Gå til innhold

Invitert på selskap (er), lei av pølser og lomper, kan vi ta med egen mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke innafor på noen måte. Uhøflig, rett og slett. Og om pølser i lompe 3 ganger på 3.5 mnd er et problem for deg, vil jeg si du bør jobbe litt med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg bakte så mange pizzasnurrer idag at jeg fikk ikke plass i fryseren, så jeg tok med et par poser hit, håper det er greit? :) "

"Vi hadde pastasalat og focaccia til lunsj idag og fikk så mye til overs, vil dere ha?"

"Jeg fikk en kjempegod oppskrift på xxx av en kollega, jeg måtte bare prøve den, vil dere smake? "

 

 

Anonymkode: de781...dd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

 

HEI!

NÅ når jeg tenkt i 3 minutter og kommet på en løsning!

RING verten og si at du er på streng diett ( er du overvektig så kan du si at du er på diett, om ikke, så kan du si at du har problemer med magen) og ikke kan spise usunn mat som pølser, og kan tilby deg å ha med egen mat.

 

Anonymkode: 131f3...654

Kanskje det :)

Anonymkode: e5210...72e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, hvorfor ikke? Hva med å foreslå tapas sånn at alle tar med seg noe? 

Anonymkode: 93e0a...016

Godt forslag, hadde ikke sett denne når jeg drev å rettet :)

Anonymkode: e5210...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tilbyr vertskapet å stå for maten. Da fremstår du som hjelpsom samt slipper å spise pølser. Win win!

Anonymkode: c1c97...bf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har foreldrene dine feilet på emne høflighet i oppdragelsen din TS. Jeg lærte at når man er borte spiser man det man får! Det er virkelig frekt å ville si ifra til vertskapet at man ikke vil ha pølser som blir servert der. 

Om du absolutt ikke vil spise pølser så får du spise godt før du drar også får du ha med deg en Nutrilett eller noe og smugspise før kake siden du blir så veldig fort sulten. 

Jeg kan ikke forstå at et voksent menneske føler det har rett til å mene noe om hva andre mennesker skal servere i sitt selskap!! Det er jo ikke noe du har noe som helst med! Og attpåtil har dette vært et samtaleemne blant andre familiemedlemmer 😡 Av erfaring kan jeg si deg at det virkelig er vondt, å vite man er et samtaleemne i storfamilien. Men du er kanskje en av disse som mener det eneste riktige er dine meninger. 

Anonymkode: 9f3be...8dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så glad!

Snakket med familimedlemmet mitt, og det viste seg at de har sett tråden, og de sa beklager at de aldri hadde tenkt på at folk begynte å lei, de snakket med ungene og ett par andre familiemedlemmer som bekreftet at de var lei, og nå lager de Chili con garne (grandiosa til ungene :) Og har lovt at de skal variere litt på hva de serverer :) YEAH!

Anonymkode: 8fc30...1c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nå er jeg så glad!

Snakket med familimedlemmet mitt, og det viste seg at de har sett tråden, og de sa beklager at de aldri hadde tenkt på at folk begynte å lei, de snakket med ungene og ett par andre familiemedlemmer som bekreftet at de var lei, og nå lager de Chili con garne (grandiosa til ungene :) Og har lovt at de skal variere litt på hva de serverer :) YEAH!

Anonymkode: 8fc30...1c0

Bli

Anonymkode: 8fc30...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så glad!

Snakket med familimedlemmet mitt, og det viste seg at de har sett tråden, og de sa beklager at de aldri hadde tenkt på at folk begynte å bli lei, de snakket med ungene og ett par andre familiemedlemmer som bekreftet at de var lei, og nå lager de Chili con garne (grandiosa til ungene :) Og har lovt at de skal variere litt på hva de serverer :) YEAH!

Anonymkode: e5210...72e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så glad!

Snakket med familimedlemmet mitt, og det viste seg at de har sett tråden, og de sa beklager at de aldri hadde tenkt på at folk begynte å bli lei, de snakket med ungene og ett par andre familiemedlemmer som bekreftet at de var lei, og nå lager de Chili con garne (grandiosa til ungene :) Og har lovt at de skal variere litt på hva de serverer :) YEAH!

Anonymkode: e5210...72e

Sikkert.

Anonymkode: fbd57...187

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sikkert.

Anonymkode: fbd57...187

Der sant :) De skal kjøpe ferdiglaget i butikken, og varme den opp i en gryte :)

Anonymkode: e5210...72e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så glad!

Snakket med familimedlemmet mitt, og det viste seg at de har sett tråden, og de sa beklager at de aldri hadde tenkt på at folk begynte å bli lei, de snakket med ungene og ett par andre familiemedlemmer som bekreftet at de var lei, og nå lager de Chili con garne (grandiosa til ungene :) Og har lovt at de skal variere litt på hva de serverer :) YEAH!

Anonymkode: e5210...72e

Dette virker ikke helt troverdig men godt det ordnet seg. At noen klarer lage så mye styr for noen pølser de ikke trenger spise engang er utenfor min fatte evne. 

Anonymkode: c1c97...bf5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg så glad!

Snakket med familimedlemmet mitt, og det viste seg at de har sett tråden, og de sa beklager at de aldri hadde tenkt på at folk begynte å bli lei, de snakket med ungene og ett par andre familiemedlemmer som bekreftet at de var lei, og nå lager de Chili con garne (grandiosa til ungene :) Og har lovt at de skal variere litt på hva de serverer :) YEAH!

Anonymkode: e5210...72e

Og dette skal vi tro på? 

Anonymkode: b678c...c54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudskjelov er min familie mer opptatt av alle gjestene skal hygge seg og kose seg i selskap både sosisalt og mat enn å være sur og fornærmet fordi man ønsker å ta med seg noe ekstra mat eller dessert. Uansett hva grunnen det er til det. Hadde de blitt det hadde jeg ikke ønsket å besøke de seg lengre, men min erfaring er gudskjelov er det sjelden det blir reagert og laget noe styr ut av. Kun på KG.

Veldig takknemlig å ha de i mitt liv, og det blir fryd til å besøke de igjen og igjen :)

Glad i dere :)

Anonymkode: e5210...72e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Gudskjelov er min familie mer opptatt av alle gjestene skal hygge seg og kose seg i selskap både sosisalt og mat enn å være sur og fornærmet fordi man ønsker å ta med seg noe ekstra mat eller dessert. Uansett hva grunnen det er til det. Hadde de blitt det hadde jeg ikke ønsket å besøke de seg lengre, men min erfaring er gudskjelov er det sjelden det blir reagert og laget noe styr ut av. Kun på KG.

Veldig takknemlig å ha de i mitt liv, og det blir fryd til å besøke de igjen og igjen :)

Glad i dere :)

Anonymkode: e5210...72e

"med

Anonymkode: e5210...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Gudskjelov er min familie mer opptatt av alle gjestene skal hygge seg og kose seg i selskap både sosisalt og mat enn å være sur og fornærmet fordi man ønsker å ta med seg noe ekstra mat eller dessert. Uansett hva grunnen det er til det. Hadde de blitt det hadde jeg ikke ønsket å besøke de seg lengre, men min erfaring er gudskjelov er det sjelden det blir reagert og laget noe styr ut av. Kun på KG.

Veldig takknemlig å ha de i mitt liv, og det blir fryd til å besøke de igjen og igjen :)

Glad i dere :)

Anonymkode: e5210...72e

 

På 18.12.2017 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Gudskjelov er min familie mer opptatt av alle gjestene skal hygge seg og kose seg i selskap både sosisalt og mat enn å være sur og fornærmet fordi man ønsker å ta med seg noe ekstra mat eller dessert. Uansett hva grunnen det er til det. Hadde de blitt det hadde jeg ikke ønsket å besøke de seg lengre, men min erfaring er gudskjelov er det sjelden det blir reagert og laget noe styr ut av. Kun på KG.

Veldig takknemlig å ha de i mitt liv, og det blir fryd til å besøke de igjen og igjen :)

Glad i dere :)

Anonymkode: e5210...72e

Helt innafor, så lenge man ikke ber verten om å lage maten selv.

Jeg vil at mine gjester skal kose seg også, og da med mat og selskap, helt utrolig for enkelte mennesker skal bli sur og fornærmet over, de kan ikke ha det godt.

Og det er også slitsomt for resten, da hensyn sier og da til alle, ikke noen, men ikke andre.

Slitsomt med folk som skal gjøre det eller ikke gjøre det av "prinsip", har ett par familiemeldemmer selv som er slik, de kan finne på å komme 15  min forsent til neste selskap fordi vi var 15 min på deres selskap, som dere sikker skjønner har vi munium kontakt med de.

Anonymkode: ff598...542

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Da kan man snu det rundt å si at det er sært, uhøflig og frekt og servere bare pølser og lomper i hver bidige selskap uten et annet alternativt.

Anonymkode: e5210...72e

enig

Anonymkode: ff598...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...