Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påsken 2018


Mayoo

Anbefalte innlegg

Prøver meg på å være med i denne tråden :) Jeg vil gå ned de siste svangerskapskiloene som har satt seg godt fast på kroppen. Bruker lifesum. 

Harlekin

Startvekt fra tidligere: 
Startvekt for denne tråden: 72 kg (målt en gang for en-to uker siden)
Mål før påsken: 65 kg
 

Januar 2018
19. januar (1):  71,4 kg
26. januar (2): --  (-kg)

Februar 2018
02. februar (3): -- kg (-kg)
09. februar (4): -- kg (-kg)
16. februar (5): -- kg (-kg)
23. februar (6): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (7): -- kg (-kg)4
09. mars (8): -- kg (-kg)
16. mars (9): -- kg (-kg)
23. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 0,6 kg

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres kanskje dumt ut, men jeg gruer meg til fredag ettersom jeg er redd for å ikke ha gått ned noe... Evt gått opp. Orker ikke den skuffelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nuttery skrev:

Dette høres kanskje dumt ut, men jeg gruer meg til fredag ettersom jeg er redd for å ikke ha gått ned noe... Evt gått opp. Orker ikke den skuffelsen.

Vektnedgang over tid, Nuttery. Det gjør ikke noe om du ikke har gått ned, da gjør du bare ting litt annerledes neste uke. Du må bare aldri gi opp! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
30 minutter siden, Nuttery skrev:

Dette høres kanskje dumt ut, men jeg gruer meg til fredag ettersom jeg er redd for å ikke ha gått ned noe... Evt gått opp. Orker ikke den skuffelsen.

Høres ikke dumt ut i det hele tatt synes jeg. Du har prøvd lenge og blitt sabotert, selv om du vet dette og denne uka på en måte blir første uke der du prøver ut DIN måte (uten innblanding) så har du blitt nedbrutt over tid for at det ikke går, så da blir hvis det ikke funker nå som dråpen. Skjønner at du er redd for det! 

Jeg har mine egne dumme tanker. Jeg hadde f.eks forventet å veie nesten 1 kg mindre enn jeg gjorde å vekta i dag og den nedturen gjorde at jeg ble HELT irrasjonell og tenkte "men hva FAEN var den langelange turen for da og all den treninga og svetten og alle de sjokoladebitene jeg ikke har spist når vekta bare fucker til hele planen" og så mister jeg nærmest all motivasjon til noe ang. mat og trening i dag. Forventninger og vekta er egentlig en litt dårlig kombinasjon når det kommer til vektnedgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 23.03, Sinnatagg skrev:

Sinnatagg

Startvekt fra tidligere: -- 83,2 (2016?)
Startvekt for denne tråden: 77 kg / (90-100-104) (midje-mage-rumpe)
Mål før påsken: 69,9 kg
 

Januar 2018

03. januar (startvekt): 77 kg / (90-100-104) (midje-mage-rumpe)
09. januar (0):  74,4 kg / (89-98,5-103) (-2,6 kg)
16. januar (1): 73,7 kg /(87-97-103) (-0,7 kg)
23. januar (2): 73,3 kg/(87-95-101,5 (-0,4 kg)
30. januar (3): -- kg (-kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -3,7 kg
Vektnedgang fra start: -9,9 kg 

3.Januar: Endelig er jeg klar til å bli med på enda en runde! :yvonne: Ramla ut på slutten sist gang jeg var med, men klarte tilslutt å komme meg ned 10kg før sommerferien kom og gjorde meg rundere i formene igjen. (Ikke min feil!) Har vært litt jo-jo det siste året pga trøblete hormonsystem, og potetgull, sjokolade og feriepils, men jeg har heldigvis holdt vek ta sånn noenlunde om en ser litt snilt på det. ;) 

Har slitt med frokost/lunsj i alle år, så har med godt hell gått over til Herbalife-shake som frokost, enda så negativ jeg har vært til pulverfrokost tidligere. Kjører en 4 ukers-matregime i forbindelse med dette også, så jeg tar veie- og måledagene på tirdager, siden jeg da må sende bilde til kusina mi for å dokumentere om (AT) magen er blitt flatere. Var med på en slik runde i november også og gikk ned 3,5 kg og 5 cm rundt magen! Før jula kom og jeg ble en liten julegris igjen. Går over til fredagsveiing og måling når de 4 ukene er omme, for jeg kan ikke drive å hoppe opp i vekt med det samme jeg er ferdig med regimet. Jeg MÅ klare å opprettholde ett sundt kosthold i en normal hverdag også. Det er mitt hovedmål denne runden. 

Veide meg og tok mål i dag og vet at vekt og mål ikke er helt reelt siden jeg ryddespiste siste julematen og snopet i går. Men tenker at det kan gi meg en litt ekstra boost å se vannvekta og oppblåstheten forsvinne til neste tirsdag. Føles pittelitt som fusk. Men bare pittelitt. Ja å så skal jeg øve på å ikke skrive bok hver gang jeg oppdaterer. Kjekt å være med! 

9.Januar: Har gledet meg til veiedagen min, siden jeg var fullt klar over at her var det mye vannvekt som kom til å forsvinne. At vekta viser så stor forskjell er dog litt overraskende. Spesielt siden jeg har mensen samtidig, og da pleier å gå opp godt i overkant av 1 kg på de verste dagene. Veldig fornøyd med 1 cm over hele linja også. Tror (og håper!) at jeg skal klare påskemålet mitt og få ett lite innsyn i hvordan det er å være nede på 60-tallet igjen. Der har jeg ikke vært siden jeg gikk gravid for  snart 18 år siden. Utrolig hvor lenge gravidmagen sitter altså! :fnise:

16.Januar: Nå ser jeg resultater! Jeg er mest fornøyd med å få tilbake midjen min. Kan ikke få sagt det nok ganger altså! Jeg.Har.Midje. :yvonne: Føler det nesten litt som juks siden jeg ikke gjør annet enn å fokusere på inntaket av mat nå, men det virker helt klart og jeg føler meg bedre dag for dag! Jeg har mer energi enn jeg har opplevd før siden jeg nå endelig klarer å få i meg frokost (shake) og lunsj (shake). Og magen er sååååå mye bedre enn før. Fra å ha dårlig mage 4-7 dager i uka, så har jeg hatt 1(!!!!) dårlig dag i år. EN! Herrejemini, jeg er så fornøyd med det. Livet smiler! 

24.Januar: Angående vekt og fokus, så er/var jeg der også noe så ekstremt. Det var kun de tallene som betydde noe. Men etter at jeg starta med mine fokusuker i regi av andre har de sakte, men sikkert klart å endre fokuset mitt litt. Tallene på badevekta betyr fremdeles endel for meg, men nå er det målebåndet som er viktigst. Det har tatt ett par mnd før jeg har klart å komme dit, og jeg kjenner at det har lettet litt av tankekjøret som kom da vekta ikke endra seg slik jeg ville. Så jeg anbefaler å prøve det samme. Altså å måle kroppen på flere steder og følg framgangen der også. 
Denne uka har ikke vekta rørt seg så mye, men likevel kjenner jeg veldig stor forskjell på kroppen. Jeg har blitt strammere under hudet på en måte, magen har gått inn ett par cm noe jeg jubler for. Rumpa er mer spretten, og jeg tar meg i å speile meg hver gang jeg er på badet. Haha. Ikke bare på badet, ser jeg ett vindu må jeg sjekke om det er sant!  
I går fikk jeg også to kommentarer på at jeg hadde slanka meg, noe som motiverer veldig. Gikk rett inn i hjerterota og egoet fikk ett kraftig påfyll. Spent på min siste uke i fokusregimet, siden jeg skal inn å operere i morgen. Men jeg skal gjøre mitt beste å ikke falle i "synd på meg selv"-hullet som jeg har pleid tidligere. Er bare en liten operasjon, så jeg er på bena og hjemme kjapt etterpå, men er nervøs likevel. Jeg har en tendens til å havne i potetgullfella når noe butter litt i mot. Skal handle bare bra mat i dag, slik at jeg iallefall har tilgangen klar, og gjøre mitt beste for å berge neste uke. Fader, en roman igjen! Sorry! Men veldig kjekt å følge med framgang (og motgang) til dere alle her inne. Dere motiverer! <3
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sinnatagg skrev:

operasjon

Lykke til med operasjonen! Og i ingen fare, vi tåler "romaner" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Nuttery skrev:

Dette høres kanskje dumt ut, men jeg gruer meg til fredag ettersom jeg er redd for å ikke ha gått ned noe... Evt gått opp. Orker ikke den skuffelsen.

Skjønner hva du mener :) Men hold motet oppe, dette går nok bra! @Rainstorm formulerte det med de ekstra utfordringene du har hatt (sabotasjen) så bra, at jeg ikke trenger å tillegge noe, bare sier meg enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Det var godt med noen fine ord i all frustrasjonen. 

Jeg tror mye av grunnen til at jeg gruer meg er fordi jeg rett og slett ikke ønsker å slanke meg. Jeg har måttet slanke meg før (-27kg ved en anledning, og -14kg ved en annen anledning) og jeg syntes det er så utrolig kjipt. Jeg er ei veldig lita jente, så kaloribehovet mitt blir fort veldig lavt hvis jeg skal kutte 500 kalorier. Jeg har nemlig matlyst som en voksen mann :tristbla: Jeg har slanket meg før, jeg vet hva jeg går til, og jeg liker det ikke.

I tillegg så lever jeg egentlig ikke noe særlig usunt fra før (sånn totalt sett), slik at jeg kan ikke bare kutte ut brus/godteri/chips/annet og få et kjapt resultat/gå ned noen "gratis" kilo, fordi det er ikke i kostholdet mitt fra før. 

Men jeg vet jeg må gå ned disse kiloene. To kilo ble til fem, og fem ble til sju, og sju ble til ti. Det er bedre å gå ned 10 kilo enn 20. Eller 30. Det er mer slitsomt. Det bare kjennes skikkelig kjedelig og umotiverende. På en måte skulle jeg nesten ønske jeg hadde mer å gå ned, for da hadde kanskje utseende plaget meg mer slik at jeg følte meg mer motivert.

Det var dagens lille utblåsning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her butter deg også i mot denne uken. Har lyst å gi opp, selv om det har gått så bra hittil de første ukene. Vekta har stått stille de tre siste dagene, bruker egentlig ikke å veie meg hver dag, men har gjort det for å se fremgang nå for å få motivasjon. Men nå har jo dette bare blitt demotiverende.  Jeg er skikkelig sulten på masse usunn mat, men jeg holdt meg i tøylene hittil. Fantaserer om all mulig slags usunn mat. Så har kjent på det der "hvorfor gidder jeg å slanke meg", denne uken. Jeg ser jo også at jeg har blitt slankere og følger meg mye mer vel, så det burde jo være motiverende. Jeg vet også at om jeg gir meg nå og gir etter for alt jeg har lyst på å så kommer jeg jo bare til å legge på meg det jeg har gått ned. 

Så dere er ikke alene. Jeg tenker egentlig at jeg er inn i en vanskelig periode nå, og det kommer til å bli bedre igjen. Så prøver å fokusere på det, og den kjolen jeg vil se så fin ut i bryllup i sommer :laugh: 

Jeg sliter forøvrig med å komme i gang med treningen igjen. Jeg har liksom ikke noe ork eller overskudd til det. Men i går kom jeg meg på yoga. Jeg vet at det ikke er så veldig krevende trening, men det mentale med å faktisk komme seg på treningssenteret og møte opp på timen var veldig stor seier for meg. Så tar meg med det. Det gjorde jo så godt også! Så skal forsette med det, og prøve å få inn ein kardioøkt og styrketrening i tillegg etterhvert som jeg klarer å komme inn i noe treningsvane igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er 0 kalorier i vanlig svart og grønn te. Men er det noen som vet hvor mange kalorier det er i sweet chili tea? Den inneholder jo blant annet lakris. Det er kaloriinnholdet i te laget fra en tepose weet chili tea jeg gjerne skulle ha visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FlyBabe

Startvekt fra tidligere: 103
Startvekt for denne tråden: 91,6
Mål før påsken: 83 kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  90,8
12. januar (1): 90,2 kg (- 0,6kg)
19. januar (2): 89,9 kg (-0,3kg)
26. januar (3): 89,8kg (-0,1kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: - 1,8 kg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider


:
 
Brukernavn lillemy123

Startvekt fra tidligere: --122kg
Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT-73.4
Mål før påsken: -- 66kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  -STARTVEKT-
12. januar (1): -73,4- kg (-kg)
19. januar (2):73,4 kg (-kg)
26. januar (3): 71.4-- kg (-2kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)€
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -2 kg

Veldig fornøyd med nedgangen denne uken, over all forventning. Så får vi se hvordan dette vil vise seg på vekten neste uke. ( Startet egentlig med ned en og en halv kilo til fra 1. januar.  Så tre og en halv kilo blir det siden da. )

Anonymkode: 4c9d2...489

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 7.12, Kirrikas skrev:

Kirrikas

Startvekt fra tidligere: 100,2 (23. oktober 2017)
Startvekt for denne tråden: 92,3
Mål før påsken: 85
 

Januar 2018
05. januar (0):  92,3 kg
12. januar (1): 90,8 kg (-1,5 kg)
19. januar (2):  90,4 kg (-0,4kg)
26. januar (3): 89,8 kg (- 0,6kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -2,5 kg

Wohoo! Endelig under 90!! 10 kg ned siden start :D Milepæl altså!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Kirrikas skrev:

Wohoo! Endelig under 90!! 10 kg ned siden start :D Milepæl altså!

Gratulerer!:) Vet hvor deilig det er.

Lillesky

Anonymkode: 4c9d2...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:


:
 
Brukernavn lillemy123

Startvekt fra tidligere: --122kg
Startvekt for denne tråden: -STARTVEKT-73.4
Mål før påsken: -- 66kg
 

Januar 2018
05. januar (0):  -STARTVEKT-
12. januar (1): -73,4- kg (-kg)
19. januar (2):73,4 kg (-kg)
26. januar (3): 71.4-- kg (-2kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)€
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -2 kg

Veldig fornøyd med nedgangen denne uken, over all forventning. Så får vi se hvordan dette vil vise seg på vekten neste uke. ( Startet egentlig med ned en og en halv kilo til fra 1. januar.  Så tre og en halv kilo blir det siden da. )

Anonymkode: 4c9d2...489

Gjorde du noe spesielt denne uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så skuffa etter veiingen forrige uke at jeg egentlig startet denne uka med litt dårlig pågangsmot. Hva er vitsen liksom? Er inne i noen hektiske uker hvor det er vanskelig å planlegge mat, så da er det godt å se at det likevel gikk nedover igjen denne uka. Får bare bite tennene sammen og holde ut.

Sessan84

Startvekt fra tidligere: 79,2
Startvekt for denne tråden: 75,4 (2. januar)
Mål før påsken: 70 kg
 

Januar 2018
05. januar (0): 
74,4 kg (-1,0kg)
12. januar (1): 73,7 kg (-0,7kg)
19. januar (2): 74,1 kg (+0,4kg)
26. januar (3): 73,3 kg (-0,8kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,1 kg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.1.2018 den 12.13, Harlekin skrev:

Harlekin

Startvekt fra tidligere: 
Startvekt for denne tråden: 72 kg (målt en gang for en-to uker siden)
Mål før påsken: 65 kg
 

Januar 2018
19. januar (1):  71,4 kg
26. januar (2): 69,8  (-1,6 kg)

Februar 2018
02. februar (3): -- kg (-kg)
09. februar (4): -- kg (-kg)
16. februar (5): -- kg (-kg)
23. februar (6): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (7): -- kg (-kg)4
09. mars (8): -- kg (-kg)
16. mars (9): -- kg (-kg)
23. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,2 kg

Jeg er fornøyd. Dette er ikke så vanskelig som jeg hadde trodd. Har god hjelp i Lifesum-appen, jeg er blitt mye mer bevisst på hvor mye kalorier det er i mat. 

Tenk at jeg så 69-tallet på vekten, det er nærmere 2 år siden.

Håper jeg klarer å holde meg til dette!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ylva Virvla

Startvekt fra tidligere: 70,3
Startvekt for denne tråden: 69,6 kg
Mål før påsken: 67,0 kg
 

Januar 2018
05. januar (0): 69,6 kg
12. januar (1): 68,7 kg (-0,9 kg)
19. januar (2): 68,1 kg (-0,6 kg)
26. januar (3): 66,8 kg (-1,3 kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 2,8 kg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen

Startvekt fra tidligere: 65,6 kg ( sept 2017)
Startvekt for denne tråden: 61,2 kg
Mål før påsken: (58,5 kg) Satte nytt mål 26. jan: 57,0 kg

Januar 2018
05. januar (0):  61,2 kg
12. januar (1): 59,3 kg (- 1,9 kg)
19. januar (2): 58,9 kg (- 0,4 kg)
26. januar (3): 57,9 kg (- 1,0 kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Vektnedgang denne tråden: 3,3 kg

Total vektnedgang: 7,7 kg

 

Jeg er virkelig inne i en god stim nå. Det er tydelig at kroppen min nå godtar at den skal ned i vekt. Selv om jeg nå har klart det målet jeg hadde satt meg, ser jeg at jeg ikke er helt i mål. Jeg har fortsatt en liten fettring rundt magen, og yndlingsbuksa er fortsatt for stram. Så jeg satte en ny vektmål i dag. Erfaringsmessig har jeg lært at jeg ikke kan ta det med ro med slankinga når jeg er nesten i mål (slik jeg gjorde i tråden før jul). Da stoppet vektnedgangen opp, og jeg klarte ikke å få den i gang igjen. Så nå er det bare å stå på videre og krysse fingrene for at vektnedgangen fortsetter.

Endret av Hulderen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldremor

Fornøyd med uken. Tre dager på kurs med full oppdekning. Klarte å holde meg til små porsjoner, selv med sjokolade og gode kaffedrikker holdt jeg meg noenlunde innnfor kalorimålet.

Byttet batteri på vekten så var i grunn bekymret for om det ville gjøre utslag, men heldigvis ei.

Merker det på buksene og så er det så motiverende når vekten går nedover.

 

Vekt 1.1 var 85,5

Startvekt for denne tråden 83,7
Mål før påsken: 75
 

Januar 2018
19. januar (2): 82,5 kg (-kg)
26. januar (3): 81,8 kg (-0,7kg)

Februar 2018
02. februar (4): -- kg (-kg)
09. februar (5): -- kg (-kg)
16. februar (6): -- kg (-kg)
23. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2018
02. mars (8): -- kg (-kg)
09. mars (9): -- kg (-kg)
16. mars (10): -- kg (-kg)
23. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang siden 1.1: 3,7 kg

Anonymkode: eaf84...eba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...