Gå til innhold

Har dere en form for angst/fobi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan begynne med meg selv. Har to ting som kan regnes som angst

• Separasjonsangst (for å at noen jeg er glad i skal dø)

• Angst for å kle av meg/berøring.

Den første har jeg fått bekreftet av DPS, og jeg har hatt flere lette panikkanfall i forbindelse med det (svimmelhet, nummenhet, raskere pust, sett stjerner osv). Den andre angsten er også svært kraftig, så plagsom at jeg har drømt at folk observerer meg gjennom nøkkelhullet når jeg er på badet, og at jeg har tvangstanker knyttet til dette. Så, ingen har sett meg avkledd på nærmere 4 år... 

Hva med dere? Har dere angst for noe? 

Anonymkode: 7a6ee...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diagnosene jeg har fått er sosial angst, generalisert angst og litt utslag på helseangst (føler ikke sistnevnte passer meg i det hele tatt da helsa mi er noe av det som bekymrer meg MINST av alt i verden).

Skrevet

Det eneste er vel at jeg har litt sosial angst

Skrevet

Jeg har emetofobi; angst for å kaste opp og for oppkast. 

Anonymkode: 40a28...be1

Skrevet

Jeg har blodfobi. Besvimer oftest av å se andres blod, uansett om det er snakk om lite eller mye. 

Også frykt for sprøyter. Er nok en sammenheng der.

Skrevet

Sosial angst, edderkoppfobi og brannfobi. 

Anonymkode: b2eb6...3db

Skrevet
23 hours ago, Honey Dew said:

Det eneste er vel at jeg har litt sosial angst

ok.

Anonymkode: b5fd0...b8c

Skrevet

PTSD, og har angst mot mus og rotter, så hver gang min katt kom med gaver fikk han en bit kokt fisk;) som belønning, og de døde krekene endte i hundeposer, og så rett i bosset

Skrevet

Håper jeg aldri får en så ''populær'' og oppbrukt diagnose.. Ingen kritikk mot de som faktisk har angst, men det er så sinnsykt mange som selvdiagnostiserer seg at det blir helt utvannet. F.eks. tenåringer som er litt redd for fremføring, og sier de har sosial angst. Det er IKKE en angst, det er helt normalt :bond: ''Jeg liker ikke edderkopper'' er heller ikke det samme som edderkoppfobi... 

Men ja, jeg mistenker at jeg har en angstdiagnose - men ''nekter'' å få den diagnostisert :fnise:

Anonymkode: 6c89d...ba3

• Liker 6
Skrevet

Jeg har alvorlig angst ifølge psykiateren min. Panikkangst, ptsd, sosial angst og generalisert angst. Angst er en jævelig sykdom. Og så totalt unødvendig, og også vanskelig for andre å forstå!

Anonymkode: 4c793...61a

• Liker 1
Skrevet

Veps!!!!

Livredd dem og klarer ikke å sitte i ro om jeg ser en, enten den er rett ved meg eller andre siden av gaten. Da løper jeg fort som f...

Anonymkode: d4000...510

Skrevet

Jeg har lide av panikkangst, sterk sosial angst og helseangst. Har ikke noe nå lenger. Kanskje bare en sjelden følelse av nervøsitet i store forsamlinger, men det er så sjeldent. 

Anonymkode: b2819...af7

Skrevet

Har slitt med panikkangst og helseangst. Jeg kan fremdeles få angstanfall, men det er heldigvis mye sjeldnere nå. Har lært meg å takle det, på et vis.

Anonymkode: d8154...db2

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lide av panikkangst, sterk sosial angst og helseangst. Har ikke noe nå lenger. Kanskje bare en sjelden følelse av nervøsitet i store forsamlinger, men det er så sjeldent. 

Anonymkode: b2819...af7

Noen tips til hvordan du kom deg ut av det?

Anonymkode: 4c793...61a

Skrevet

-Vannskrekk (kan bare svømme bryst, og er bare å glemme å bade i sjøen med mindre jeg går ut til så dypt at vannet rekker opp til halsen slik at jeg kan svømme mot land. Aner ikke hvordan man snur)

- Bilkjøring (Hatt lappen i nøyaktig 13 år om to dager. Er bare de siste tre-fire årene hvor jeg har kjørt en del bil. Bare med automatgir og ved bare veier. Skammer meg veldig over denne fobien)

Skrevet

Har fobi mot edderkopper, begynner å grine og skjelve og får fullstendig noia hvis jeg får store edderkopper for nær meg.   Trives svært dårlig på overfylte kjøpesentere, spesielt hvis jeg ikke er kjent.  Svetter, prikker i huden, må akutt på do, munntørrhet, ør i hodet, hjertebank, irritabilitet, har bare lyst å gå ut.  Ikke blitt utredet men jeg kan ikke skjønne hvilken nytte det skulle gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...