Gå til innhold

Broren min kommer ikke hvis jeg er der i jula


Gjest Axl Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Axl Rose
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager men jeg skjønner broren din. Det er begrenset hvor mye dritt man tåler fra de man er glad i. Du mener at han skal bare glemme hva for noe dritt du sa for 1 år siden. Mens du klarer ikke å komme over at han var slem mot deg som barn, altså skjerp deg, dere var barn, søsken krangler og sloss. Og når du var ruset og truet med å ta livet av deg, hva skulle han gjøre, gi deg penger og hjelpe deg. Du høres ut som om du er veldig opptatt av å framstilles som offeret her. Når det er motsatt, de andre er offeret, utsatt for din dritt over mange år. Og nå får det noen konsekvenser. Synes du høres egoistisk ut, og at du ikke har lært av dine feil ennå.

Anonymkode: 779e6...52e

Jeg mener at han skal glemme i jula så vi alle kunne vært sammen og hatt en fin jul. Men han skal få denne jula med familien i fred. Jeg bryr meg ikke så jævlig om hvordan han er og har vært mot meg. Jeg er ikke offeret og det var jævlig av meg jeg vet det. 

Mamma er skuffa over denne idiotiske krangelen og kan ikke akkurat velge mellom oss.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.12.2017 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Og hvis ts er bare 1% av det han har fremstått som her inne på kg under alle brukernavnene han har hatt så er det rart at noen velger å tilgi og "glemme" alt han har gjort for han gjør de samme tabbene igjen og igjen og som pårørende blir man drittlei. Og menn er faktisk flinkere å gi opp destruktive forhold enn kvinner siden vi er "velsignet" med dette omsorgsbehovet, så jeg forstår denne broren godt og synes det er underlig at han ikke har gjort det før, men vi kommer alle til et punkt der vi blir drittlei og ikke gidder meg.

Anonymkode: aff95...24d

Det er jo heller ikke sånn at problemene til TS har oppstått i et vakuum. 

Anonymkode: 80303...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Axl Rose said:

Jeg mener at han skal glemme i jula så vi alle kunne vært sammen og hatt en fin jul. Men han skal få denne jula med familien i fred. Jeg bryr meg ikke så jævlig om hvordan han er og har vært mot meg. Jeg er ikke offeret og det var jævlig av meg jeg vet det. 

Mamma er skuffa over denne idiotiske krangelen og kan ikke akkurat velge mellom oss.

Nei, om du er en drittsekk kan du ikke forvente at noen skal tålerere deg. Du høster det du sår

Anonymkode: ad685...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo heller ikke sånn at problemene til TS har oppstått i et vakuum. 

Anonymkode: 80303...318

Det er svært mange mennesker som har hatt en dårlig barndom uten at de tar det ut på andre i voksen alder. Det er vel heller slik at mennesker som har traumer fra egen barndom tar det ut på seg selv i stedet.

Anonymkode: 20bd2...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske tydelig på enkelte svar her, at de aldri har hatt en narkoman i nærmeste familie...... Sålenge man har sagt unnskyld så er man «fri»? Hjelpes...

Anonymkode: 44300...d49

Jeg synes ikke man er fri av den grunn. Men nå ønsker jo moren og søsteren å ha ham der. Jeg vet eksempler med familier der rusmisbrukere har drevet hele familien for langt, manipulert og utnyttet både for tjenester og penger, og flere familiemedlemmer har blitt syke. Det blir en dårlig stemning for alle når rusmisbrukeren møter opp. Ikke fordi de ikke lenger er glad i personen, men fordi som flere her peker på: det er utrolig utmattende. 

Men slik TS beskriver det ønsker jo resten av familien ham der. Resten av familien har et godt forhold til ham. Det er vondt og vanskelig å ha psykisk syke i familien, men jeg synes faktisk at de som ikke er syke burde prøve å være rause. Hva skal liksom TS gjøre da? Isolere seg fra hele familien sin fordi den ene broren nekter å gi ham flere sjanser? TS går i behandling, jobber med seg selv, og gjør en jobb for å endre seg, og har sagt unnskyld. Får man aldri nye sjanser selv om man har endret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rainstorm said:

Jeg synes ikke man er fri av den grunn. Men nå ønsker jo moren og søsteren å ha ham der. Jeg vet eksempler med familier der rusmisbrukere har drevet hele familien for langt, manipulert og utnyttet både for tjenester og penger, og flere familiemedlemmer har blitt syke. Det blir en dårlig stemning for alle når rusmisbrukeren møter opp. Ikke fordi de ikke lenger er glad i personen, men fordi som flere her peker på: det er utrolig utmattende. 

Men slik TS beskriver det ønsker jo resten av familien ham der. Resten av familien har et godt forhold til ham. Det er vondt og vanskelig å ha psykisk syke i familien, men jeg synes faktisk at de som ikke er syke burde prøve å være rause. Hva skal liksom TS gjøre da? Isolere seg fra hele familien sin fordi den ene broren nekter å gi ham flere sjanser? TS går i behandling, jobber med seg selv, og gjør en jobb for å endre seg, og har sagt unnskyld. Får man aldri nye sjanser selv om man har endret seg?

Tja, det er godt mulig de fleste i familien er pushovers og ikke tørr si nei. Som kjent har noen rusmisbrukere familien sin under tommelen og manipulerer dem med gråtehistorier eller trusler, kanskje begge deler. Så skal det sies at vi abre hører TS sin versjon. 

Og ja, klarer man ikke oppføre seg som et skikkelig menneske må man forvente å bli isolert, det er rettferdig. Han har tydeligvis fått mange sjanser

Anonymkode: ad685...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjorde du ifjor når samme problemstillingen eksisterte? Og hvor lenge skal denne broren holde på på denne måten?

Anonymkode: 58d78...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde du ifjor når samme problemstillingen eksisterte? Og hvor lenge skal denne broren holde på på denne måten?

Anonymkode: 58d78...a58

Vi har alltid hatt noen krangler men ikke så ille som nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...