Gå til innhold

Skuffede barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld fikk mine barn presanger på etterskudd av et nært familiemedlem , forventningene var store som på juleaften, da de åpnet pakkene var det type leketøy som man får med Donald blad osv en til hver, å hver sin sjokolade, til familiemedlemmets barn fikk hver sine klesplagg av oss

Gleden ble snart snudd til skuffelse da dette var leketøy til en 5 åring å de sprang gråtende på rommene sine, nå sitter jeg her med skuffelsen å gråtende barn, frustrert over hvor smålige enkelte er mtp gaver

Bør jeg ta dette opp eller bare sette en meget lav standard til neste år ?

Anonymkode: ac5ff...647

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, dere er en utakknemlig familie

• Liker 47
Skrevet

En gave er vel bedre enn ingenting? Som liten var foreldrene mine veldig nøye på at jeg alltid skulle takke pent for det jeg fikk, og være takknemlig for at jeg i det hele tatt får noe. Høres ut som at du må ta en prat med barnet ditt, for det blir en vanskelig tid fremover om han/hun skal være utakknemlig. 

• Liker 22
Skrevet

Du må absolutt ta det opp. Med barna dine. Det er ikkje lov å vise skuffelse over gåver. 

• Liker 28
Skrevet

Her er jeg enig med resten. Jeg synes deres reaksjon er dårlig og stygg ovenfor de andre. Skuffelse er greit, men man skal ikke vise den så tydelig. Å løpe gråtende på rommet sitt er overreagering, og din reaksjon kan gjøre deres værre.

• Liker 26
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kveld fikk mine barn presanger på etterskudd av et nært familiemedlem , forventningene var store som på juleaften, da de åpnet pakkene var det type leketøy som man får med Donald blad osv en til hver, å hver sin sjokolade, til familiemedlemmets barn fikk hver sine klesplagg av oss

Gleden ble snart snudd til skuffelse da dette var leketøy til en 5 åring å de sprang gråtende på rommene sine, nå sitter jeg her med skuffelsen å gråtende barn, frustrert over hvor smålige enkelte er mtp gaver

Jeg hadde satt barna på plass! Man skal være takknemlig for det man får! Barna tar etter foreldrene sine, så du kan like godt endre dine holdninger. Min datter fikk sokker av meg til jul, og hun ble kjempeglad for det! Men hun viser takknemlighet og er glad for det hun får. Takknemlig for det hun får. Hun fikk andre ting og, men skulle bare gi deg et poeng her..

• Liker 18
Skrevet

Du bør absolutt ta dette med takknemlighet opp med dine barn, ja. 

• Liker 9
Skrevet

Det kan godt være dette var helt merkelige gaver, særlig hvis dette familiemedlemmet har pleid å gi veldig ordentlige gaver kan jeg være enig hvis vedkommende akkurat i år har brukt 20 kr på hver gave. Men, disse barna er tydeligvis eldre enn fem år, og da syns jeg hvertfall man kan lære barna å ikke ha så skyhøye forventninger. Mine barn er yngre, men vi snakker en del om at gaver er forskjellige og at det er tanken som teller osv. Jeg hadde nok blitt litt satt ut hvis barna mine uttrykte sterk misnøye eller begynte å gråte pga. en gave.

Men jeg syns det kommer litt an på hvem dette er. Hvis dette er en gave fra faren deres, og de i utgangspunktet syns han bryr seg lite, så kan jeg forstå at en gave med lite omtanke blir en ekstra skuffelse. Men om det er en gave fra en onkel, syns jeg barna må lære seg å ikke ha så høye forventninger. Mine barn får hvert år rare gaver av ett familiemedlem, men det må de bare leve med. I år fikk de samme rare gave som i fjor, som de da allerede har en av og som selvsagt ikke kan byttes. Men i akkurat det tilfellet har jeg tenkt å legge denne gaven i en gavekasse hvis vi trenger en gave til noen andre en gang som passer denne gaven bedre, og så kjøper jeg en ny til barna. Jeg kommer ikke til å gjøre det hver gang de får en rar gave, men gjør det hvertfall denne gangen.

• Liker 10
Gjest steinbukk79
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står ingenting i HI om vedkommende som var tilstede eller om vedkommende har dårlig økonomi, skuffelsen blant barna kan være mange grunner til, men slå tilbake med samme mynt til neste år, kjøp noen ullsokker,  en billig å mer fornuftig gave...

Skrevet

Ser ikke alle er enige i mine meninger, men jeg synes det er småligt allikevel, kan også nevnes vedkommende er fadder på det ene barnet mitt

Vedkommende har god økonomi å reise mye, bruker penger som bare det 4-5 turer til sydlige strøk i året osv, meg selv har ikke reist på ferie siste 4 år av økonomiske grunner, vedkommende var heller ikke her da pakkene ble åpnet

Googlet litt å fant ut den ene gaven kostet ca 1 usd på ebay, leke til en 5 åring, men 12 åringen pakket opp å spurte hvor gammel tro de at jeg er ? De andre gavene var som jeg antok av samme prisklasse

Du har rett ang ullsokker....

TS

• Liker 1
Skrevet

Om dette i det hele tatt er sant, noe jeg tviler på. Vil jeg tro at vedkommende prøver å lære de bortskjemte barna dine en lekse. 

• Liker 12
Skrevet

Ærlig talt, oppdra barna dine! Man skal takke pent for en gave uansett om det er en ipad eller en leke fra ebay 🙄

• Liker 16
Skrevet

Det er ikke smålig å gi gaver..

Anonymkode: 1ed58...771

• Liker 7
Skrevet

Barna er vel ikke skuffet fordi de har fått billige gaver, men fordi de har fått gaver som er beregnet på barn som er halvparten så gamle. Det kan jeg skjønne. 

Anonymkode: 45c63...f5f

• Liker 8
Skrevet

For noen drittunger! Lømler! Utakknemlige beist! Fantepakk! Fysj! 

Anonymkode: e5479...54b

• Liker 6
Skrevet

Kjære vene. Ikke alle har like god råd, jeg har lært mine barn å være takknemelig uansett hva de får! Om det er ei brukt hårspenne eller en ny PC, det har ingenting å si, det er tanken som teller. 

Kanskje noe du bør lære dine barn og?

• Liker 1
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke alle er enige i mine meninger, men jeg synes det er småligt allikevel, kan også nevnes vedkommende er fadder på det ene barnet mitt

Vedkommende har god økonomi å reise mye, bruker penger som bare det 4-5 turer til sydlige strøk i året osv, meg selv har ikke reist på ferie siste 4 år av økonomiske grunner, vedkommende var heller ikke her da pakkene ble åpnet

Googlet litt å fant ut den ene gaven kostet ca 1 usd på ebay, leke til en 5 åring, men 12 åringen pakket opp å spurte hvor gammel tro de at jeg er ? De andre gavene var som jeg antok av samme prisklasse

Du har rett ang ullsokker....

TS

Men hva har egentlig prisen å si? En gave er en gave, takk pent, om du bruker det du får eller ei er opp til mottakeren selv, men vær nå takknemlig.

• Liker 6
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forståelig at barn som har skyhøye forventninger kan bli skuffet over innholdet i en gave. Men du trenger ikke føye dem og bekrefte at det er riktig å være så skuffet at de gråter. Du trenger ikke å straffe giverne neste år, fordi barna dine er bortskjemt og gråter. Javel, så fikk de gaver av noen som tror de er mindre enn de er. Det er dette du må si til barna. Ikke bekrefte at de fikk skuffende gaver og la giveren gjennomgå neste år. De har gitt gaver i beste mening.

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...