Gå til innhold

Vanskelig å slå av fjernlys på bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få skrudd av fjernlys på bilen, både ved korte blink (drar spak mot meg) eller ved lengre perioder ved kjøring i mørket (dytter spak fra meg).

Hvis jeg fikler med spaken i et par minutter (dra, dytt, vri), får jeg slått av fjernlysa, men det er så klart ikke holdbart mens jeg er på veien.

Å skru av lysbryteren hjelper ikke - lyser fortsatt

Å skru av tenninga hjelper ikke - det lyser like fordømt

Jeg tenker det kan være en bryter som er litt sliten (skal være lett å fikse), men nå er ikke jeg bilmekaniker. Har også hørt at det kan være noe som sitter dypere, og som da følgelig er vanskeligere å fikse

Anonymkode: 18393...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper du må skifte spaken med bryter. Hvor vanskelig det er kommer helt an på type bil du har. Se om du kan finne en verkstedbok for bilen. På nettet eller biblioteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som du har et rele som henger, disse kan ett byttes og koster ikke mange kronene.

Anonymkode: 687dc...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert ennå bedre svar hvis du forteller hvilken bil du har og hvor gammel den er. Det kan være kjente svakheter med en viss modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du husket på å fylle på blinklysolje før vinteren kom?

Anonymkode: fc7cd...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en slik bil jeg og for flere år siden, bytta rele som styrte fjernlys uten st det hjalp, bytta bilen like etter🙊 Men det var en annen årsak😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, petterm skrev:

Du får sikkert ennå bedre svar hvis du forteller hvilken bil du har og hvor gammel den er. Det kan være kjente svakheter med en viss modell. 

Opel Astra, 2000 modell

Anonymkode: 18393...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, tdm900 skrev:

Hadde en slik bil jeg og for flere år siden, bytta rele som styrte fjernlys uten st det hjalp, bytta bilen like etter🙊 Men det var en annen årsak😋

Oi, håper jeg kan fikse det. Jeg er veldig glad i bilen :) 

Anonymkode: 18393...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, stan skrev:

Tipper du må skifte spaken med bryter. Hvor vanskelig det er kommer helt an på type bil du har. Se om du kan finne en verkstedbok for bilen. På nettet eller biblioteket. 

Fant en verkstedbok på nett, men ser ingenting om hvordan man bytter spaken :| Heldigvis har man Youtube!

Anonymkode: 18393...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant en verkstedbok på nett, men ser ingenting om hvordan man bytter spaken :| Heldigvis har man Youtube!

Anonymkode: 18393...deb

Lykke til. Jeg skiftet på en Volvo 360 for ørten år siden. Det funket fint. 

Men det så litt rart ut med en skinnende ny spake i en ellers ganske sliten bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan skrev:

Lykke til. Jeg skiftet på en Volvo 360 for ørten år siden. Det funket fint. 

Men det så litt rart ut med en skinnende ny spake i en ellers ganske sliten bil. :)

Takk for det :) Skal se om vi finner en "ny" spake på et bilopphuggeri, så den kommer vel til å stå i stil til resten av bilen

Anonymkode: 18393...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...