Gå til innhold

Gratis parkering 3 timer, skal stå i 4 timer. Hva gjør man da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får jeg de 3 gratis timene hvis jeg betaler for 4? Kan jeg trekke gratislapp først, og så gå ut igjen og legge på penger for den siste timen?

Anonymkode: 36c0d...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå i tre timer, gå ut og flytt bilen og betal for en time.

Anonymkode: b898a...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg de 3 gratis timene hvis jeg betaler for 4? Kan jeg trekke gratislapp først, og så gå ut igjen og legge på penger for den siste timen?

Anonymkode: 36c0d...c77

Nei, vil du unngå bot eller tauing, må du enten legge på betaling for 4 timer eller etter 2,5 timer gå ut og kjøre bilen gjennom bommen (og litt lengre) og inn igjen, trekke lapp på nytt for 3 nye timer og på en annen parkeringsplass enn den du først sto på. 

Anonymkode: 8f3d4...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid parkeringsappen til EasyPark.  Da stiller jeg bare tiden 4 timer frem, og svarer ja på spørsmålet om 3 timer gratistid skal benyttes.   

Da betaler jeg kun for den siste timen.

I appen kan jeg også stoppe parkeringstiden når som helst, og betaler bare for den tiden jeg faktisk har bruk for.  Eller utvide tiden hvis jeg ser at jeg trenger det.  Alt dette uten å være i nærheten av bilen. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kalevala skrev:

Jeg bruker alltid parkeringsappen til EasyPark.  Da stiller jeg bare tiden 4 timer frem, og svarer ja på spørsmålet om 3 timer gratistid skal benyttes.   

Da betaler jeg kun for den siste timen.

I appen kan jeg også stoppe parkeringstiden når som helst, og betaler bare for den tiden jeg faktisk har bruk for.  Eller utvide tiden hvis jeg ser at jeg trenger det.  Alt dette uten å være i nærheten av bilen. 

 

EasyPark fungerer ikke på alle parkeringsplasser over alt i norge. I tillegg koster den vanvittig mye mer enn å legge penger på. De tar nemlig gebyrer noe media har advart mot. Så det bør du og få med når du anbefaler noen noe.

Anonymkode: 8f3d4...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EasyPark fungerer ikke på alle parkeringsplasser over alt i norge. I tillegg koster den vanvittig mye mer enn å legge penger på. De tar nemlig gebyrer noe media har advart mot. Så det bør du og få med når du anbefaler noen noe.

Anonymkode: 8f3d4...1ce

Koster mer? Der jeg har brukt appen har timeprisen vært lavere enn ved kontant betaling.

Anonymkode: c3629...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EasyPark fungerer ikke på alle parkeringsplasser over alt i norge. I tillegg koster den vanvittig mye mer enn å legge penger på. De tar nemlig gebyrer noe media har advart mot. Så det bør du og få med når du anbefaler noen noe.

Anonymkode: 8f3d4...1ce

Det koster 15% mer enn på parkeringsautomaten. Det tjener jeg lett inn og vel så det, når jeg stopper betalingen ved faktisk avslutning i stedet for å forhåndsbetale for mer tid enn jeg egentlig trenger. 

Jeg har parkert på forskjellige steder i alle de 4 byene jeg ferdes i med bil, og har ennå ikke kommet til en parkeringsplass som ikke aksepterer EasyPark-appen.    Men tror deg på at det finnes unntak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EasyPark fungerer ikke på alle parkeringsplasser over alt i norge. I tillegg koster den vanvittig mye mer enn å legge penger på. De tar nemlig gebyrer noe media har advart mot. Så det bør du og få med når du anbefaler noen noe.

Anonymkode: 8f3d4...1ce

Jeg tror du skal ta i bruk EasyPark appen og prøve den ut! Bruker den alltid de få gangene jeg parkerer der den er gangbar( og det er mange steder) Det du må passe på selv, er å stoppe tida når du kjører fra parkeringa. Da betaler du mye mindre enn om du putter på aaalt for mye mot det du virkelig bruker. Det går helt fint å bruke hue litt på egenhånd, og ikke bare lese og tro blindt på alt man kommer over😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg har stått hvor det har vært slik ordning, har jeg betalt på automaten da jeg ankommer. Maskinen legger til de tre gratistimene på lappen, slik at jeg bare betaler for en time. 

Anonymkode: fbc5e...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere 😃 Jeg har easyparkappen, men kun brukt den en gang, og visste ikke at den spør om jeg vil bruke gratistimene 😃

Ts 

Anonymkode: 36c0d...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...