Gå til innhold

Samlivsbrudd og liten baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 hours ago, AnonymBruker said:

Sånn oppsumnert så forstår jeg TS slik at mannen jobber 5 dager i uken (og disse dagene ikke ser baby fordi han er sent hjemme), og hjelper familien 1 dag i uken. Da blir det 1 dag igjen til TS og baby... Det syns jeg høres veldig lite ut!

Jeg har noen forslag/spm:

- når starter han på jobb? Drar han sent? Da ser han vel deg og baby på formiddagen? Kan han dra tiidlig slik at hsn kommer hjem før baarnet har lagt seg? 

- spør svigers om å passe barnet. Da får du litt fri, og svigers vil kunne gjengjelde all jobbingen til mannen din..

- hva slags bedrift driver svigerfamilien? Det er vanskelig å sette seg inn i ting uten å vite det.. Er det alltid åpent? Kan han evnt bidra en kveld eller to i uken slik at han kan tilbringe helgdn med dere? Bidrar hans søsken tilsvardnde? 

Anonymkode: 497b6...821

Bra forslag :)

Anonymkode: 28e9d...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er snodig han stiller opp gratis for familien sin, særs med tanke på at det han gjør genererer inntekt for bedriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, RoH skrev:

:) Du virker som et bedre menneske enn det jeg tolket ut av åpningsinnlegget ditt. Det er veldig trist at ting er som det er for deg. Jeg tror det er fint at du trekker inne FVK nå, men jeg håper i det lengste på at det ikke bare er billetten din ut. Et forhold må jobbes med hele tiden fra begge parter om det skal være et bra sted og være for alle i familien. Det kan jo tenkes at dere kan komme til en slags overenskomst som gjør at dere overlever som familie.

Det er på ingen måte sånn at du skal ha ansvaret for barnet alene og at hans storfamilie skal komme foran deg og barnet deres. Men han må se det, skjønne dine behov. Overgangen for oss menn er veldig stor fra og være to som kun er sammen fordi en ønsker det til og bli en kjernefamilie. Du har allerede kjent barnet lenge når det kommer til verden, du har hormonelle overganger som vi menn ikke aner noe som helst om. Realiteten for oss menn angående ansvar for egen kjernefamilie er gjerne en modningsprosess som ikke kommer før barnet er 3-4 år. Mor er ofte sinnsvakt sliten og skulle hatt uendelig mye mer omsorg, kjærlighet enn det hun pleier og få første årene. Men vi menn ser det ikke, vi skjønner det ikke fordi vi ikke har opplæring i det, og vi opplever det ikke selv, vi har ikke utviklet den intelligensen, noen gjør det aldri, noen gjør det for sent. Men du har også et ansvar for og få han som ikke forstår til og forstå. 

Lykke til, jeg håper virkelig at dere kan finne ut av dette. Med hilsen meg alle andre duste menn.    

Dette er min erfaring også. Spesielt med første barnet var det ingen forståelse før far hadde permisjon og etter barnet var begynt i barnehagen og hverdagen startet. Ting ble gradvis mye bedre. Ved barn nr 2 gikk det også bedre. 

 

Jeg vil råde TS til å avvente til baby er 1-2 år. Gi det litt tid. Når barnet kan kommunisere mer våkner han kanskje til. Og du kan jo se på dette som hobbyen hans. Den andre fridagen er da din dag (etter at barnet er blitt større selvsagt) Da kan dere Feks gjøre noe sammen som familie, men så før/etterpå er det papptid. Og du kan stikke trene eller annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, padawan skrev:

Jeg synes det er snodig han stiller opp gratis for familien sin, særs med tanke på at det han gjør genererer inntekt for bedriften.

Det er kanskje gratis nå, men han får kanskje verdier ut av det senere? Dette kan jo komme familien til gode. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...