Gå til innhold

Invitert på selskap (er), lei av pølser og lomper, kan vi ta med egen mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også folk jeg kjenner som alltid serverer pølser og lomper, så vi visste hva vi gikk til når vi dro.

Vi spiste oss god å mette før vi kom, og det hadde tydeligvis de andre gjestene gjort å, og der satt vertene igjen med en halv stor kjele med pølser igjen, masse pølser.

Er det bedre å gi beskjed på den måten, enn å si man er lei og tilby å lage noe til alle i selskapet?

Endret av madsegen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, madsegen said:

Er det bedre å gi beskjed på den måten, enn å si man er lei og tilby å lage noe til alle i selskapet?

Ja, så absolutt. I det siste tilfellet er du grovt uforskammet, i det første spiser du lite. Stor forskjell på de to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GauteS skrev:

Ja, så absolutt. I det siste tilfellet er du grovt uforskammet, i det første spiser du lite. Stor forskjell på de to!

Nei, jeg og flere av gjestene spiste ingenting.

Vertene hadde masse masse matrester igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, madsegen said:

Nei, jeg og flere av gjestene spiste ingenting. Vertene hadde masse masse matrester igjen.

Javel, spiste altså lite eller ingenting – samme det; akseptabelt.
Hadde vertskapet virkelig masse matrester igjen? Fryktelig uoppdragne gjester de er belemret med – tenk å etterlate seg halvspiste pølser og halvspiste lumper! Sånt må jo kastes, i motsetning til mat som blir til overs. Den kan fryses ned og serveres neste gang i stedet(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2017 den 11.53, AnonymBruker skrev:

Ja,vi skal lage slik at andre kan forsyne seg av, og vi kommer til å spørre om det er ok.

Det ser merkelig ut om vi  hadde laget kun til oss selv :)

Anonymkode: 8fc30...1c0

Ja, for det ser ikke noe merkelig ut om dere kommer med medbragt mat til alle gjestene 😅😅😅!

Anonymkode: 7f7b5...fb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, madsegen skrev:

Frynse ned wienerpølser? :tongue:

Det kan jeg love deg ikke blir godt.. :kvalm::kvalm:

Rettelse fryse allerede kokte wiener.

Det anbefales ikke. :kvalm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

.

Anonymkode: 20557...044

Yess! :mynona: Tusen takk :yvonne:    :popcorn:  :arwen::arwen:

Anonymkode: 2735d...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Yess! :mynona: Tusen takk :yvonne:    :popcorn:  :arwen::arwen:

Anonymkode: 2735d...b6e

Velkommen :)

Anonymkode: 20557...044

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Gudskjelov er min familie mer opptatt av alle gjestene skal hygge seg og kose seg i selskap både sosisalt og mat enn å være sur og fornærmet fordi man ønsker å ta med seg noe ekstra mat eller dessert. Uansett hva grunnen det er til det. Hadde de blitt det hadde jeg ikke ønsket å besøke de seg lengre, men min erfaring er gudskjelov er det sjelden det blir reagert og laget noe styr ut av. Kun på KG.

Veldig takknemlig å ha de i mitt liv, og det blir fryd til å besøke de igjen og igjen :)

Glad i dere :)

Anonymkode: e5210...72e

Familiekjærligheten hos dere sitter tydeligvis ikke så dypt hvis det å ikke få servert riktig mat gjør at man slutter å besøke dem. :roll:Gudskjelov har jeg familie som er virkelig glade i hverandre.

Anonymkode: 8660b...28a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det enkelt, si at dere vil spise vegansk en periode, og tilfeldigvis er disse periodene samtidig som selskapene. Eller bli veganere ;) Sparer meg for mye drittmat jeg får servert...  Tar alltid med egen mat, ofte nok så alle får smake. Og vips, så har jeg introdusert god vegansk mat til de som er skeptiske også, to fluer i en smekk. (det er ikke vegansk ;)

Anonymkode: c69b8...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familiekjærligheten hos dere sitter tydeligvis ikke så dypt hvis det å ikke få servert riktig mat gjør at man slutter å besøke dem. :roll:Gudskjelov har jeg familie som er virkelig glade i hverandre.

Anonymkode: 8660b...28a

Familie som er virkelig glad i hverandre og respektere hverandre ved å lytte til andre familiemedlemmer meninger og hensyn. Som denne familien.                                        og hvem i tråden har snakket om å ikke komme på selskap lengre om det blir servert det samme? Ingen. Så hva faen er det du snakker om?

Anonymkode: ff598...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Familie som er virkelig glad i hverandre og respektere hverandre ved å lytte til andre familiemedlemmer meninger og TAR hensyn. Som denne familien.                                        og hvem i tråden har snakket om å ikke komme på selskap lengre om det blir servert det samme? Ingen. Så hva faen er det du snakker om?

Anonymkode: ff598...542

 

Anonymkode: ff598...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Familie som er virkelig glad i hverandre og respektere hverandre ved å lytte til andre familiemedlemmer meninger og hensyn. Som denne familien.                                        og hvem i tråden har snakket om å ikke komme på selskap lengre om det blir servert det samme? Ingen. Så hva faen er det du snakker om?

Anonymkode: ff598...542

Det skrev hun selv i sitt eget innlegg. Kanskje du skal lære deg å lese?

Anonymkode: 8660b...28a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har alle våre problemer. Det er en dag, jeg tror du overlever uten å lage noe drama ut av det?

Anonymkode: aa0e7...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alle våre problemer. Det er en dag, jeg tror du overlever uten å lage noe drama ut av det?

Anonymkode: aa0e7...b3a

:tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skrev hun selv i sitt eget innlegg. Kanskje du skal lære deg å lese?

Anonymkode: 8660b...28a

Nei, det stemmer ikke. Du får få deg en bedre leseforståelse.

Anonymkode: ff598...542

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. Du får få deg en bedre leseforståelse.

Anonymkode: ff598...542

Ditto.

Anonymkode: 8660b...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...