AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #1 Skrevet 25. desember 2017 Hvor mye går vegetarianere ned i vekt fordi de ikke spiser kjøtt? Bare lurer Anonymkode: 5626f...75b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #2 Skrevet 25. desember 2017 Omtrent like mye som de ikke får i seg ved å spise tilstrekkelig. Man går ikke ned i vekt fordi man spiser frukt og grønt, man går ned fordi man inntar færre kalorier. Dette pleier som regel å justere seg av seg selv etter hvert. Anonymkode: 8ef80...bde 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #3 Skrevet 25. desember 2017 Hva har det med å gå ned i vekt å gjøre? haha Anonymkode: cf127...02f 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #4 Skrevet 25. desember 2017 Vet ikke, så man går ikke ned i vekt fordi det? Anonymkode: 5626f...75b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #5 Skrevet 25. desember 2017 Man går ikke automatisk ned i vekt. Spiser du like mye kalorier holder du samme vekt. Det er ikke sjokolade eller kjøtt som gjør deg feit, det er når du spiser så mye hver dag at kroppen får mye mer kalorier enn den trenger og lagrer noe av det som fett. Anonymkode: 23120...df3 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #6 Skrevet 25. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye går vegetarianere ned i vekt fordi de ikke spiser kjøtt? Bare lurer Anonymkode: 5626f...75b Har du sett kaloriinnholdet i kylling vs avokado? Det er ikke i kjøttet i middagen din kaloriene gjemmer seg. Det er i risen, brødet og oljen. Alle tre er helt vegetabilske. Så om du tenker slanke deg ved å kutte ut kjøtt: erstatt risen med grønnsaker, brødet med grønnsaker og oljen med vann. Vips, så skal du se at du går ned i vekt. Anonymkode: a3378...aaf 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Skrevet 25. desember 2017 Jeg spiser mer grønnsaker og frukt enn de fleste som spiser kjøtt. Men dessverre så er både potegull, og en del godis og brus vegetarisk. Så jeg går fortsatt ikke ned i vekt. Anonymkode: 65607...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #8 Skrevet 25. desember 2017 Ingenting. Kjøtt er ikke kaloririkt og man kan fint leve usunt som vegetarianer/veganer. Anonymkode: 8faf9...efd 1
QQbaby Skrevet 25. desember 2017 #9 Skrevet 25. desember 2017 De fleste veganere er underernærte. Så om du ikke allerede har en BMI på grensen til undervekt så vil nok kiloene rase av ved en så fattig kost som veganerkost er.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #10 Skrevet 25. desember 2017 1 minutt siden, QQbaby skrev: De fleste veganere er underernærte. Så om du ikke allerede har en BMI på grensen til undervekt så vil nok kiloene rase av ved en så fattig kost som veganerkost er. Har du vært veganer? Pasta, ris, stekte poteter, brød, chips, øl, brus, sukker, olje, nøtter, avocado osv er alt vegansk. Anonymkode: 8faf9...efd 5
Magda85 Skrevet 25. desember 2017 #11 Skrevet 25. desember 2017 2 minutter siden, QQbaby skrev: De fleste veganere er underernærte. Så om du ikke allerede har en BMI på grensen til undervekt så vil nok kiloene rase av ved en så fattig kost som veganerkost er. 😂😂i wish! Du får nok lese deg litt opp på emnet tror jeg.. 4
QQbaby Skrevet 25. desember 2017 #12 Skrevet 25. desember 2017 2 minutter siden, Magda85 skrev: 😂😂i wish! Du får nok lese deg litt opp på emnet tror jeg.. Det har jeg overhode ingen interesse av. Trenger ikke å åpne en bok for og forstå at veganere lever på kaninfor. Bare at de må ta B12 sprøyter viser jo hvor ufattelig lite fullkomment denne nye trenden er kostholdsmessig. Men er vel mer naturlig å ta sprøyter enn spise en bit kjøtt 😂
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #13 Skrevet 25. desember 2017 Jeg har også inntrykk av at mye veggismat inneholder mye kalorier. Det er mye olje, fete grønnsaker, kaloririke belgfrukter, nøtter, og annet for å kompensere for det manglende kjøttet. Noe skal erstatte den manglende smaken. Det folk som spiser kjøtt blir feite på er ofte junkfood av kjøttfarse, dynget ned med ost og ketchup. Spiser man renere kjøtt av fileter så er disse ofte magre, lave i kalorier og mer mettende. Anonymkode: e8b5e...dda 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #14 Skrevet 25. desember 2017 Jeg gikk ned i vekt etter at jeg kuttet ut tilsetningsstoffer og begynte å lage alt fra bunnen. Tror at mye problemer med vekta kommer av at vi er helt overforgiftet av alle tilsetningsstoffene. Bare les på pakkene, det er mat-lignende produkter, som Jamie Oliver sier, og ikke mat. Det er en grunn til at Amerikanere er så overvektige: TV-middager og fast food er vel knapt så utbredt noe steder i verden som der. Anonymkode: f4268...a03
Magda85 Skrevet 25. desember 2017 #15 Skrevet 25. desember 2017 2 minutter siden, QQbaby skrev: Det har jeg overhode ingen interesse av. Trenger ikke å åpne en bok for og forstå at veganere lever på kaninfor. Bare at de må ta B12 sprøyter viser jo hvor ufattelig lite fullkomment denne nye trenden er kostholdsmessig. Men er vel mer naturlig å ta sprøyter enn spise en bit kjøtt 😂 Jeg kjenner ingen vegetarianere som må ta b12 sprøyter, er veganer selv og lider ikke av noen mangler ( hadde derimot b12 mangel når jeg var kjøttspiser og da måtte jeg ta sprøyter) . Men du vet sikkert best, lese kan andre gjøre. Lykke til i livet 😀👍 2
QQbaby Skrevet 25. desember 2017 #16 Skrevet 25. desember 2017 Akkurat nå, Magda85 skrev: Jeg kjenner ingen vegetarianere som må ta b12 sprøyter, er veganer selv og lider ikke av noen mangler ( hadde derimot b12 mangel når jeg var kjøttspiser og da måtte jeg ta sprøyter) . Men du vet sikkert best, lese kan andre gjøre. Lykke til i livet 😀👍 Det som er så fint med nett, der kan man juge så mye man vill. Bare spørre en lege eller slå opp noen faktabøker. Kjøtt hjelper faktisk mot B12 mangel, alle jeg har hørt om som er veganere må gå på B12 sprøyter før eller siden, det er en kjent sak. Så meg skal du ikke klare å lure, men du skal ha for forsøket.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #17 Skrevet 25. desember 2017 3 minutter siden, QQbaby said: Det har jeg overhode ingen interesse av. Trenger ikke å åpne en bok for og forstå at veganere lever på kaninfor. Bare at de må ta B12 sprøyter viser jo hvor ufattelig lite fullkomment denne nye trenden er kostholdsmessig. Men er vel mer naturlig å ta sprøyter enn spise en bit kjøtt 😂 Vel, like mange kjøttetere mangler B12 som veganere. Se hva jeg handler for en uke: Ville blåbær og andre bær, bananer, appelsiner, klementiner, grønne krydderurter som persille og koriander, spirer, dadler, fiken, pærer, kakis, meloner, ananas, druer div nøtter og frø, kokosnøtt avocado, tomater, poteter, grønnkål og andre bladgrønnsaker, kål, gresskar, grønne bønner, asparges, selleri, gulrøtter, neper, søtpoteter, kassava.... Hvordan skulle dette bli bedre og mere variert om jeg la til ost, egg og kjøtt? Anonymkode: f4268...a03
QQbaby Skrevet 25. desember 2017 #18 Skrevet 25. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vel, like mange kjøttetere mangler B12 som veganere. Se hva jeg handler for en uke: Ville blåbær og andre bær, bananer, appelsiner, klementiner, grønne krydderurter som persille og koriander, spirer, dadler, fiken, pærer, kakis, meloner, ananas, druer div nøtter og frø, kokosnøtt avocado, tomater, poteter, grønnkål og andre bladgrønnsaker, kål, gresskar, grønne bønner, asparges, selleri, gulrøtter, neper, søtpoteter, kassava.... Hvordan skulle dette bli bedre og mere variert om jeg la til ost, egg og kjøtt? Anonymkode: f4268...a03 Fordi de fleste matvarene der ikke innholdet i nærheten av det innholdet B12 som man får fra kjøtt og meieriprodukter. Skal du belære meg om kosthold så burde du visst mer om B12, før du skal leke viktigper med meg. Er heller ikke like mange ikke veganere som har B12 mangel, eller sitter du på noen forskningsrapporter som ikke har sett dagens lys. Sleng noen fakta som motbeviser at veganere får B12 mangel, venter spent.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #19 Skrevet 25. desember 2017 23 minutter siden, QQbaby skrev: De fleste veganere er underernærte. Så om du ikke allerede har en BMI på grensen til undervekt så vil nok kiloene rase av ved en så fattig kost som veganerkost er. Anonymkode: 3d4c2...749 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #20 Skrevet 25. desember 2017 16 minutter siden, QQbaby skrev: Det har jeg overhode ingen interesse av. Trenger ikke å åpne en bok for og forstå at veganere lever på kaninfor. Bare at de må ta B12 sprøyter viser jo hvor ufattelig lite fullkomment denne nye trenden er kostholdsmessig. Men er vel mer naturlig å ta sprøyter enn spise en bit kjøtt 😂 Det er vel enkelte gravide som må ta b12 sprøyte? Ikke veganere 😂😂😂 Anonymkode: 94c2e...b52
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå