AnonymBruker Skrevet 29. desember 2017 #1 Del Skrevet 29. desember 2017 Alle vet jo at det ikke er lov å kjøre med både kjørelys og tåkelys. Det hadde vært bot på det om ikke politiet i Norge var blitt avskaffet. Hvorfor er det så mange som kjører slik lel? I mine tellinger her på landet er det én av fem biler og én av tre lastebiler/busser som kjører slikt. Blir så blenda av det; og de blender jo seg selv også, ved å øke øyets fokus på busker og kratt rett foran bilen i 80km/t fremfor å ha blikket godt foran der man skal se med vanlig kjørelys. Sikkert derfor det er forbudt? Anonymkode: 7f745...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 29. desember 2017 #2 Del Skrevet 29. desember 2017 Du er nok inne på det korrekte i det siste du sier. Det som skal til, er jo at bilens styring blir satt opp slik at de ikke lyser når man bruker nærlys, men kan få gjøre det med fjernlys. Min forrige bil var satt opp slik, men jeg brukte ikke tåkelysene likevel når det var mørkt. Brukte de bare når det var lyst, og da sammen med parklys som kjørelys. Det er lov, men da kommer argumentet med at de sitter lavt, og synes for seint over bakketopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå