Gå til innhold

Dere betaler altfor mye for merkeklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor betale 1000+kr for en Gant skjorte bare fordi noen skal kalle merket "eksklusivt"? Da er det nesten bedre å kaste penga rett ut vinduet. Skjortene er neppe verdt halvparten engang. Gant selgere vil ikke at folk skal kjøpe klær for den prisen den er verdt, men heller betale overpris for å lure folk til å tro at dette er noe eksklusivt. Og folk går jo på løgnen som hodeløse høns, og det vet disse Gant selgerene.

 

Markedssjefen til Gant raser mot Obs-kampanje

 

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.j

 

Anonymkode: ecda9...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på mine skjorter og gensere fra Gant. De holder veldig godt, og når jeg sammenlikner med liknende plagg kjøpt feks på HM og Lindex, opplevde jeg at de fort ble stygge. Kabelstrikk-genserne jeg har fra Gant er like fine etter flere år, mens tilsvarende fra billigbutikkene holder knapt en sesong før de har mistet fasong osv. Det er bare min erfaring - men jeg har hvertfall brukt MINDRE penger på klær etter at jeg begynte å kjøpe litt dyrere plagg. Rett og slett fordi jeg handler sjeldnere og færre plagg.

For øvring handler jeg nesten alltid på salg, så jeg gir ikke 1000+ kroner for skjorter og gensere. 

Anonymkode: b7153...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig!

ikke at de de selger Gant på supern, men reaksjonen til Gant Norge 😳

Anonymkode: 4c7b4...451

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg ikke så opptatt av markeklær, men har vel hendt at jeg har kjøpt det hvis jeg ser en skjorte eller genser i god kvalitet. Men da er jeg mer opptatt av kvaliteten enn merket. Ikke alt som er merkeklær er god kvalitet heller, har f. eks. hatt noen jeans av et høvelig kjent merke som ble slitt ut etter et år, mens andre har jeg hatt mange år. 

Når det gjelder OBOS vs. Gant sitt eget utsalg, så kommer det jo an på om Gant har enerett i Norge eller ikke. Så lenge distributør selger til flere utsalg enn Gant sine egne butikker, så er det jo innafor. 

Anonymkode: 3668c...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste merkeklær har bedre kvalitet enn klær fra feks Cubus eller H&M. Nå skal jeg ikke uttale meg om dette spesifikke merket,men når man kjøper en bukse til 399kr på Cubus som blir ødelagt etter noen uker/måneder og må kjøpe nytt så er det jo igrunn faktisk dyrere enn å kjøpe en bukse til 1500kr som faktisk holder i flere år..tenk på det selv da,å hele tiden kjøpe nye bukser vs å kjøpe en med god holdbarhet..blir dyrt i lengden det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder alle merker. Det er merket du betaler mest for. Jeg kjøper ikke klær på h&m, Cubas, lindex. Kjøper bedre kvalitet, men de er mye dyrere. Kjøper aldri til full pris. Nå skal jeg på salg erter jul,og da blir prisen som cubuspriser.

Ser se reagerer på coopreklamen.  Selv coop tjener penger på dette.  Det er stor avanse. Så på en jakke til min mann igår. 2999. Vet den kommer til halv pris etter jul. Selv 1500 er dyrt,så at det også blir 70% er klart. Litt planlegging så sparer du mye...eller sparer og sparer ....du vil betale mye mindre.

Eks lillejulaften blir mye billig. Juleting.  I fjor var det 70 %...da shoppet jeg

Anonymkode: 79a00...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt skjorter av forskjellige leverandører og til forskjellige priser og kvaliteter.

Generelt er det slik at ei skjorte følger kvaliteten til stoffet den er laget av. Ordentlige produsenter oppgir kvaliteten som antall tråder pr. lengde, enten det er tommer eller millimeter. Jo flere tråder, jo bedre kvalitet. Stoffet blir da også dyrere fordi vevingsprosessen er mer krevende. Så er det forskjell på om klærne er laget i bomull, viskose, polyester, ull, osv..

Plagg i kunstige stoffer er ikke like gode som plagg i ull eller bomull.

Så langt råstoffet. Det som kommer nå gjelder for herreklær, men kan til en viss grad anvendes for kvinneklær.

Billigkonfeksjons- kjedene standardiserte og minimerte utvalget i størrelsene på plaggene for å utnytte serieproduksjon maksimalt. Størrelser man før hadde operert med basert på kragestørrelse i cm (36-37-38-39-40-41-42-43 osv) ble redusert til S-M-L-og i noen tilfeller XL, og forskjellene i armlengde og brystvidde på hver enkelt kragestørrelse ble eliminert, man opererte ikke med til hver enkelt krage kort, medium, lang arm; tynn, middels, atletisk, stor kroppsfasong osv. En liten, tykk mann må dermed se seg henvist til ei skjørte i XL for å få kroppen sin til å passe inn, mens armene og flakene ble alt for lange. en lang tynn mann har valget: ei skjorte som passer godt i halsen, men som er for kort i kroppen og i armene, eller ei skjorte som passer i armene men setter kragen langt ned på brystet og ellers har en størrelse han svømmer i.

Det koster mindre å produsere i fire størrelser enn i 96 størrelser. Jeg har også sett at i enkelte billigkjeder for kvinneklær, leveres kolleksjoner i en størrelse. Den skal formodentlig passe fra 156 cm/ 45kg, via 167 cm/ 96 kg, til 183 cm/ 72 kg og må formodentlig være produsert av viskose-gummi- blanding.

Hvis du er forsont med at det er noe galt med deg, så kan du gjerne gå i klær som sitter dårlig. Hvis du derimot aksepterer deg sjøl som du er, så blir det å tilpasse klær etter kroppen. Men da må du altså oftest kjøpe dyrere klær, fordi disse er dyrere å produsere.

I de fleste tilfeller finner man hos merkeprodusentene større differensiering av størrelser. Hvordan det er hos Gant vet jeg ikke. Du kan imidlertid være helt sikker på at hos OBS (eller Jula eller Europris) så finner du to- tre størrelser og det er det hele. Hvis merkeprodusenten ikke produserer i gode materialer og ikke har noe større utvalg i størrelser, at du ikke finner klær som sitter, så faller hensikten med den høyere prisen bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som kjøper dyre merkevarer vet at de betaler mye penger for navnet på produktet. Ofte betaler man også ekstra for kvalitet, eksklusivitet, og valgmuligheter. Og det er helt greit, det betyr at merkene har gjort en god jobb med å bygge seg en solid merkevare som folk er villige til å betale for å ha. Dersom man synes det er for dyrt og teit, er det bare å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes også en del tullinger som faktisk er villige til å kaste bort masse penger på tomme bæreposer fra "eksklusive" butikker...

Da kan de gå rundt med disse tomme bæreposene sine, og folk som ser dem tror kanskje at de har vært innom slike flotte og "eksklusive" butikk-kjeder...

Anonymkode: 8a427...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes også en del tullinger som faktisk er villige til å kaste bort masse penger på tomme bæreposer fra "eksklusive" butikker...

Da kan de gå rundt med disse tomme bæreposene sine, og folk som ser dem tror kanskje at de har vært innom slike flotte og "eksklusive" butikk-kjeder...

Anonymkode: 8a427...9ee

Tviler på at det er så mange som kjøper disse posene for å gå med dem på gata. Derimot vet jeg om folk som bruker dem som pynt, henger opp på veggen etc. Selv ville jeg ikke giddet å kjøpe en brukt pose uansett merke - men jeg tror altså ikke at folk kjøper dem for å gå rundt å flotte seg med dem eller skryte. Jeg tror de kjøper dem fordi de synes de ser fine og eksklusive ut, og de vil ha dem til pynt i walk-in-garderoben eller på soverommet, for eksempel. 

Det er ikke alt som handler om å skryte og vise seg fram. 

Anonymkode: b7153...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&m og andre billig klør produserer klørne sine i Asia, hvor de tjener bare 2-3kr i timen. Det er helt forferdelig og tenke på at folk tjener så lite.

Dyre klær blir laget av folk som tjener mer penger på å lage klærne, som da gjør klærne dyrere. Mye bedre p kjøpe merkeklær med tanke på de stakkars menneskene som sliter seg ut for 2-3kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at det er så mange som kjøper disse posene for å gå med dem på gata. Derimot vet jeg om folk som bruker dem som pynt, henger opp på veggen etc. Selv ville jeg ikke giddet å kjøpe en brukt pose uansett merke - men jeg tror altså ikke at folk kjøper dem for å gå rundt å flotte seg med dem eller skryte. Jeg tror de kjøper dem fordi de synes de ser fine og eksklusive ut, og de vil ha dem til pynt i walk-in-garderoben eller på soverommet, for eksempel. 

Det er ikke alt som handler om å skryte og vise seg fram. 

Anonymkode: b7153...3ec

Poser som pynt??  :laugh:

Anonymkode: 4e76e...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, ulven298 skrev:

H&m og andre billig klør produserer klørne sine i Asia, hvor de tjener bare 2-3kr i timen. Det er helt forferdelig og tenke på at folk tjener så lite.

Dyre klær blir laget av folk som tjener mer penger på å lage klærne, som da gjør klærne dyrere. Mye bedre p kjøpe merkeklær med tanke på de stakkars menneskene som sliter seg ut for 2-3kr timen.

Dette vil jeg gjerne ha noe dokumentasjon på. For det er det jo ikke noe hold i. Er like mange dyre, som billige merker som får klærne laget i Asia under elendige forhold.

Det er stor forskjell på dyrere merker og, noen er av bedre kvalitet, og noen er like dårlige som de billige merkene. Så man må bare finne de som er av god kvalitet. Husker jeg en gang bestilte en ganske dyr kjole, og jeg har aldri vært borti dårligere kvalitet, stoffet var like tynt som avispapir, men utrolig stivt.

Anonymkode: a79ba...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjortene mine fra GANT er like fine etter flere år, i motsetning til skjortene kjøpt på H&M. 
Hva er problemet ditt egentlig?? Sier du det samme om folk som kjører rundt i svindyre biler?

Anonymkode: 00019...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...