisk å ikke ta seg bryet med å vaske hendene. Selv om man ikke blir syk selv så kan man faktisk være med på å spre sykdom til andre. 

Endret av Gliffy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 3.25, AnonymBruker skrev:

Det er så ekkelt når folk ikke vasker seg på hendene etter do besøk. Og man vasker seg også når man har vært ute, og kommer inne igjen. Det er ikke rart folk er syke! Dørhåndtak er fulle av bakterier! Æsj!

Anonymkode: 4f845...73f

Selv er jeg rimelig påpasselig med håndhygiene og annen hygiene, men jeg går ikke rundt med antibac. Denne frykten for bakterier er sterkt overdrevet og fører til nedsatt immunforsvar

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...