Gå til innhold

Hvorfor er det så utrolig mange som ikke bruker blinklys?


Freesia97

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så få som bruker blinklys? Er det så vanskelig egentlig? Det hadde vært såå mye enklere f.eks i rundkjøringer og mange andre steder der det er nødvendig med blinklys. Så slipper folk å vente i evighet. Jeg synes det er egoistisk å ikke bruke blinklys med vilje. Det er greit hvis man glemmer det en gang i blant, men når folk aldri bruker blinklys fordi de ikke gidder ja da er det egoistisk. Og det er enda irriterende når folk bruker feil blinklys.:frkk: Hva synes dere om dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er straffbart å unngå å bruke blinklys. Inntil 2000 kr i bot dersom man blir tatt.

Helt enig, det er sinnsykt irriterende med folk som dropper, evt. glemmer, å bruke blinklys i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig! Mange som sparer på blinklyset. Viktig å gjøre det til en gang man VIRKELIG har bruk for å blinke!! 

Anonymkode: 4b601...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubegripelig. En sjelden gang kan man glemme det og av og til klikker det ikke inn hvis man ikke dytter blinklysspaken hardt nok, men her jeg bor så ser det ut som halve befolkningen tror det er valgfritt tilleggsutstyr... Spesielt irriterende i rundkjøringer når man ikke aner om bilene som kommer rundt har tenkt seg ut i den avkjøringen man selv står i og vil inn. Man må selvsagt bare vente da, og der jeg oftest kjører er det størst sannsynlighet for at de vil ut på den veien der jeg kommer inn i rundkjøringen. Men jeg kan jo ikke kjøre ut med et  "jamen jeg trodde at" når det for en gangs skyld kommer en som faktisk skal ut i neste avkjøring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har etterhvert inset at min bil er ganske spesiell siden den har blinklys installert. Overraskende mange biler mangler det ekstrautstyret 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bruke blinklys når du alkerede vet hvor du skal? ...

Nei, mange har ikke helt forstått den funksjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Libertas skrev:

Hvorfor bruke blinklys når du alkerede vet hvor du skal? ...

Nei, mange har ikke helt forstått den funksjonen.

Tuller du? DU vet hvor du selv skal ikke alle andre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Freesia97 skrev:

Tuller du? DU vet hvor du selv skal ikke alle andre .

... Ja. Hun tuller. 

Anonymkode: 42139...515

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Freesia97 skrev:

Tuller du? DU vet hvor du selv skal ikke alle andre .

Forstår du ikke ironi?

Anonymkode: 4c73e...06f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kjøpte bilen sa forhandleren at det var tomt for blinklysolje, og de bare ler av meg når jeg spør etter det på bensinstasjonen og verkstedet. :-( Så da kjører jeg uten blinklys da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Freesia97 skrev:

Tuller du? DU vet hvor du selv skal ikke alle andre .

Eeh, jah. Jeg tuller. Fant ikke ironiflagget, men trodde folk ville forstå det var tull når de leste siste setningen min 😉

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... Ja. Hun tuller. 

Anonymkode: 42139...515

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du ikke ironi?

Anonymkode: 4c73e...06f

⬆️ Dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Libertas skrev:

Eeh, jah. Jeg tuller. Fant ikke ironiflagget, men trodde folk ville forstå det var tull når de leste siste setningen min 😉

 

⬆️ Dette

OBS! Leste bare den første setningen du skrev......:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freesia97 skrev:

Hvorfor er det så få som bruker blinklys? Er det så vanskelig egentlig? Det hadde vært såå mye enklere f.eks i rundkjøringer og mange andre steder der det er nødvendig med blinklys. Så slipper folk å vente i evighet. Jeg synes det er egoistisk å ikke bruke blinklys med vilje. Det er greit hvis man glemmer det en gang i blant, men når folk aldri bruker blinklys fordi de ikke gidder ja da er det egoistisk. Og det er enda irriterende når folk bruker feil blinklys.:frkk: Hva synes dere om dette?

Av samme grunn som det er utrolig mange mørkkledde uten refelks - latskap og galskap!

Anonymkode: 2b5f9...4cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår du ikke ironi?

Anonymkode: 4c73e...06f

Jeg svarte med en gang etter jeg leste den første setningen. Men når jeg leste hele kommentaren skjønte jeg at det var ironi. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I min by er det slik at de som er godt kjent ikke trenger blinklys. De vet jo hvor de skal.

Anonymkode: 1d505...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tror de er så smarte når de er unge at de bare trenger å blinke når det er noen i nærheten, og når de etter hvert kjører på gammel vane så tenker de ikke på å sjekke. Noen er nok også så preget av flokktenking at de synes det er flaut å blinke når ingen andre gjør det.

Anonymkode: e3965...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...