Gå til innhold

Har dere en form for angst/fobi?

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vel ikke så mye til for å få diagnosen angst for et eller annet, og fobi er jo noe du bare kan si du har. Derfor har vel så godt som alle en form for angst eller fobi.

Anonymkode: 09214...c3e

Alle har angst med mindre man har en hjerneskade. Forskjellen er alvorlighetsgrad, hos noen kan angsten var så altomfattende at man den blir altomslukende og invalidiserende. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hypokondri/helseangst som til tider er ganske invalidiserende. I perioder er den så ille at jeg ikke klarer noe annet enn å sitte hjemme i full panikk. Vanligvis er angsten så sterk at jeg har samtaler med folk men alt jeg tenker på er symptomene mine og hvilke alvorlige diagnoser disse kan tilhøre. Bruker til tider sosiale sammenkomster til å sitte inne på toalettet og Google symptomene mine. Sliter ofte med å tenke på andre ting enn symptomer og alvorlige sykdommer, og det er helt forferdelig. For et år siden var jeg så fullstendig overbevist om at jeg hadde en alvorlig sykdom at jeg prøvde å ta livet av meg. Angsten er mildt sagt ganske invalidiserende.

Anonymkode: c676f...b9f

Skrevet (endret)
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vel ikke så mye til for å få diagnosen angst for et eller annet, og fobi er jo noe du bare kan si du har. Derfor har vel så godt som alle en form for angst eller fobi.

Anonymkode: 09214...c3e

Selvfølgelig har vi det, det er menneskelig.   Jeg gidder ikke utredes for agorafobi, jeg unngår heller situasjoner hvor jeg vet jeg får problemer som f.eks nattåpent.  Storbyferie ol. er verre, men jeg nekter å bure meg inne fordi jeg "svetter litt og får høy puls" av for store folkemengder, jeg har bare et liv og nekter å lulle meg inn i angst.  Jeg tåler såpass. 

Endret av Peonjenta
Gjest justcurious
Skrevet

Sosial angst og hypokondri/helseangst (har pilleangst, er redd for å dø og bekymrer meg for helsa hele tiden) har  fått panikkanfall et par ganger pga dette.. 

Har også edderkoppfobi :P 

Skrevet

Har ingen spesielle fobier. Ikke «redd» for noe egentlig.

Det eneste jeg kan komme på er at jeg blir smått får «hetta» av å være fastlåst på feks offentlig transport og venterom med folk og unger som hoster, harker; snørrer og nyser. Da vil jeg bare rømme.

Skrevet

Heter vel generell angst og depresjon? Har ikke gravd så mye i det... Blir medisinert og fungerer nå bra i hverdagen.

Depresjon har jeg etter fødselsdepresjon for lenge siden, fått behandling og medisiner for dette. Overgått til angst, eller at angst har ligget der hele tiden, siden jeg var barn egentlig. Men trodde at det jeg hadde i meg var normalt, var/er jo normalt for meg!

Jeg reagerer med sinne, frustrasjon, kan kjefte på mann og barn i situasjoner som angst kommer frem. Har veldig kontrollbehov, hater å komme for sent til busse for eksempel Pulsen stiger, blir varm/kald, kjefter og smeller helt irrasjonelt. Eller om det ikke er pyntet til jul "ordentlig", eller vasket ordentlig når folk kommer på besøk (siste har blitt bedre).

Stress forverrer symptomene, kan også bli fysisk syk som halsbetennelse, magesår/katarr, kroppssmerter.

Anonymkode: a541b...34a

Skrevet
På 19.12.2017 den 21.14, Axl Rose skrev:

Angst for å gå en uke uten sex!

Sliter med noe av det samme! 😂

Gjest Axl Rose
Skrevet
35 minutter siden, Missy77 skrev:

Sliter med noe av det samme! 😂

:fnise:

Det profilbilde ditt altså:wow:

Skrevet
42 minutter siden, Axl Rose skrev:

:fnise:

Det profilbilde ditt altså:wow:

:fnise::kyss:

Skrevet
På 31.12.2017 den 12.53, Axl Rose skrev:

:lur::kyss2:

Get a room

• Liker 2
Gjest Axl Rose
Skrevet
3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Get a room

Vil du også ha:kyss2:

AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke tanken på å kunne sette meg fast, eller være midt i en folkemengde uten å ha plass til å flytte meg. Syns egentlig det begynner å bli verre og verre, da jeg har begynt å få gråte anfall hvis jeg blir trengt inn i et hjørnet feks. Setter meg alltid ytterst på bordet, går ikke inn i snøhuler osv. Foreløpig så går det greit med fly og heis. Håper ikke dette utvikler seg. 

Anonymkode: e48e8...654

Skrevet

Jeg har ekte laken-skrekk, våkner midt på natten i full panikk, (aner ikke om det har noe navn). Legen tok meg i alle fall ikke alvorlig på det. Er en smule hemmende i hverdagen, da mangel å søvn er et slit.

AnonymBruker
Skrevet

Har litt angst men greier meg fint. 

Anonymkode: e5ae4...211

AnonymBruker
Skrevet

sosial angst... tror det er det eneste. 

Anonymkode: 5ad2f...ee4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har angst for å ha mennesket i huset, annet enn de som bor der.... 

Anonymkode: 29f12...8d5

Gjest FitForFight
Skrevet

Panikkangst, generalisert angst og sosialangst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...