Gå til innhold

Mennesker som ser mye yngre ut enn hva de er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil dere si at dette er en fordel eller ulempe når man er på jakt etter noen ?

Anonymkode: 144f4...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med "på jakt etter noen"?  Hvor gammel er denne "noen"?  Om det er en fordel eller ulempe er ofte avhengig av svaret på nettopp dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ulempe for menn som veldig ung vil jeg tro. Hvis det er tilfelle med deg Ts så har du mye å se frem til med årene. 

Jeg har hatt flaks med genene. Så eldre ut som 17 åring, mens nå som jeg er 40 tror alle jeg er 30. 👍😂 

Anonymkode: 6414b...b31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ulempe på menn, fordel på kvinner

Anonymkode: 349ed...c0c

Det er ikke noen ulempe for menn, de ser mye bedre ut enn kvinner over selv over 55. Mange kvinner får linjer og rynker i tyveårene. Det er en fordel fram til man er femogtyve. Jeg er i slutten av tyveårene, og går jeg uten make-up blir jeg bedt om å vise legitimasjon.

Anonymkode: 84aa4...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den beste er å se like gammel ut som man er, og bære sin alder med stolthet. Det hjelper ikke å se 15 år yngre ut, når det man får da er 15 år eldre enn det ut som. 

Anonymkode: 91a3a...d05

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å se ut som ca den alderen man er. Ser man noen få år yngre eller eldre ut, gjør det ingenting.

Og dere som skriver at menn ser så flotte ut gamle og rundt 50 åra. Prøv å date menn på den alderen, for det er søren meg mye stygt der ute. Jeg er 40 år, og dater 5 år opp og ned. Og det er jo menn, som ser ut som de kunne vært faren min, med hvitt hår, rynker og stor mage, så er de i starten av 40 årene. Og, ja det finnes selvfølgelig flotte menn i 40 årene og, men de er gjerne svært klar over det, og nyter gjerne singellivet og har sex med kvinner yngre enn meg. Så blir heller oftere, at jeg dater normalt kjekke menn i midten av 30 åra. 

Anonymkode: d7f06...7dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele livet sett veldig ung ut. Er 34, men blir til stadighet tatt for å være ti år yngre og mer. Har jeg på meg rett/feil antrekk, så får jeg rett som det er barnebillett, både her hjemme og i utlandet. 

Jeg følte at jeg alltid havnet i lillesøster-sonen. Jeg har ganske mange mannlige venner, og de gangene jeg prøvde å bli kjent med gutter jeg likte, så havnet raskt jeg i den beryktede vennesonen.

Ikke for å toot my own horn, men jeg er en relativt tiltrekkende dame, har jeg fått vite. Har ingen abnormale utvekster eller personlighetsforstyrrelser. En normal, slank kvinne, med et greit pent ansikt. Men jeg har etter jeg møtte samboeren min, spurt enkelte kamerater om dette, og fått tilbakemeldinger på at kombinasjonen av et meget ungt utseende og en glad væremåte, har ofte satt meg i kategorien "lillesøster - must protect". Jeg har kun hatt én kjæreste som var eldre enn meg, og samboeren min nå er nesten tre år yngre enn meg.

Så sett i en dating-setting så føler jeg det har vært en liiiiten ulempe, men ellers, som i f.eks. yrket mitt, er det kun en fordel.

Anonymkode: cbc4d...80c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eldes nok litt langsomt. Jeg er 55 og mange tror jeg er 40. Både lege og optiker/øyenlege har uavhengige av hverandre sagt at kroppen ligger nesten 10 år etter min virkelige alder. Jeg tror dette hverken har vært noen fordel eller ulempe for meg i forhold til andre mennesker. Folk ser gjerne overrasket på meg når jeg forteller om hva jeg opplevde på 60 og 70 tallet men når jeg forteller hvor gammel jeg er aksepterer de det, I følge legen er det sannsynlig at jeg vil leve en del flere år enn andre og det kan jo kanskje betraktes som en fordel.

Det er vel større problem med min kone. Hun er vesentlig yngre enn meg men alle tror hun er eldre enn meg. Når hun var yngre fikk hun nok mer respekt fordi folk trodde hun var eldre og mer erfaren enn hun virkelig var. Nå har det vel ingen praktisk betydning annet enn at hun føler hun må sminke seg og jobbe mer med utseendet enn det kanskje andre må.

Anonymkode: e28d9...b94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Den beste er å se like gammel ut som man er, og bære sin alder med stolthet. Det hjelper ikke å se 15 år yngre ut, når det man får da er 15 år eldre enn det ut som. 

Anonymkode: 91a3a...d05

Spørs hva du mener med "det man får er 15 år eldre enn det ser ut som". Hva er det man egentlig "får"? Jeg ser som sagt ut som jeg er 15 år yngre enn jeg er. Jeg er ved god helse og trener mye. Jeg vil påstå at jeg er i bedre form en gjennomsnittet for de som er 15 år yngre. Nå har jeg vært i samme forhold i 25 år og det er fullstendig uaktuelt for meg å skifte partner så dating etc er fullstendig uaktuelt. Men jeg vil påstå at min kone har glede av en mann som fysisk setter er yngre og sprekere enn alderen skulle tilsi.

Anonymkode: e28d9...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Jeg er selv i midten av 30årene men blir ofte spurt om jeg er student eller tatt for å være i 20årene. Når det gjelder dating har jeg ment siden jeg var ca 25 år at jevnaldrende gutter/menn ikke lengre skjønte at jeg var på deres alder og at jeg havnet i en annen kategori (lillesøsterkategorien?). Nå som 36åring opplever jeg av og til at menn prøver å sjekke meg opp, så viser det seg at de er 27 og jeg er 36 og at de ikke ønsker å date noen som er såpass mye eldre. Hellt forståelig syns jeg, men et litt "rar" situasjon jeg hadde klart meg uten.

I jobbsammenheng syns jeg ikke det har vært en fordel å se ung ut, det har gjort at jeg må jobbe hardere for å bli tatt seriøst (flere tror jeg er student).

Anonymkode: fc5b5...370

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min er 38 men blir stort sett tatt for å være 25-26. For min del var det et pluss da jeg generelt ikke finner eldre menn veldig attraktivt. Så da vi møttes trodde jeg han var yngre enn meg eller like gammel. 

Anonymkode: d4fed...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.

I jobbsammenheng syns jeg ikke det har vært en fordel å se ung ut, det har gjort at jeg må jobbe hardere for å bli tatt seriøst (flere tror jeg er student).

Anonymkode: fc5b5...370

Nå er jeg bare halvveis i tyveårene, så forhåpentlgivis ser jeg eldre ut etterhvert. Men det med jobben er egentlig veldig ille.

Jeg blir ofte spurt om jeg er på utveksling fra vgs... Og nå nylig var det en dame som kom bort og sa: "Det må jo være utrolig spennende for deg å få lov til å jobbe her, det må du ta med deg videre i livet ditt. Jobber pappaen din her?". 

Anonymkode: a9103...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både og. Blir ofte spurt om jeg virkelig er over 20, så det kan bli litt slitsomt. Mange under 18 som har flørtet med meg før og, det blir ganske kleint. Ellers er det ganske ok å se ung for alderen hvis man er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest A National Acrobat
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På kg ser alle minimum 10 år yngre ut.

Anonymkode: d1c47...4f8

Ikke jeg, jeg tror jeg ser 2-3 år eldre ut.

Endret av A National Acrobat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt tatt for å være yngre flere ganger. En kollega spurte t.o.m om jeg bodde for meg selv. Da jeg sa hvor gammel jeg er ble han bare "Seriøst??".

De fleste gangene folk har gjettet alderen min har det dog ligget på +/- 5 år min egentlige alder. 99% gjetter at jeg er yngre da,men det er snakk om få år ikke det at folk tror jeg er 17 liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg bare halvveis i tyveårene, så forhåpentlgivis ser jeg eldre ut etterhvert. Men det med jobben er egentlig veldig ille.

Jeg blir ofte spurt om jeg er på utveksling fra vgs... Og nå nylig var det en dame som kom bort og sa: "Det må jo være utrolig spennende for deg å få lov til å jobbe her, det må du ta med deg videre i livet ditt. Jobber pappaen din her?". 

Anonymkode: a9103...10c

Huff, ja. Kjenner til det der. Kollegene mine avsluttet nesten alle setningene sine med "du som er så ung" i kanskje to år etter at jeg begynte der. Da måtte jeg si i fra til slutt at jeg er faktisk 34 år.. De ila meg også egenskaper og interesser på grunn av at jeg ser yngre ut, som at jeg var veldig interessert i å ta det sosiale ansvaret på jobb, feste med de utenfor arbeidstid og at jeg drakk mye alkohol osv. Jeg er innadvendt og stille av meg og var lei av festing allerede i slutten av tenåra haha.

 

Anonymkode: fc5b5...370

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...