AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #61 Del Skrevet 20. desember 2017 23 minutter siden, RoH skrev: TS bare snakk med mannen din om dette du. Kansje du til og med skal være så gal at fu tar han med på familievenkontoret slik at han kan få forklart viktigheten av og være til stede. To dager i uka uten nett, TV og kun barnet som selskap vil sikkert også hjelpe han. Jeg har sett på programmet til fvk og vurderer det etterhvert. På den annen side virker det litt drastisk? Dersom å snakke ikke fungerer, vil jeg nok dra dit. Alt for at datteren vår skal få det bedre♡ takk for tips Anonymkode: 8095c...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #62 Del Skrevet 20. desember 2017 Synes du barnet får snakket for lite så snakk mer med det selv da. Det er ikke alle som vil være like involvert i alle deler av oppdragelsen, eller skal mannen din kunne kreve at du blir med ut og bygger hytte, mekker bil, eller hva enn annet som barnet skulle ønske når det blir større? Anonymkode: 2f67f...74a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 20. desember 2017 #63 Del Skrevet 20. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett på programmet til fvk og vurderer det etterhvert. På den annen side virker det litt drastisk? Dersom å snakke ikke fungerer, vil jeg nok dra dit. Alt for at datteren vår skal få det bedre♡ takk for tips Anonymkode: 8095c...485 Tipper han ikke har det i seg fra sin oppvekst, hans fars samhandling med barn var sikkert en begrensende faktor. Han ser ikke barnet og utviklingen dette barnet har slik du ser det. Rett og slett fordi han ikke har denne evnen. Personlig skulle jeg veldig gjerne hatt denne perioden av mine barn sin oppvekst om igjen. Skulle gjort mye annerledes i dag og deltatt i langt større grad. Det er viktig at han ikke oppfatter dine henvendelser som støy, men faktisk selv klarer og se det. Da er det ikke sikkert du klarer kommunikasjonen alene. Send han til meg så skal jeg gi han kokos. Det fremkommer jo av klippene foran her hvor aktivt barna forsøker og kommunisere. Får helt tårer i øya av sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #64 Del Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes du barnet får snakket for lite så snakk mer med det selv da. Det er ikke alle som vil være like involvert i alle deler av oppdragelsen, eller skal mannen din kunne kreve at du blir med ut og bygger hytte, mekker bil, eller hva enn annet som barnet skulle ønske når det blir større? Anonymkode: 2f67f...74a Tror du ikke jeg gjør det? Noen ganger må jeg dusje, andre ganger har jeg behov for å sove en times tid. Jeg er faktisk med barnet mitt døgnet rundt, skulle bare mangle at han passer på henne en time eller 5 min en gang i blant. Mannen min kan kreve akkurat hva han vil, og om dattera mi vil ha trehytte så får jeg hjelpe til da 😁 Anonymkode: 8095c...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_BuseMannen_ Skrevet 20. desember 2017 #65 Del Skrevet 20. desember 2017 Har aldri tenkt at det var noe vits å snakke med babyer, da de ikke svarer. Etter å ha lest her skal jeg huske å snakke med den om jeg noensinne får en sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #66 Del Skrevet 20. desember 2017 3 minutter siden, RoH skrev: Tipper han ikke har det i seg fra sin oppvekst, hans fars samhandling med barn var sikkert en begrensende faktor. Han ser ikke barnet og utviklingen dette barnet har slik du ser det. Rett og slett fordi han ikke har denne evnen. Personlig skulle jeg veldig gjerne hatt denne perioden av mine barn sin oppvekst om igjen. Skulle gjort mye annerledes i dag og deltatt i langt større grad. Det er viktig at han ikke oppfatter dine henvendelser som støy, men faktisk selv klarer og se det. Da er det ikke sikkert du klarer kommunikasjonen alene. Send han til meg så skal jeg gi han kokos. Det fremkommer jo av klippene foran her hvor aktivt barna forsøker og kommunisere. Får helt tårer i øya av sånt. Du er inne på noe.. hans familiekultur er noe litt annet enn hva jeg er vant med. Det er flere steder hvor jeg er uenig med hva de gjør, som også han tar avstand fra.. så han er jo åpen for ny kunnskap om barneoppdragelse. Siden vi begge var nye på dette med barn, har vi for det meste hentet råd og kunnskap fra helsestasjon og sykehus og noe bufdir greier. Men noe så viktig som kommunikasjon skulle jeg ønske han var mer mottakelig for råd. Tror det kanskje blir irriterende fordi det kommer fra meg.. haha jeg får sende ham til deg da 😁😁 Anonymkode: 8095c...485 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. desember 2017 #67 Del Skrevet 21. desember 2017 13 timer siden, RoH skrev: Ja. Det er mindre optimalt for et barn og vokse opp med to stumme foreldre. De kommuniserer gjerne på andre vis. Med ansiktsuttrykk og bevegelse og lek og tegnspråk. Ts skriver jo at mannen ikke leker med barnet heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 21. desember 2017 #68 Del Skrevet 21. desember 2017 4 timer siden, Maleficenta skrev: De kommuniserer gjerne på andre vis. Med ansiktsuttrykk og bevegelse og lek og tegnspråk. Ts skriver jo at mannen ikke leker med barnet heller Og det er optimalt med hensyn på og lære seg språk og bli forstått mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #69 Del Skrevet 21. desember 2017 Det er svært viktig for barnets utvikling at man snakker med barnet. Barnet forstår ord og språk lenge før barnet kan snakke selv, og de deler av hjernene som regulerer språk (Wernickes og Brocas område) utvikler seg relativt kjapt. Så jeg ser jo bekymringen din - både den rent språklige delen, men også den følelsesmessige. Det kan vel kanskje virke litt "rart" når far ikke svarer barnet. Det kan føles litt avvisende og kaldt. Men det betyr ikke at far ikke er glad eller engasjert i barnet. Det betyr bare at det ikke faller naturlig for far å "snakke" til barnet. Noen har problemer med det, rett og slett. Og jeg tenker at det nok helt sikkert blir verre når du pusher far til det og tar saken opp hele tiden. Barnet deres vil ikke få problemer pga. dette, da det er åpenbart at du holder samtaler med barnet og snakker masse. Barnet går vel kanskje også i barnehage, eller skal begynne? I barnehagen skjer det ofte en eksplosjon av språkutvikling, da barnet får øvet seg på å kommunisere dagen lang. Personlig syns jeg du skal la den her gå. Hvis mannen din er en god og omsorgsfull far ellers, er jo dette en liten bagatell. Anonymkode: 9cb56...8af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Allis Skrevet 21. desember 2017 #70 Del Skrevet 21. desember 2017 Du, ikke for å være kjip her - men jeg tror du skal ignorere svarene fra enkelte av brukerne her. Jeg kjenner igjen et par av brukernavnene som å være nokså......ja. Begrensende sosialt sett, og helt ærlig er jo flere av svarene her inne åpenbart fra folk som er ute å kjøre sosialt og epatisk. Dette er IKKE en bagatell - det er noe far MÅ og skal lære seg, av hensyn til barnet. Vi har alle ting vi trenger å jobbe med i foreldrerollen, som viste seg å være mer vanskelig enn vi hadde tenkt. Dette er en ting for din samboer. Og akkurat denne tingen er helt sentral og essensiell - det er tilsvarende som å ikke mate barnet tilstrekkelig eller droppe tannhygiene så barnet får ødelagte tenner på sikt. Det er helt grunnleggende for barns trygghet og helse at de blir møtt og ikke avvist hele tiden. De tar ikke skade av å måtte vente avogtil, men dette som far gjør er virkelig ikke bra uansett hvordan man snur og vender på det. Så du bør ikke ta råd her om å «la det gå», han kommer til å angre seg halvt ihjel når han en dag forstår det - og da er det jo for sent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #71 Del Skrevet 21. desember 2017 On 12/17/2017 at 3:24 PM, AnonymBruker said: Jeg begynner å få dårlig samvittighet hver gang jeg lar henne være hos pappaen sin og her er derfor den norske rasen kommer til å dø ut. Du har dårlig samvittighet- fordi faren prater ikke med en baby som er 10 måneder? Nå må du virkelig gir deg. Anonymkode: 6d624...88e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #72 Del Skrevet 21. desember 2017 2 minutter siden, Allis said: Dette er IKKE en bagatell - det er noe far MÅ og skal lære seg, av hensyn til barnet. Jo, det er et bagatell. Babyen er 10 måneder. Om 5 minutter har den allerede glemt det som skjedde for 5 minutter siden. Dere helikopter foreldre må ta dere sammen...virkelig. Anonymkode: 6d624...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #73 Del Skrevet 21. desember 2017 og hvor mye har faren babyen da? Moren tar nok alt og alt som vanlig, ser for meg at hun sitte over skulderen til faren - kanskje det er grunnen han er ikke komfortable å prate med babyen med en kjerring som skal påpeke på alt han gjøre. La han få de 5 minutter han holder barna i fred ts. Anonymkode: 6d624...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #74 Del Skrevet 21. desember 2017 On 12/19/2017 at 6:55 PM, AnonymBruker said: De snakket rett og slett ikke til ungene sine i hente- og leveringssituasjoner. Ingen "kom så finner vi matboksen din" ingen "hadde bra", ingen "hei" ingen "nå skal vi kle på oss." De var helt stumme, ingen kommunikasjon mellom mor og barn, moren bare gjorde det hun skulle uten å si noe til barnet. Anonymkode: 3cffb...c97 Det er nok fordi dere norsk kvinner snakker hele tiden og prate prate prate - har aldri hørt en voksen kvinne snakker så mye i hele mitt liv. Å bare høre dere snakke til ungene i butikkene, bhg og skole er døds slitsomt. Anonymkode: 6d624...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #75 Del Skrevet 21. desember 2017 Dette er ikke en mann som ikke snakker med barnet sitt, dette er en mann som i følge ts heller ikke kommuniserer med barnet sitt, responderer på det eller gir barnet blikkontakt. Dette er virkelig det aller mest alvorlige man kan gjøre mot et barn - tilknytningsproblematikk er seriøst ikke noe å kimse av, og det er det han gir datteren sin med oppførselen sin nå. Heldigvis har dette barnet en god og oppegående mor som kan veie opp for de verste skadene, men det betyr ikke at barnet ikke trenger dem begge. Faktisk vil jeg gå så langt som å si at kun å ha mor er bedre enn å ha begge foreldrene, når far avviser all samhandling med barnet såpass konsekvent. Og dere som drar døve og stumme inn i diskusjonen her - har dere vært borti mange døve og/eller stumme foreldre som verken kommuniserer med barna sine med en form for tegn, eller som ikke ser på de, responderer på de eller gir de blikkontakt? Hadde jeg sett det hadde jeg ringt barnevernet tvert, og det er der mannen til ts er. I forhold til datteren sin er han både døv, stum, blind og uinteressert på en gang. Og det er alvorlig. Anonymkode: 5b509...a0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #76 Del Skrevet 21. desember 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er nok fordi dere norsk kvinner snakker hele tiden og prate prate prate - har aldri hørt en voksen kvinne snakker så mye i hele mitt liv. Å bare høre dere snakke til ungene i butikkene, bhg og skole er døds slitsomt. Anonymkode: 6d624...88e Knis. Du ser selv hvordan denne setningen ikke henger på greip?? Anonymkode: 9edcb...e97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snegl Skrevet 21. desember 2017 #77 Del Skrevet 21. desember 2017 On 12/19/2017 at 11:25 AM, AnonymBruker said: Hei og takk for tips. Tenker vi skal finne litt om dette temaet sammen ja, høres ut som en god idé. Derimot mangler han ikke sosiale eller empatiske antenner over for meg eller andre, han er veldig 'på' hvis du skjønner:) tror bare han ikke alltid helt vet hvordan å gjøre og kanskje han ikke ser viktigheten av det. Best vi leder om det samme Anonymkode: 8095c...485 Veldig lurt det du sier her, tenkte akkurat det samme. Viktig at du ikke leser deg opp masse og blir ekspert og finner masse skyts mot ham. Da er det mye bedre om du sier at det er ingen av dere som er ekspert, men siden det er noe som har plaget deg ville du gjerne lært mer om det sammen. Så kan dere sammen bli enige om hva som er bra osv. Det kan jo hende det viser seg ikke alt du gjør er "nødvendig", men noe av det. Så finner dere et slags kompromiss, men som er basert på fakta. Lykke til og bra du er opptatt av forholdet mellom far og barn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. desember 2017 #78 Del Skrevet 21. desember 2017 17 timer siden, RoH skrev: Og det er optimalt med hensyn på og lære seg språk og bli forstått mener du? Kan man ikke snakke så kan man ikke. Såvidt jeg vet er ikke mannen til ts stum.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå