Gå til innhold

Hva mener du er forksjellen på menn og kvinner i trafikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du noen synspunkter å komme med her? Merker du noen forskjell på den gjennomsnittlige mann og dame bak rattet?

Anonymkode: 2e18e...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke så store forskjeller, men jeg tenker en del menn er mer aggressive i trafikken. Ikke nødvendigvis på en negativ måte, men mange tar kanskje kortere luker, kjører forbi oftere osv. 

Anonymkode: e86c7...971

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er rent teknisk bedre sjåfører, har bedre kontroll over bilen, er flinkere med å kjøre på trange og vanskelige plasser uten å skrape og dulte, men tar gjerne farligere sjanser i trafikken med f.eks. forbikjøringer og annen grisekjøring som potensielt kan ende i alvorlige ulykker.

Kvinner er dårligere rent teknisk og har mindre kontroll over kjøretøyet. De står derfor for mer av de små uhellene som å dulte, skrape og bulke biler på P-plasser og slikt, men tar sjelden sjanser ute i trafikken på høyhastighetsveier og forårsaker derfor ikke de mer alvorlige ulykkene.

Med andre ord:

Kvinner gjør mange små uhell hele tiden.

Menn gjør få uhell, men smeller ordentlig når det først smeller.

Anonymkode: 558da...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er hyggeligere i trafikken, de hilser som takk når du slipper dem inn f.eks. Kvinner tar det som en selvfølge og gidder ikke takke. Så jeg er litt selektiv med hvem jeg slipper frem. 

Er kvinne selv som hilser og takker når noen slipper meg frem. 

Anonymkode: 617b7...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har inntrykk av at menn er litt mer selvsikre sjåfører enn kvinner. Som fører til at menn krever sin rett i trafikken, mens damer oftere nøler.

Menn er de som skaper best flyt og kommer raskest frem. Men også de som tar de største sjansene når de blir litt _for_ selvsikre, og da kan det gå galt.

Skal jeg være passasjer er idealsjåføren på langkjøring en kvinne, mens når det kommer til bykjøring er det en mann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jo , det skal jeg si deg ( fra min erfaring som bpde fotgjenger og sjåfør ) : yngre damer ! De blinker ut når de kommer kjørende der jeg går langs veien med hundene. De bak har ikke sjanse til å se meg ( krapp sving ). De er også de mest villige til å slippe en fram som bilist i kø. De smiler og har mest øyekontakt. Det er som jeg opplever det. Gang på gang. De verste er menn oppe i årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Er kvinne, nettopp hatt glattkjøring. Der var det veldig tydelig hvem som er selvsikre og har kontroll og turte å gi på, det var ikke jentene. Jeg tror kanskje vi jenter prøver å gjøre ting så perfekt og ordentlig at vi blir stressa og mister selvtilliten litt. på teoridelene som handler om å huske ting vi leser så er jentene best, sånn som å huske skilt og regler, gutta er best på motor og forklare hvordan bilen faktisk fungerer. Når det kommer til kjøring så er mennene mere aggressive og selvsikre, men kvinnene viser mere hensyn og følger reglene mere. Noe som er fantastisk når man øvelseskjører og er litt avhengig av at andre også følger reglene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kjører som noen kjerringer og menn kjører som menn.

Alltid når det er noen som kjører tregt og langsomt så viser det seg at det er ei dame. Tenk så rart? Alltid!

Menn, derimot, er flinke til å ta seg frem, ikke ligge under fartsgrensen, osv.

Anonymkode: 67e8f...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...