Gå til innhold

Opplever dere ofte at legen er forsinket?


Freesia97

Anbefalte innlegg

Det varierer veldig - har opplevd alt fra 40 minutter forsinket til å komme inn før tida. Men som andre sier - jeg venter gjerne litt ekstra i visshet om at jeg har en lege som tar seg tid når det trengs. Joda, det kan være irriterende å måtte vente en halvtime når alt jeg skal er å fornye en sykemelding og bare er inne hos legen et par minutter, men en annen gang er det jeg som trenger ekstra tid og bidrar til at skjemaet sprekker, og da er jeg veldig glad for at legen ikke ser på klokka og ber meg komme tilbake en annen dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastlegen min er forsinket hver gang, som regel mellom 30-45 minutter. Jeg synes ikke det gjør noe, for jeg vet at jeg får den tiden jeg trenger inne på kontoret. Hos leger/andre på sykehuset synes jeg de alltid er presise.

Anonymkode: 4dad8...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg har fastlege er det alltid en fastlege som dagvakt for akuttilfeller, slik at de som kommer inn akutt kommer inn til den legen og ikke belaster de andre fastlegene. Dette gjør til at fastlegene kan konsentrere seg om de som ligger inne med fastlegetime og som har bestilt i god tid. Sist gang jeg var inn til fastlegen min kom jeg inn 2 minutter etter oppsatt time, jeg holdt på å ikke rekke timen min fordi jeg kom akkurat på klokkeslettet timen var satt opp på.

Når jeg ringer inn for time same dag får jeg alltid time hos akuttlegen og ikke hos fastlegen. Sist gang jeg gjorde dette måtte jeg vente i 1 time på å komme inn, noe som var som forventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uff.... Må alltid vente Mellom 30-60 minutt, det er standar hver eneste gang. Ler litt av meg selv, da jeg likevel alltid stresser med å komme tidsnok, for jeg føler at det er så typisk at den ENE gangen jeg blir forsinket, er ikke legen forsinket... :fnise: Men jeg har faktisk aldri opplevd å ikke vente lenge. Har til og med fått beskjed om at jeg er neste, også venter jeg 15 minutt bare for at legen kommer å henter en helt annen pasient... Så ender opp med å vente 40 minutt likevel.

Til tross for dette har legen min alltid dårlig tid og prøver helst å sende meg ut så fort som mulig, som regel er jeg der under 5 minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos gamlelegen var det som regel minst 40 min forsinkelse, selv om man hadde tidlig time. Hos nyelegen min har jeg kommet inn 5-20 min forsinket hver gang. 

Foskjellen er at gamlelegen alltid tok seg kjempegod tid til å småprate litt om hvordan jeg hadde det, hvordan det gikk på jobben, om familien min, osv. Nyelegen derimot går helt på skjema. Selv nå når jeg er gravid og går til svangerskapskontroller har hun ikke tid til å spørre hvordan det går generellt, om det går bra på jobben osv. Og det går ikke så bra på jobben, og jeg hadde trengt litt hjelp til å få tilrettelegging, men det får jeg ikke sjangs til å fortelle om for hun kaver og er så hektisk med å skulle ta blodtrykk og få meg ut døren fortest mulig at jeg ikke kommer til orde. 

Så jeg foretrekker faktisk gamlelegen med lang ventetid. 

Anonymkode: 183bd...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet hos alle leger, minst 15-20 minutter somregel.

Men når de begynner å gå over 20 minutter her jeg er nå, så er årsaken akutte tilfeller hvor det har dukket opp en pasient som trengte akutthjelp og dermed måtte tas videre til sykehus. 

Når det ble forsinkelser ved en operasjon jeg hadde på sykehus var det fordi det var ei som måtte ha hastekeisersnitt. Helt greit for meg å vente da selvsagt.

Men, om jeg har første time eller den timen etter lunch pleier det å være lite venting.

Anonymkode: b9651...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige lege hadde ventetid på minst en time, alltid! Ny lege, maks 10 minutter.  

Anonymkode: d2cd0...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må så å si alltid vente 45 minutter over tiden hos legen. Selv når jeg har time før kl. 10. Men det gjør ikke noe, jeg har områdets beste lege, som alltid har 20-30 personer på venteliste for å komme inn på legelisten. Han har i tillegg spesialisering innen kognitiv terapi (jeg har en del angst og depresjon) samt har vært lege på bup (jentungen har adhd). Aldri i verden om jeg bytter lege - til tross for at jeg nå bor 45 minutter unna byen han jobber i, i en annen kommune. Han er verdt å vente på.

Ja, og den gangen jeg hadde fått time så sent på dagen at jeg med beregnet ventetid ikke ville rekke å hente jentungen på sfo, da ringte jeg inn og spurte om det var noe de kunne gjøre, og sa den absolutt seneste tiden jeg måtte dra for å rekke sfo - da slapp jeg inn før i køen, da ble der bare full fart, men jeg fikk i alle fall ordnet det jeg skulle. 

Han er fantastisk. 

Anonymkode: c961a...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke legen min er mye forsinket, men setter uansett av litt tid når jeg skal til legen, så stresser ikke med at jeg må inn på minuttet heller akkurat.

Anonymkode: e0bc6...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg må vente når jeg har time hos fastlegen. 😊

Skal jeg ha en akutt time så er det noe annet da kan man fint blir sittende en time eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er presis. Er det litt forsinkelse,  så kommer han selv ut og sier ifra. Av og til har han en vikar, da bør du helst ha med deg matpakke og termos. Sitter der og snakker om alt mulig. Sist satt jeg å ventet 1.5 t. Det dro ut til legen også. Endte med parkeringsgebyr. 

Anonymkode: 403b8...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Freesia97 skrev:

Opplever dere ofte at legen er forsinket? F.eks hvis en person har time kl:12:30 må han/hun vente mye lengre enn den avtalte timen. Legen kommer f.eks kl: 13:15? Og da må man vente 45 minutter lengre. Og en annen ting jeg har lagt merke til er at noen leger tar inn andre pasienter før meg, selv om jeg har time før enn den pasienten (tror jeg).

Ja. Og derfor byttet jeg!

Hun jeg hadde før var opp i mot 1 time forsinket hver eneste gang. Hvilket endte med at den halvtimen jeg skulle være borte fra jobb, gjerne ble langt over en time. Så jeg byttet. Har kun vært hos hun nye en gang, men da var det ingen venting.

Anonymkode: e3fc9...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, legen er alltid forsinket- Fra 20 min til ca 45 min er det vanlige. Er ellers veldig fornøyd med legen/legekontoret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mine tidligere fastleger har jeg alltid måtte vente alt fra 20 min til 1,5 time. Et par ganger har jeg hatt time hos legevakten, men har da gjerne måttet vente 2-6 timer. Men det er jo en helt annen situasjon, og hvis det dukker opp noe mer akutt er det naturlig at de tar det først. 

Hos min nåværende fastlege derimot, har jeg aldri ventet mer enn fem minutter. Han er helt fantastisk, og det river meg i hjertet at jeg snart må bytte fastlege på grunn av flytting. Ikke bare er han aldri forsinket, men han bruker alltid den tiden jeg trenger og mere til - langt utover den oppsatte tiden - så hvordan han klarer å ikke være forsinket skjønner jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hver gang, minimum 45 min, opp til 1 time og 30 min... Så irriterende! :sjokkbla:

Anonymkode: 24e33...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Freesia97 skrev:

Opplever dere ofte at legen er forsinket? F.eks hvis en person har time kl:12:30 må han/hun vente mye lengre enn den avtalte timen. Legen kommer f.eks kl: 13:15? Og da må man vente 45 minutter lengre. Og en annen ting jeg har lagt merke til er at noen leger tar inn andre pasienter før meg, selv om jeg har time før enn den pasienten (tror jeg).

Hva får deg til å tro det? Hvis legen er forskinket så vil den selvsagt ta inn personer før deg selvom det er din tid i følge klokka

 

Og ja min er forskinka,men jeg tar det som et godt tegn,

Anonymkode: a40bb...c3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hos min gamle fastlege hendte det ofte at jeg hadde dagens første time (0830). Nesten uten unntak så jeg da legen min komme på jobb 10-15 minutter etter at min time skulle ha begynt. Så skulle hun drikke kaffe og skravle litt med kollegaene sine, og jeg kom aldri inn før godt etter klokka 0900. Og selv om jeg aldri trengte mer enn oppsatt tid, var hun jo da etter første pasient allerede 45 minutter forsinket.  Det klarte hun aldri å ta igjen og for å rekke gjennom alle,  satte de nesten ikke opp timer etter lunsj (siden hun skulle være ferdig med sistemann innen klokken 1400). Hadde man dagens siste time, kunne ventetida på det verste være opp mot to timer.

Mannen min har opplevd å måtte reise hjem med uforrettet sak et par ganger han hadde time sent på dagen (annen lege) og forsinkelsene var så store at de ikke rakk å ta ham inn før stengetid.

Anonymkode: b75c9...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...