Gå til innhold

Du som har blitt rik, er du lykkeligere enn før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Folk er så redd for å innrømme at penger gjør dem lykkeligere. Er de redde for å virke overfladisk? 

Anonymkode: 8dd78...71f

Jeg tror heller at man enten aldri har hatt pengeproblemer, eller glemmer hvordan det er å ha mindre, selv om man ikke bruker så mye penger. 

Anonymkode: 5d0d0...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er så redd for å innrømme at penger gjør dem lykkeligere. Er de redde for å virke overfladisk? 

Anonymkode: 8dd78...71f

Jeg er ikke redd for det, men penger gir meg ikke direkte lykkefølelse. Bedre livskvalitet kanskje, men direkte lykke er mer avhengig av situasjonen. Og jeg føler ikke oftere lykke enn før. Man svever ikke på en sky selv om man har penger. 

Anonymkode: 4050c...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for det, men penger gir meg ikke direkte lykkefølelse. Bedre livskvalitet kanskje, men direkte lykke er mer avhengig av situasjonen. Og jeg føler ikke oftere lykke enn før. Man svever ikke på en sky selv om man har penger. 

Anonymkode: 4050c...90d

Lykkeligere.

Anonymkode: 8dd78...71f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd for det, men penger gir meg ikke direkte lykkefølelse. Bedre livskvalitet kanskje, men direkte lykke er mer avhengig av situasjonen. Og jeg føler ikke oftere lykke enn før. Man svever ikke på en sky selv om man har penger. 

Anonymkode: 4050c...90d

God livskvalitet er forresten noe som kan hjelpe deg til å oppnå komplett lykke. 

Anonymkode: 8dd78...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2017 at 3:48 PM, AnonymBruker said:

 

Tenker du noen ganger på at om du forbrukte mer kunne du hjulpet med å opprettholde arbeidsplasser? Jeg mener, det føles ikke bra å kjøpe ting som ender opp som søppel og forurensning på lang sikt, men mange arbeidsplasser i Norge er avhengig av at noen kjøper produktene deres. Dess mer gniene alle de med penger er, dess mindre tjener butikker, dess flere vil bli arbeidsløse, dess mer fattigdom. 

 

Anonymkode: 5d0d0...e11

Glem det - dem som du siterer til er gjerrig og alt for grådig å tenke på arbeidplasser.  Kjenner flere "rike" som han/hun -kverulerer hvert eneste krone bruk og gidder ikke å bruke pengene sine.  Skal bare ha ...ha...ha..mer og mer penge. 

Anonymkode: c7308...9de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er JA JA JA!  Penge gjør meg lykkeligere.  Har vokst opp med lite, og det er bare så utrolig deilig å slippe å bekymret meg for hvordan jeg skal betale regninger og egentlig kan jeg reise når eller hvor jeg vil.   I hvertfall penge gjør man lykkeligere enn om du ikke hadde penge - selvfølgelig!  Men folk vil ikke innrømme det - morsomt å se hvor mange av dere som lyver og si NEI haha!  Right.  

Anonymkode: c7308...9de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo være at man blander begrepene glede og lykke. De fleste opplever vel mer glede om de kan unne seg både kafe, klær når de vil og reiser. Men det betyr ikke at de er lykkelige i livet sitt generelt. 

Anonymkode: 5d0d0...e11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvordan du ser på fritid. Å gå hjemme en hel og styre på med hus og unger, men styre tiden selv, det ser jeg på som fritid. Synes å gå en full dag på jobb med få timer hjemme er mindre fritid.

Litt det samme som bøndene. De jobber hele tiden, men er hjemme. De kan ordne dagen som de selv ønsker.

Anonymkode: 1bec8...37b

Så du mener bøndene egentlig ikke jobber? For det er jo et skille mellom jobb og fritid, og her sier du at bøndene har fritid hele tiden fordi de styrer dagen selv. Du har aldri vært bonde i alle fall, så mye er sikkert.

Anonymkode: 9ef07...8cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2017 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Spørs hva man definerer rikdom som?

For meg er det å ha total frihet stor rikdom. Å ikke ha et ansvar i verden, annet enn det jeg selv vil ha. Å kunne legge til side 5000 kr hver eneste mnd etter at ALT er betalt, samt 100% frihet gjør meg vanvittig rik slik jeg definerer rikdom.

Anonymkode: 6ad59...4c4

Hva slags jobb har du? 

Med tanke på det du skriver om inget ansvar osv.

Anonymkode: 1267a...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger har gjort meg noe lykkeligere. Jeg hadde råd til å kjøpe leilighet etter at jeg arvet og den er bare belånt 30%. 

Men!! Jeg har fortsatt helseproblemer, hater jobben min og en nabo fra helvette. Penger kan ikke kjøpe meg bedre helse, ny jobb eller nye naboer. Og nei, jeg kan ikke bare flytte, da jeg ble syk etter at jeg kjøpte leiligheten og ikke får tatt opp nytt lån (jeg får 0 i lån, virkelig 0!)

Jeg hater jobben min som jeg jobber i 40%. Jeg får ikke byttet jobb heller fordi at jeg er sykmeldt 60% på fjerde året. Hvem vil ansette meg?

Men jeg er heldig som slipper å være engstelig for om jeg har råd til å beholde et sted å bo. Hadde jeg leid et bøttekott og ikke visst om jeg hadde hatt råd til å beholde bostedet mitt neste måned i tillegg til alt annet, så hadde jeg nok ikke giddi å fortsette å leve. 

Så den økonomiske sikkerheten jeg har ift at jeg har et garantert sted å bo, den gjør meg lykkeligere. Den gjør livet akkurat verdt å leve.

Men jeg er ikke akkurat rik da, så vet ikke om jeg er rett person til å svare i tråden. :fnise:

Anonymkode: 934c9...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2017 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Du som har opplevd å bli rik ( hva enn du legger i drt utrykket) er du lykkeligere enn før?

Anonymkode: 98c25...041

Ja. 

Det er enorm sjelefred i å kunne legge alle tanker om penger bak seg.

Og det er deilig å kunne ta 2 år ferie på denne måten. (så lenge jeg klarere tukte griskheten min selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...